Gå til innhold

Nervøs gutt - vil det bedre seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har begynt å treffe en jeg traff gjennom Tinder. Vi er begge i midten av 20-årene, med noe erfaring med forhold. Ingen langtidsforhold av begge. Vi har mye til felles, både av interesser og holdninger/verdier, så vi burde jo ha litt å snakke om, men problemet når vi treffes er at han er såå nervøs. Får helt vondt av ham! Merker at han stotrer med ordene og tilpasser hva han sier etter mitt kroppsspråk/ min reaksjon. Virker ikke som han helt tør å være seg selv og si hva han mener. Jeg får liksom lyst til å si "du trenger ikke være nervøs altså, er bare meg!", men tipper at det ikke gjør det bedre? Selv er jeg ikke uber-utadvendt, men har vel en tendens til å ta over praten om det nærmer seg pinlig stillhet. Jeg har prøvd å holde litt tilbake, men da spør han gjerne meg noe som jeg svarer på, og så fortsetter jeg å prate igjen. Prøver å spørre han også, men han svarer ofte kort, og ender nesten alltid med "Hva tenker du om det, er det noe du kjenner deg igjen i?" osv, og så er vi plutselig over på meg igjen.

Så spørsmålet mitt til dere er, blir det bedre? Når? Hvilken situasjon kan jeg sette han i, hvor han vil føle seg mer komfortabel? Han virker jo så ålreit og snill, så vil ikke gi han helt opp enda, selvom jeg pines litt av nervøsiteten hans :(

Anonymous poster hash: 7290d...3e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be han om å slappe av

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så søt du er :)

Jeg tror du bør forsøke og være mest mulig myk og forståelsesfull, og forsøke og virke minst mulig forventningsfull til han. Han er sannsynligvis nervøs for de forventningene som du har til han, og om han innfrir disse (som han ikke vet hva er).

Hvis du pines av nervøsiteten hans vil han sannsynligvis oppfatte det og bli enda mer nervøs. Du må på en måte vise at du har forståelse for at han er nervøs, og at det er helt greit. Nervøsiteten er negativt ladet fordi du føler deg ukomfortabel. Den kunne jo også vært positivt ladet fordi den representerer at han liker deg og er nervøs fordi han er usikker på om han gir et bra inntrykk eller ikke.

Det er selvsagt en veldig vanskelig situasjon for deg også, men jeg håper dere klarer å finne hverandre og bli bedre kjent.

Anonymous poster hash: 78d41...fef
  • Liker 1
Gjest Juggler
Skrevet

Hei,

Jeg har begynt å treffe en jeg traff gjennom Tinder. Vi er begge i midten av 20-årene, med noe erfaring med forhold. Ingen langtidsforhold av begge. Vi har mye til felles, både av interesser og holdninger/verdier, så vi burde jo ha litt å snakke om, men problemet når vi treffes er at han er såå nervøs. Får helt vondt av ham! Merker at han stotrer med ordene og tilpasser hva han sier etter mitt kroppsspråk/ min reaksjon. Virker ikke som han helt tør å være seg selv og si hva han mener.

Dette kommer ikke til å funke.

Skrevet

Nå er det vel ikke akkurat unaturlig at folk er litt mer nervøse og innadvendte de første gangene man møtes, men slikt løser ofte opp etterhvert som man blir bedre kjent. Jeg ville iallefall ha snakket med han om det :)

• Liker 1
Skrevet

Få i ham et par øl, uten at det blir fylla, så løsner han sikkert opp litt? :)

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det blir bedre, men det er en fare for at du er en erfaring han trenger for å bli tryggere på neste. Behandle ham pent uansett hva du gjør.

Skrevet

Hvorfor ikke spørre han via nett? :)

Gjest Juggler
Skrevet
Merker at han stotrer med ordene og tilpasser hva han sier etter mitt kroppsspråk/ min reaksjon.

Seriøst, hvem finner dette tiltrekkende?

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har begynt å treffe en jeg traff gjennom Tinder. Vi er begge i midten av 20-årene, med noe erfaring med forhold. Ingen langtidsforhold av begge. Vi har mye til felles, både av interesser og holdninger/verdier, så vi burde jo ha litt å snakke om, men problemet når vi treffes er at han er såå nervøs. Får helt vondt av ham! Merker at han stotrer med ordene og tilpasser hva han sier etter mitt kroppsspråk/ min reaksjon. Virker ikke som han helt tør å være seg selv og si hva han mener. Jeg får liksom lyst til å si "du trenger ikke være nervøs altså, er bare meg!", men tipper at det ikke gjør det bedre? Selv er jeg ikke uber-utadvendt, men har vel en tendens til å ta over praten om det nærmer seg pinlig stillhet. Jeg har prøvd å holde litt tilbake, men da spør han gjerne meg noe som jeg svarer på, og så fortsetter jeg å prate igjen. Prøver å spørre han også, men han svarer ofte kort, og ender nesten alltid med "Hva tenker du om det, er det noe du kjenner deg igjen i?" osv, og så er vi plutselig over på meg igjen.

Så spørsmålet mitt til dere er, blir det bedre? Når? Hvilken situasjon kan jeg sette han i, hvor han vil føle seg mer komfortabel? Han virker jo så ålreit og snill, så vil ikke gi han helt opp enda, selvom jeg pines litt av nervøsiteten hans :(

Det vil nok bli bedre. Synes det du har lyst til å si burde sies akkurat slik :). Tror han vil le av det og så får du nok en forklaring på om han alltid er slik eller om det er det at han liker deg ekstra godt som gjør det.

Anonymous poster hash: ec3d8...fdc

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, hvem finner dette tiltrekkende?

Har opplevd det flere ganger med menn. Det er faktisk litt sjarmerende så lenge det kun er slik helt i starten.

Gjest Juggler
Skrevet

Har opplevd det flere ganger med menn. Det er faktisk litt sjarmerende så lenge det kun er slik helt i starten.

Sjarmerende i de tilfellene du har vært meget tiltrukket?

Hva føler du hvis de viser slikt over tid?

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips til deg er å ha en date på et sted hvor han vil føle seg bekvem. Date på cafe, restaurant o.l. er bare pinlig syntes jeg. Spesielt fordi man føler at alle hører på hva man sier.

Hva med å bare dra til parken for en piknik hvor det er ingen i nærheten? Og ikke minst frtell han at han ikke trenger å bekymre seg. Merker at det gjør det 10000 ganger lettere. Måtte fortelle en mann det en gang og plutselig var han mer avslappet.

Anonymous poster hash: 3ab68...479
  • Liker 1
Skrevet

Aktivitetsdate kan være en god idé. Jeg var veldig nervøs da jeg møtte folk tidligere, og å møte noen for en kaffe var omtrent umulig hvis de skulle få noen ord ut av meg. Nå har jeg jobbet veldig mye med sjenanse og mindreverdighetskompleksene jeg slet med, rett og slett ved å sette meg frivillig i situasjoner jeg virkelig hater. Jeg er blitt en helt annen person på det punktet, så det der kan absolutt bli bedre. Det som hjalp meg når jeg var veldig nervøs var min gode venn kong alkohol, dog type en øl og ikke 20 jägerbombs. Anbefaler heller å dra han med på noe aktivt. Jeg har vært på date på golfbanen, dratt med en fyr på stallen og ridd tur, tatt en topptur og mye diverse annet. Trenger absolutt ikke ha datet lenge for å gjøre sånt. Bare det å gå en tur i nabolaget kan hjelpe mye, det er bare generelt veldig godt for sjenerte å ha noe annet å fokusere på, annet enn å virke kul og snill for den på andre siden av bordet.

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg traff en fyr i fjor. Vi møttes for å ta "et glass". Vi møttes på Nationalteatret, da jeg ikke var så kjent i Oslo og vi skulle gå til baren sammen. Han var også ekstremt sjenert. Slet med å finne ordene, selv om jeg så at han så gjerne ville si de riktige tingene. Stammet. Fiklet med hår og klær, ja, han oste usikkerhet.

Jeg fikk vondt av han. Men etter ei flaske vin ble stemninga litt bedre. Og nei, moralen er ikke at man skal drikke seg til mot! Men han slappet av og innså nok at det ikke var noen grunn til å være "redd". Vi fortsatte og date og det tok ikke mange møtene før han ble helt komfortabel i mitt selskap. Etterhvert ble han nesten litt for komfortabel... Haha.

Men TS, det er absolutt mulig at dette ordner seg! :blomst:

Anonymous poster hash: 916d9...cc3
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Takk for svar alle sammen! Gode innspill fra alle mann :) I morgen skal vi ut og spise, og jeg tipper han tar ihvert fall en øl, kanskje to, og kanskje det kan hjelpe og roe nervene litt. Bad han dessuten velge et sted han trives, så satser på at det også kan være til hjelp. ...Håper jo at det snart skal gå over - for begges skyld. Kan ikke være så gøy å være han heller i en sånn situasjon. Nå er det også en uke siden sist, så satser på at han har litt å fortelle fra en helg med mye aktiviteter og det derfor blir en smooth dialog. Nei, har troa på i morgen, kjenner jeg :)

Anonymous poster hash: 80654...3ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...