AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg har hatt det en stund! Helt forferdelig tungt å puste. Prøvde i sta å puste skikkelig med magen, men fikk da skikkelig pusteproblemer følte jeg . Ble svimmel og tenkte at nå svimer jeg av. Ble litt bedre, men fortsatt tung pust! Er så lei. Ja jeg har sjekket meg hos legen! Hun sier at hun ikke kan se på meg at jeg har tung pust osv. Er det vanlig å kunne se det? Andre som har det sånn ?Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg anbefaler deg mindfullnes. Google og les deg litt opp. Jeg har flere cder med øvelser. Alle går på pust og det å puste med magen. Anonymous poster hash: b8a2f...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Del Skrevet 14. juni 2014 Har hatt det sånn ja. Hos meg var det kombinasjon av stess, angst, stramme nakke/rygg muskler som gikk utover puste musklaturen Anonymous poster hash: 084fe...c40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #4 Del Skrevet 14. juni 2014 Samt nese som var tett da. Den opererte jeg å det kom seg mye.. Anonymous poster hash: 084fe...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Del Skrevet 14. juni 2014 Ellers så kan psykomotorisk fysioterapi hjelpe. Jeg tipper det er Psykisk Anonymous poster hash: b8a2f...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #6 Del Skrevet 14. juni 2014 Har hatt det sånn ja. Hos meg var det kombinasjon av stess, angst, stramme nakke/rygg muskler som gikk utover puste musklaturen Anonymous poster hash: 084fe...c40 Hvordan hadde du der? Kjente du den tunge pusten hele tiden ? Og hvor lenge hadde du det ? Hadde du den følelsen at "nå får jeg ikke puste mer". Og lyst å ringe legevakten osv? Hater detteAnonymous poster hash: 1ac53...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirasi Skrevet 14. juni 2014 #7 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Sliter med mye av det samme. Jeg har vært så anspent så lenge at det har blitt trangt til lungene. Men prøv å puste godt ut også. Jeg småhyperventilerer ofte, uten å legge merke til det og da fylles jo lungene med mer og mer luft og tilslutt får en ikke trekt pusten skikkelig fordi det er fullt og da kan panikken komme. Jeg har fått noen fine pusteøvelser jeg gjør et par ganger om dagen. F.eks puste inn i 4 sek, holde pusten i 4 sek, puste ut i 4 sek, holde i 4 sek. Og fra begynnelsen av igjen. Holder på slik et minutt eller to. I begynnelsen ble jeg nesten svimmel av det, men det gikk over. Edit: viktig at du sitter godt og rak i ryggen og avslappet i skuldrene. Anbefaler også mindfulness-øvelser. Finnes ganske rimelige bøker med cd hvor det er noen meditasjoner, jeg syns ihvertfall det hjelper å ha noen som sier hva en skal gjøre. Endret 14. juni 2014 av Eirasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #8 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg trodde det var psykisk. Så fant jeg ut at jeg har astma. Anonymous poster hash: 653e3...f59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #9 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg trodde det var psykisk. Så fant jeg ut at jeg har astma. Anonymous poster hash: 653e3...f59 Har fått astma medisin, for å se om det kunne hjelpe.. Men det gjør det ikke. Er så merkelig tung pust. Føler meg kvalt , tett i halsen, og tung i brystetAnonymous poster hash: 1ac53...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #10 Del Skrevet 14. juni 2014 Hvordan hadde du der? Kjente du den tunge pusten hele tiden ? Og hvor lenge hadde du det ? Hadde du den følelsen at "nå får jeg ikke puste mer". Og lyst å ringe legevakten osv? Hater detteAnonymous poster hash: 1ac53...a72 Ja, men det varierte veldig fra dag til dag. Men mye satt nok i nesen for etter operasjonen har jeg ikke hatt det akutt behovet for å ikke få puste som jeg hadde før. Men har også fått behandling fra fysioterapeut osv. Er du tett i nesen, ikke helt tett men litt? Jeg kjente den helst når jeg satt i ro feks, var noe bedre når jeg gikk rolig eller holdt på med et eller annet. Men kjente det godt når det ble fysisk krevende som feks trapper osv. Men klarte allikevell og jogge og slike ting derfor jeg klarte å slå fra meg angst. Men jeg ble allikevll utredet med blodprøver for allergi, pef måling i ro og anstrengelse og de lyttet på lungene mine. Jeg hadde nok absolutt krevd litt mer utredning bare for å være på den sikre siden, men tungpust kan bunne ut i angst, musklatur (stiv) og slike ting. Hadde følelsen av at nå får jeg ikke puste noe mer og ble noe små svimmel. Anonymous poster hash: 084fe...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #11 Del Skrevet 14. juni 2014 Ja, men det varierte veldig fra dag til dag. Men mye satt nok i nesen for etter operasjonen har jeg ikke hatt det akutt behovet for å ikke få puste som jeg hadde før. Men har også fått behandling fra fysioterapeut osv. Er du tett i nesen, ikke helt tett men litt? Jeg kjente den helst når jeg satt i ro feks, var noe bedre når jeg gikk rolig eller holdt på med et eller annet. Men kjente det godt når det ble fysisk krevende som feks trapper osv. Men klarte allikevell og jogge og slike ting derfor jeg klarte å slå fra meg angst. Men jeg ble allikevll utredet med blodprøver for allergi, pef måling i ro og anstrengelse og de lyttet på lungene mine. Jeg hadde nok absolutt krevd litt mer utredning bare for å være på den sikre siden, men tungpust kan bunne ut i angst, musklatur (stiv) og slike ting. Hadde følelsen av at nå får jeg ikke puste noe mer og ble noe små svimmel. Anonymous poster hash: 084fe...c40 Mente slå fra meg astma.. (les sitat) Anonymous poster hash: 084fe...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #12 Del Skrevet 14. juni 2014 Ja, men det varierte veldig fra dag til dag. Men mye satt nok i nesen for etter operasjonen har jeg ikke hatt det akutt behovet for å ikke få puste som jeg hadde før. Men har også fått behandling fra fysioterapeut osv. Er du tett i nesen, ikke helt tett men litt? Jeg kjente den helst når jeg satt i ro feks, var noe bedre når jeg gikk rolig eller holdt på med et eller annet. Men kjente det godt når det ble fysisk krevende som feks trapper osv. Men klarte allikevell og jogge og slike ting derfor jeg klarte å slå fra meg angst. Men jeg ble allikevll utredet med blodprøver for allergi, pef måling i ro og anstrengelse og de lyttet på lungene mine. Jeg hadde nok absolutt krevd litt mer utredning bare for å være på den sikre siden, men tungpust kan bunne ut i angst, musklatur (stiv) og slike ting. Hadde følelsen av at nå får jeg ikke puste noe mer og ble noe små svimmel. Anonymous poster hash: 084fe...c40 Ja jeg er litt tett i nesa, men bruker nesespray. Men det sitter mest i brystet , luftveiene liksom.Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #13 Del Skrevet 14. juni 2014 Hvilken nesespray? Otrivin er fy fy. Jeg endte med operasjon som sagt Jeg kjente d også i luftveien og brystet/øvre delen av magen. Hadde på en måte et lett trykk på øvre delen av magen konstant. Merket dette var verre etter tettere nesen er. jeg pustet feil og anstrenger meg mer for å puste når det er nesen. Jeg trodde heller virkelig ikke det var nesen til å begynne med, men siden jeg merker forskjell etter operasjonen må det jo ha hatt sitt å si. Broren min har samme problemer, blir svimmel og styrer for han ikke får puste skikkelig. Det er selvsagt ikke selvskrevet at dette er tilfelle ditt da. Men verdt å sjekke opp i. For meg var det som nevnt følelsen av og få åndenød og ikke få nok oksygen for jeg prøvde å puste med nesen, hadde irriterte slimhinner og hals noe som gjorde det verre, samt dette trykket i bryst og øvre delen av magen. Men som nevnt har musklaturen også mye og si. fysioterapeuten sa at noe av tungpusten kunne sitte i at musklaturen rundt lungene har blitt brukt feil og dermed blitt stivere. Dette hindret mine lunger å utvide seg uten motstand på en måte. Men som nevnt dette er mitt tilfelle, trenger ikke være det for deg. Anonymous poster hash: 084fe...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #14 Del Skrevet 14. juni 2014 Hvilken nesespray? Otrivin er fy fy. Jeg endte med operasjon som sagt Jeg kjente d også i luftveien og brystet/øvre delen av magen. Hadde på en måte et lett trykk på øvre delen av magen konstant. Merket dette var verre etter tettere nesen er. jeg pustet feil og anstrenger meg mer for å puste når det er nesen. Jeg trodde heller virkelig ikke det var nesen til å begynne med, men siden jeg merker forskjell etter operasjonen må det jo ha hatt sitt å si. Broren min har samme problemer, blir svimmel og styrer for han ikke får puste skikkelig. Det er selvsagt ikke selvskrevet at dette er tilfelle ditt da. Men verdt å sjekke opp i. For meg var det som nevnt følelsen av og få åndenød og ikke få nok oksygen for jeg prøvde å puste med nesen, hadde irriterte slimhinner og hals noe som gjorde det verre, samt dette trykket i bryst og øvre delen av magen. Men som nevnt har musklaturen også mye og si. fysioterapeuten sa at noe av tungpusten kunne sitte i at musklaturen rundt lungene har blitt brukt feil og dermed blitt stivere. Dette hindret mine lunger å utvide seg uten motstand på en måte. Men som nevnt dette er mitt tilfelle, trenger ikke være det for deg.Anonymous poster hash: 084fe...c40 Ja otrivin:/ tusen takk for svar ! Men ødela du nesen Pga otrivin?Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. juni 2014 #15 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg har hatt det en stund! Helt forferdelig tungt å puste. Prøvde i sta å puste skikkelig med magen, men fikk da skikkelig pusteproblemer følte jeg . Ble svimmel og tenkte at nå svimer jeg av. Ble litt bedre, men fortsatt tung pust! Er så lei. Ja jeg har sjekket meg hos legen! Hun sier at hun ikke kan se på meg at jeg har tung pust osv. Er det vanlig å kunne se det? Andre som har det sånn ?Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Kan du ha låsninger i ryggen som gjør dette? Enkelte låsninger der, kan presse litt på lungene slik at du får vondt for å puste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #16 Del Skrevet 14. juni 2014 Ja otrivin:/ tusen takk for svar ! Men ødela du nesen Pga otrivin?Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Det kan de jo ikke si sikkert. Men operasjonen min innebar å minske neseslimhinnene (muslingene). Dette trengte ikke ha noe med nesesprayen og gjøre, men det kunne det. Av og til var det noe som bare skjedde. Anonymous poster hash: 084fe...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #17 Del Skrevet 14. juni 2014 Kan du ha låsninger i ryggen som gjør dette? Enkelte låsninger der, kan presse litt på lungene slik at du får vondt for å puste. Har ikke vondt noen plass. Alt begynte etter en lang fjelltur. Og en tur noen dager etterpå. Ble helt tett i brystet. Stikking i brystet. Så nå er det kun veldig tung pust. Orker ikke gjøre noen ting..Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #18 Del Skrevet 14. juni 2014 Når jeg tar pusteøvelser, med å holde en hand på magen og da jeg pyser inn så er det nett som det stopper, og det blir skikkelig tungt . Er det vanlig ?Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. juni 2014 #19 Del Skrevet 14. juni 2014 Har ikke vondt noen plass. Alt begynte etter en lang fjelltur. Og en tur noen dager etterpå. Ble helt tett i brystet. Stikking i brystet. Så nå er det kun veldig tung pust. Orker ikke gjøre noen ting..Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Kan du ha fått en lungebetennelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #20 Del Skrevet 14. juni 2014 Kan du ha fått en lungebetennelse? Tror legen hadde funnet ut av det da hun sjekket meg.Anonymous poster hash: 1ac53...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå