AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Hei hei! Jeg er ansatt 20% (helgestilling) i kommune. Jeg skrev under arbeidsavtalen i april 2014. Grunnet utdanning fra høsten av ønsker jeg nå å si opp fra midten av august. Jeg finner ingenting om oppsigelse i arbeidsavtalen og lurer veldig på hvilke regler som gjelder? 3 mnd? Er jeg ikke fremdeles i prøveperioden? Kan ikke finne noe på kommunens nettside heller. Kan noen hjelpe meg??Anonymous poster hash: 00e0f...164
Gjest Tingelinling Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Du har prøveperiode på seks måneder og 14 dager oppsigelsestid. Si likevel fra til lederen din, slik at de får litt bedre tid til å finne en erstatter for deg. Vær også obs på at oppsigelsestiden går fra den 1. i måneden etter at oppsigelsen blir levert. Du må altså levere oppsigelse innen 30. juni dersom du slutter 31. juli.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Så den regelen gjelder uansett hvor og hva man jobber med? Jeg skal sende den nå og skrive at jeg kan jobbe t.o.m første helg i august.Anonymous poster hash: 00e0f...164
Gjest Tingelinling Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Jeg vet ikke om den gjelder overalt, men i de offentlige jobbene jeg har hatt har dette vært regelen. Lurt å levere oppsigelsen nå.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Jeg er vikar i det offentlige og jeg har 1 måned. Anonymous poster hash: 95cc3...49d
Catlin Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Tror det pleier å være 1 mnd på kontrakter. Men hvis du vet når du skal slutte, så kan du jo bare skrive oppsigelsen nå - også skrive når siste arb.dag er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå