Gå til innhold

Mulig å beholde "morgenkroppen" hele dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om morgenen før frokost og alt er jeg alltid så fin, slank (ikke oppblåst eller noe med magen) og markert!

Men virker som det forandrer seg så fort jeg begynner å røre på meg og puste :fnise:

Er det mulig å spise noe for å bare beholde kroppen som på morgenen? Hvordan mat Bør man spise da iallfall? Og ikke minst unngå?

Anonymous poster hash: d423e...26d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du lar være å spise slipper du jo det problemet at kroppen reagerer naturlig på at den får næring. :huh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lar være å spise slipper du jo det problemet at kroppen reagerer naturlig på at den får næring. :huh:

Nei, da blir jeg jo oppblåst :fnise:

Anonymous poster hash: 810f2...dfd

Skrevet

Nei, da blir jeg jo oppblåst :fnise:

Anonymous poster hash: 810f2...dfd

Du bør fokusere mer på at du spiser mat kroppen din trenger enn at du spiser mat som gjør at kroppen din er nærmest mulig det uoppnåelige skjønnhetsidealet. ;)

Skrevet

Om morgenen før frokost og alt er jeg alltid så fin, slank (ikke oppblåst eller noe med magen) og markert!

Men virker som det forandrer seg så fort jeg begynner å røre på meg og puste :fnise:

Er det mulig å spise noe for å bare beholde kroppen som på morgenen? Hvordan mat Bør man spise da iallfall? Og ikke minst unngå?

Kroppen er slik fordi vi faster om natten og derfor blir tomme i magen. Skal du være slik hele dagen må du la være å spise - men vi vet jo alle at det ikke funker i lengden...

Det naturlige er selvfølgelig å fylle magen med mat og vann. Dette er ikke en "oppblåst" mage, men en naturlig mage med naturlig innhold.

Du har et usunt forhold til hvordan kroppen din skal være. Skal du ha en markert og slank midje må du spise sunt og trene. Og selv da vil du alltid oppleve at magen fylles når du spiser, naturlig nok...

Skrevet

Spis ting du ikke blir oppblåst av.
Noen tåler ikke melkeprodukter uten at det sees tydelig, andre blir slik av brødmat. Jeg kan nesten ikke se brød uten at jeg ser gravid ut :flau:
Men jeg må ha karbohydrater i form av fiber og resistent stivelse, og jeg må unngå mettet fett i stor grad. Svært grovt brød med høyt innhold av fiber eller resistent stivelse går greit, men pga gjær og diverse annet skitt i det så er det ikke optimalt om en ser på det fra et utseendefiksert ståsted.

Begynn å skriv matdagbok og noter forandringene både over tid og fra morgen til kveld.
Forskjellige kropper reagerer forskjellig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har irritabel tarm? Da blir du mer enn normalt oppblåst, altså den klassiske "3mnd gravid" magen etter måltider.

Google det, og se om du kjenner deg igjen :)

Jeg har irritabel tarm, og må holde meg vekk fra enkelte kornsorter, og reagerer veldig på grønnsaker som ikke er kokt først osv.

Anonymous poster hash: 6557a...342
AnonymBruker
Skrevet

drikk varmt vann med sitron! fikk flat mage på 1,2,3!

Anonymous poster hash: 18583...78f
AnonymBruker
Skrevet

drikk varmt vann med sitron! fikk flat mage på 1,2,3!

Anonymous poster hash: 18583...78f

Hvor ofte og hvor mye drakk du det? Og på hvilken måte virker d egentlig?

Anonymous poster hash: 57c11...c78

Skrevet

Jeg har IBS og ser ut som jeg er 6mnd på vei når jeg spiser feil ting. Men nå som jeg har 80% kontroll på det er magen fin og flat hele dagen så lenge jeg ikke blir stresset eller spiser feil.

forn1427l.png?w=258&h=320

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke 100% det samme, men jeg pleier å spise lite men ofte for å prøve å holde natte-faste-kroppen. Da får jeg jo i meg det jeg trenger likevel.

Anonymous poster hash: f699d...c4c
Skrevet

Spis mat du tåler. Spiser du mat du egentlig er intolerant mot, så vil kroppen reagere og du vil se mindre fit ut utover dagen.

Skrevet

Jeg ville sagt proteiener til frokost. Jeg spiser gjerne 2-3 bløtkokteegg til frokost, med litt paprika på siden og det holder meg både mett og magten morgenflat, ihvertfall litt :fnise::icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...