Gå til innhold

De siste kiloene sitter bom fast!

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg har slanket meg siden januar og gått med 7kg. Har nå 3 kg igjen, men de sitter bom fast! Kjenner jeg blir rimelig frustrert over at de ikke vil av! Jeg trener mye, og har i det siste økt treningsmengden betraktelig og spiser fortsatt lavkalori. Trener for det meste kardio samt magemuskler. Kan ikke trene styrke akkurat nå grunnet en vond arm.

Hva skal jeg gjøre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at du ikke går ned i cm?

Gjest tuppesjura
Skrevet

Nei, gjør ikke det. Har ligget på det samme rundt livet ganske lenge nå. Magen blir ikke mindre! :(

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du riktig mat da?:) Min erfaring er at på de siste kiloene ble det mer viktig HVA jeg spiste, ikke bare antall kalorier.

Anonymous poster hash: db6f9...76d
Gjest Steamboat
Skrevet

Få i deg færre kalorier eller forbrenn flere.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Med færre kalorier må jeg sulte meg. Ligger på mellom 1400-1600 om dagen og trener bort 800-1000 av disse.

Hva bør jeg spise for å bli kvitt de siste kiloene?

Skrevet

Hvor mye veier du nå da, og hvor høy er du? Kanskje du er perfekt som du er!

Skrevet

Hvor mye veier du nå da, og hvor høy er du? Kanskje du er perfekt som du er!

Det var vel ikke det hun spurte om? Kanskje jeg er perfekt som jeg er, men det betyr ikke at jeg ikke vil endre ting.

Til ts. I de aller fleste tilfeller handler det om at kaloritellingen er helt på skeiven. I noen tilfeller treffer man platåer, og da er det tålmodighet som gjelder.

Nå er jeg motstand av kondisjonstrening og lavt kaloriinntak, som de fleste jenter driver med, da det ikke er spesielt bra for kroppen. Styrketrening(ordentlig styrketrening) og mer mat er bedre for de aller fleste.

Skrevet (endret)

Med færre kalorier må jeg sulte meg. Ligger på mellom 1400-1600 om dagen og trener bort 800-1000 av disse.

Hva bør jeg spise for å bli kvitt de siste kiloene?

Du sulter deg jo allerede! Nettokaloriene dine ligger på 400-800, noe som er alt for lite. Kanskje du skal prøve å spise litt mer?

Endret av magicpie
Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg går overhodet ikke sulten, og er nazi på å notere ned alt av kalorier i myfitnesspal, så jeg vil ikke si at jeg sulter meg. Jeg fungerer ikke når jeg er sulten!

Er forøvrig 165 høy og veier 63 kg. Vil ned til 60!

Kan godt hende at det er et vektplatå, for jeg lå ganske lenge på 65 kg også, men det løsnet plutselig, og da endte jeg på 63ish.

Kroppen min holder også på vann, så det kan være en medvirkende årsak, men like fullt frustrerende! Under 3 uker til ferie, og jeg vil så gjerne nå målet mitt!

Gjest tuppesjura
Skrevet

Noen som har tips til hva jeg kan spise for å få bort de siste kiloene? I dag ble det yoghurt med bær, litt nøtter og kanel til både frokost og lunsj og ovnsbakt laks, agurk og flatbrød til middag. Må sikkert spise noe til kvelds også....

Skrevet

når du normalvektig i utganspunktet, så blir det mer å tenke på kroppssammensetningen. jeg vil anbefale deg tung styrketrening, og ta litt kardio som bonus. siden du nevner ferietider om 3 uker, så ikke la dette være et stress moment for deg, stress utløser hormoner som kan motarbeide vekttap

og av og til tar bare ting litt lengre tid ;)

AnonymBruker
Skrevet

2 uker på psmf og du blir kvitt de siste kiolene.

Anonymous poster hash: 2ab43...e68

Skrevet

For meg hjelper det ofte å ta en pause fra både trening i kaloritelling i er par dager for å så begynne på igjen. Kan hende kroppen din har vent seg til både aktivitet og kalorimengdene og dermed ikke forandrer seg som før :) feks bein slipper bedre på fettet etter en uke pause.

AnonymBruker
Skrevet

Det var vel ikke det hun spurte om? Kanskje jeg er perfekt som jeg er, men det betyr ikke at jeg ikke vil endre ting.

Det er relevant utifra hvor normalvektig hun er - om hun er slank og det er "forfengelighetskilo" eller om hun har noen ekstra. Det har betydning for hvor vanskelig det er å bli kvitt de siste. Det er ingen som kritiserer at hun vil ned 3 kilo til.

Anonymous poster hash: 4c8ee...63a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sjekk Dukan. 3 kg burde være barnemat, men du må ikke slurve!

Ettersom du trener mest kardinal bygger du jo ikke muskler, så enten av med kloa eller mer vekter i treninga.

Endret av MonaPona
AnonymBruker
Skrevet
TS, min erfaring er at for "forfengelighetskiloene" så er det bra å bytte litt om på rutinene. Kroppen vil tross alt du skal ha litt fett (for en lang kald vinter eller sykdom) og holder fast på dem.
Så det er en god ide å forandre litt på livsstilen - det kan bety endre trening en periode - metode, styrke vs. kardio, ta opp en ny treningsform.
Matmessig er det lett å falle i en veldig konsekvent rutine når man slanker seg, finner man en diett som fungerer spiser man ofte de samme tingene.
Jeg er ikke fan av "trend" dietter generelt - dvs. jeg tror ikke det er en god ide for folk som trenger å gå ned i vekt å hive seg på "grapefrukt og egg dietten" eller en juicefaste. Nettopp fordi overvekten er et symptom på at ting ikke er som de skal og de må legge om livsstilen på en måte som fungerer i lengden.
Men hvis det er snakk om de "siste 3" så er det litt mer rom. Jeg begynte med 5:2 dietten (faste to ganger i uken) for de siste og det fungerer supert.
Ellers kalles det du opplever "plateau", når man har stagnert, og det er mange som sliter med det. Brukt My Fitnesspal el.l. og lett opp tråder ang. "plateau" og du finner masse.

Anonymous poster hash: 4c8ee...63a
Gjest tuppesjura
Skrevet

Er fullstendig klar over at jeg ikke bygger muskler med treningen jeg bedriver. Akkurat nå er det uaktuelt å begynne med styrketrening, for sliter med en vond arm som må bli helt bra før jeg tar sjansen på styrketrening. Bedrev det tidligere 2 ganger per uke, og regner med å begynne igjen når armen er god!

5:2 dietten er uaktuell, da sulter jeg ihjel. Klarer rett og slett ikke å gå sulten.

Platå er det antakelig, ja, men blir så frustrert når det stopper opp på den måten. :/

Skrevet

Kroppen "vil" ingen ting, og det er ingen forskjell på de "første" og "siste" kiloene, men det er som alltid et spørsmål om matte - for å gå ned i vekt trenger man kaloriunderskudd, og det er vanskelig å få tilstrekkelig kaloriunderskudd når man allerede har en normal/lav kroppsvekt. En liten kropp bruker lite energi, både til livsfunksjoner og ved fysisk aktivitet. Så enten må man kutte matinntaket mer, eller øke aktivitetsnivået, eller belage seg på å bruke lenger tid, eller en kombinasjon, hvis man vil ytterligere ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...