Gå til innhold

Er det galskap å ta med en 2-åring til syden midt på sommeren?

Anbefalte innlegg

Gjest New_Girl
Skrevet

Neste år har vi lyst på en skikkelig ferie. Da er hun 2,5 år. Men er det dumt å ha henne med til f.eks Mallorca?

Er det for varmt?

Er også litt i tvil med tanke på soving og sånt. Regner med hun fortsatt har en lur om dagen da, og hvis hun er slik som nå, så vil hun ikke sove i vogna, så da blir vi nødt til å ta henne med inn. Men det er jo ka skje like greit å få en pause fra sola midt på dagen?

Og hva gjør dere når de skal sove om kvelden? Spiser tidlig og er på rommet/terrassen resten av kvelden?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke en 2-åring har så stort utbytte av en Mallorcatur.

Jeg skjønner at dere foreldre har lyst til dette (det er bare litt uvant for meg, jeg definerer ikke tur til Mallorca som "skikkelig ferie" for meg), men med en toåring på slep kan dere vel uansett ikke ligge lange dager på stranda eller sitte på uterestauranter i timesvis, så da spørs det om det er verdt det for dere likevel?

Jeg ville ikke ha gjort det. Mine barn plages i varmen (nå er det 22 grader ute og sterk sol, og de vil helst leke inne for det er for varmt ute), så det hadde ikke blitt en bra opplevelse for dem.

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Nå vil hun hvert fall være ute hele dagen uansett temperatur og elsker å bade. Med skikkelig ferie mente jeg noe annet enn hytta i to uker ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine kusiner/fetter på den alderen, koser seg gløgg i hjel på stranda i "syden"... Det finnes små barn i disse landene også

Anonymous poster hash: 0045b...4a6
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke en 2-åring har så stort utbytte av en Mallorcatur.

Jeg skjønner at dere foreldre har lyst til dette (det er bare litt uvant for meg, jeg definerer ikke tur til Mallorca som "skikkelig ferie" for meg), men med en toåring på slep kan dere vel uansett ikke ligge lange dager på stranda eller sitte på uterestauranter i timesvis, så da spørs det om det er verdt det for dere likevel?

Jeg ville ikke ha gjort det. Mine barn plages i varmen (nå er det 22 grader ute og sterk sol, og de vil helst leke inne for det er for varmt ute), så det hadde ikke blitt en bra opplevelse for dem.

Vi har vært på Rhodos og Gran Canaria med vår datter som nå er 2,5 år. At de ikke har utbytte av det er bare tull. Hun har nok aldri hatt det så gøy som på disse turene.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på ferie med flere i denne aldersgruppen, og alle har kost seg masse. Mange spennende nye opplevelser, badebasseng og is :) De jeg har vært på ferie med løste det med en middagslur og lunsj når sola står på som værst mellom 12-15 ca.

Anonymous poster hash: 4fffa...59f
  • Liker 1
Skrevet

Første turen til varmere strøk for minsten var var faktisk til Mallorca da hun var 2.5 år :)

Hun storkoste seg både på stranda og i barnebassenget,så hun hadde absolutt utbytte av det!

Nå har vi ei jente som sov godt i vogna, men likevel så tok vi en pause i leiligheta vi hadde et par timer fra klokka 12 når solen er på det sterkeste. Godt å få et avbrekk fra varmen i AC, en ny smørerunde med solkrem, og en lang sovestund for henne. Vi spiste alltid lunsj inne også.

Om kveldene så tok vi litt tidligere middag, men vi kunne sitte litt lengre siden hun sovnet i vogna etter at hun hadde spist. Ble ikke akkurat sene kvelder, men det synes jeg er greit nok. Står jo opp tidlig når man har med småttiser på tur. Dessuten synes jeg det er koselig å sitte på verandaen sammen med mannen min med et glass vin eller brus etter at barna har lagt seg :) Bruker alltid å ha med kortstokk og yatzi som vi spiller.

• Liker 4
Gjest New_Girl
Skrevet

Første turen til varmere strøk for minsten var var faktisk til Mallorca da hun var 2.5 år :)

Hun storkoste seg både på stranda og i barnebassenget,så hun hadde absolutt utbytte av det!

Nå har vi ei jente som sov godt i vogna, men likevel så tok vi en pause i leiligheta vi hadde et par timer fra klokka 12 når solen er på det sterkeste. Godt å få et avbrekk fra varmen i AC, en ny smørerunde med solkrem, og en lang sovestund for henne. Vi spiste alltid lunsj inne også.

Om kveldene så tok vi litt tidligere middag, men vi kunne sitte litt lengre siden hun sovnet i vogna etter at hun hadde spist. Ble ikke akkurat sene kvelder, men det synes jeg er greit nok. Står jo opp tidlig når man har med småttiser på tur. Dessuten synes jeg det er koselig å sitte på verandaen sammen med mannen min med et glass vin eller brus etter at barna har lagt seg :) Bruker alltid å ha med kortstokk og yatzi som vi spiller.

Det var liksom litt sånn jeg hadde sett det for meg, ja :)

• Liker 7
Skrevet

Mitt tantebarn blir 1år i juli, og de er i mallorca nå. De koser seg skikkelig, barnet også :)

Gjest Maman
Skrevet

Min jente var nesten 2,5år i fjor da vi var på ferie i Spania, og hun snakker om det fortsatt. Badet i barnebassenget hele dagen hver dag, og spiste masse is. Var litt inne på deg varmeste, og hun sov i trilla si i skyggen.

AnonymBruker
Skrevet

Pass på at hotellrommet har aircondition, og legg generelt litt penger i rommet :) Kos dere på tur!

Anonymous poster hash: dbeaf...aaf
Skrevet

Jeg har vært i syden hver sommer siden jeg fylte 1 år, det gikk nå fint med meg. Hehe. Ikke at jeg husker så mye da :P

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det galskap å reise til syden uansett alder og tid på året. Skal sies at jeg er aktiv i Sliter med varmen-tråden. :P

Anonymous poster hash: d4826...d1c
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spedbarn stusser jeg på hvorfor foreldre tar med, når de likevel trenger ro, trygghet og skal unngå solen. Ser jo folk som drar med spedbarn til Asia fordi de skal ta ut deler av foreldrepermisjonen der. Eldre barn tror jeg får det veldig gøy, kan jo være litt i solen, leke, og er enklere å legge uten det faste hjemmefra (etter min erfaring). Vi skal til syden med vår som blir 14. mnd, tror det blir veldig gøy.

Anonymous poster hash: 755ed...95e

Gjest New_Girl
Skrevet

For meg er det galskap å reise til syden uansett alder og tid på året. Skal sies at jeg er aktiv i Sliter med varmen-tråden. :P

Anonymous poster hash: d4826...d1c

Hehe, det kan bli for mye av det gode. Men en ukes tid skal vi klare ;)

Skal huske på aircondition ja! Og sørge for et rom med stor og fin terrasse med fin utsikt :) og sikkert en fordel at hotellet er nærme stranden.

Gjest Magdalene
Skrevet

Hehe, det kan bli for mye av det gode. Men en ukes tid skal vi klare ;)

Skal huske på aircondition ja! Og sørge for et rom med stor og fin terrasse med fin utsikt :) og sikkert en fordel at hotellet er nærme stranden.

Sunwing resort Cala Bona er et fint lite sted på Mallorca.

Supert å reise på slike senter med barn.

Våre har alltid tatt siesta på rommet/i leiligheten noen timer midt på dagen.

På kvelden har de sovet i vognen, mens jeg og mannen har sitter timesvis på restauranter. Ellers så har vi kost oss på terassen på rommet.

Bare deilig å reise på ferie med barn, og selvsagt får de også noe ut av at hele familien koser seg!

Gjest New_Girl
Skrevet

Åh nå gleder jeg meg allerede! Og så er det et helt år til! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig hadde ikke reist midt på sommeren, men kanskje i mai/tidlig juni når det fortsatt ikke er kokvarmt?

Kan jo bli litt mye gråt og muligens behov for et doktorbesøk om det blir superhett og ungen blir dehydrert. Men da skal det jo være VARMT.

Reiser glatt når det er som en vanlig norsk varm sommerdag(type 20-25 grader).

Anonymous poster hash: 886c7...be7

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det går bra. Var i Tyrkia da datteren min var 1/2 år. Var også bekymret men hun koste seg veldig. Hun var i vannet hver dag og ville nesten ikke opp. Du kan gi henne masse vannmelon og vann for å få nok væske. Og høy solfaktor må til selvsagt! Hun tok babyluren på hotellet eller i vognen. Og lurt å tildekke henne med klær mot sola.

P.s. Det var 40 grader og ingen aircondition men det gikk. Husk å plassere vognen i skyggen :)

Lykke til !! :)

Endret av Solstrålemamma
Skrevet

Anbefaler Gran Canaria ift temperatur, blir som regel ikke varmere enn 30 grader og det er ofte litt vind. Når barna var i aldersgruppen som TS sitt barn var det perfekt der. Vi valgte å reise med Star Tour, all inklusive. Ikke så spennende for oss voksne, men utrolig praktisk med buffet når barna er små og vil ha mat øyeblikkelig når de setter seg ved bordet. Alt tilrettelagt for de minste, og når barna koser seg så får de voksne også ferie. Dessuten var det masse andre barn der og det er viktig for at våre skal kose seg 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...