miss Skrevet 20. juni 2004 #1 Skrevet 20. juni 2004 Hjelp nå kommer det igjen....På leppa på samme sted som sist.Det er 3 -6 mnd siden sist.Har hatt det noen ganger men ikke så ofte.... Noen med råd og tips til meg? Ringer legen i morra jeg.... Kan jo ikke vise meg ute det er jo så styggt!! Det er ikke blemme enda,men hevelse og rødt! Jeg vet at det kommer.
Orthia Skrevet 20. juni 2004 #2 Skrevet 20. juni 2004 Det eneste som hjelper meg, er Zovirax. Det må du få resept på. Mulig det blir sent for deg denne gangen, da Zovirax skal smøres på med en gang du merker utbruddet kommer. Et kjerringråd er å ta en trukket tepose og legge den i fryseren. Når den er stivfrossen, legger du den på herpesen. God bedring!
Gjest Lille Solstråle Skrevet 20. juni 2004 #3 Skrevet 20. juni 2004 Jeg tror jeg har fått herpes på leppa jeg også!! Det begynte i går med et lite sår, men nå har jeg hvite blemmer over en stor del av underleppa. Jeg kan bare ikke skjønne hvordan jeg fikk det, har aldri hatt det før, ikke kysset noen med herpes eller noe... Har et par spørsmål, hvis noen kunne hjelpe? Hvor mye koster Zorivax? Vil blemmene spre seg enda mer, vil såret bli større? Kan jeg klemme/stikke hull på blemmene? Hvor lenge vil de være der? Tusen takk for råd, er litt fortvilet...
Orthia Skrevet 20. juni 2004 #4 Skrevet 20. juni 2004 Her er en artikkel om herpes. Jeg har relativt kraftige herpesutbrudd ( ikke på leppene, men på hake og kinn). Det går ofte 10-14 dager fra det bryter ut til såret er borte. "Topp" er gjerne ved tredje dag. Jeg har pleid å kjøpe Zovirax i utlandet, og husker desverre ikke pris. I Norge er Zovirax reseptbelagt. Det finnes også en pillekur, som man starter i det et nytt utbrudd kommer. Jeg skal prøve denne neste gang jeg får herpesutbrudd, da den forhåpentligvis også kan redusere senere utbrudd. Herpes er noe skikkelig skit!
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #5 Skrevet 21. juni 2004 Jeg pleide å være veldig plaget med forkjølelsessår-/herpes veldig ofte, flere ganger om måneden. Har funnet ett par produkter på helsekost: Herstat salve og Avant Garden tabletter, som jeg er veldig fornøyd med. Har nå nesten aldrig utbrudd, og når det allikevel en gang i mellom skjer så får jeg stoppet det nesten før det starter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå