Gå til innhold

Sovetips?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Får ikkje sove lenger!! La meg tre-ida, men vakna klokka seks - og no er det klin kokos umogleg å få sove meir! Grrr... Nokon som har eit tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Phair
Skrevet

Uff da, Veslo. Har ingen tips egentlig, men tror noe av det værste du kan gjøre er å stresse med at du ikke får sove.

Gjest gjest1
Skrevet

Ok då. Skal ikkje stresse, får sitte her å "roe `an" litt, før eg prøver å finne senga att. Skulle i grunnen tatt huset, men då vekker eg vel han som søv søtt i senga mi. :-)

Gjest Phair
Skrevet

Synes det er veldig koselig at du er her, men å sitte foran pc'n er jo også "dødaren" på søvnmangel da.

Gjest gjest1
Skrevet
Synes det er veldig koselig at du er her' date=' men å sitte foran pc'n er jo også "dødaren" på søvnmangel da.[/quote'] Jaja... Skal bare sitte litt. Hehe...
Skrevet

Pass i alle fall på at det ikke er for varmt på soverommet.Og soverom skal KUN brukes til å sove i, ikke noe annet. (da mener jeg at du ikke skal ha data, tv eller noe sånt på soverommet.)

Og hvis du ikke får sove, eller våkner midt på natten, ikke sett deg på dataen eller skru på TV'n. (vet hvor fristende det er :wink: )

DEt du skal gjøre, er å gå ut av soverommet, drikke noe varmt og berolignede, som f.eks varm melk med honning i eller kammille-te. Les litt i avisen eller noe lignende.

Deretter går du igjen og legger deg.

Det pleier å funke!

Du skjønner, har selv slitt mye med soveproblemer.

Disse rådene fikk jeg av legen. Hun snakket også om noen avslapnings-kasetter, men det tror jeg ilkke ville funket på meg, synes bare det høres tåpelig ut.

Men selv har jeg aldri helt klart å følge rådene. Jeg har et stort rom, har data og tv her, og bokseputen min. Jeg tilbringer mesteparten av dagen her inne..

Men det funker faktisk å gå ut av rommet, ta noe varmt å drikke, for så å legge seg igjen.

Lykke til! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Soverommet vårt er berre til soving og kos, så den er grei. Litt dumt av meg å sette meg med pc-en kanskje, men no begynner eg å bli veldig trøtt, så trur eg skal finne senga veldig snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...