Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal til syden i en måned i år, og tenker jeg bør planlegge solkrem på forhånd. Har lett for å få kviser og urenheter i ansiktet og på ryggen, så bør ha noen uten mineralolje. Men ellers på kroppen er det ikke så nøye.

Noen solkremer dere vil anbefale meg? Hvor høy faktor bør jeg bruke? Bør jeg bruke høyere i ansiktet? Isåfall, hvordan gjør jeg det da med tanke på at jeg bruker den samme på ryggen og brystet? Vil ikke bruke så alt for mye penger heller. Er forresten brunette og blir lett brun. Blir svært sjeldent solbrent av norsk sol, men noen ganger i syden.

Endret av Meg12345
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt av på grunnlaget, og hvor du skal, men jeg ville begynt med faktor 50, og deretter beveget meg nedover. Ansiktet skal ha høyere faktor, det stemmer.

God tur!

Skrevet

Det kommer jo litt av på grunnlaget, og hvor du skal, men jeg ville begynt med faktor 50, og deretter beveget meg nedover. Ansiktet skal ha høyere faktor, det stemmer.

God tur!

Takk! Solfaktor 50 vil jeg nok ikke invistere i, ettersom jeg har et godt grunnlag fra før og aldri trengt noe så høyt før. :)

AnonymBruker
Skrevet

Solfaktor 50 er bare tull. Ja bruk høyere faktor i ansiktet. Huden er tynnere, det er lettere å bli solbrent, og man er særlig utsatt for rynker hvis man soler seg masse. Jeg eeelsker å ha ansiktet i sola, men jeg pleier å se for meg selv om 45 åring, og (prøver) å begrense solmengden rett i fleisen.

Jeg bruker å starte med 20 på kroppen (og evt trappe ned til 20-15), og 25 i ansiktet.

Anonymous poster hash: 0a368...b13
Gjest earthquake
Skrevet

Bruker alltid 50 i ansiktet. Den jeg har et fra Chanel, på kroppen bruker jeg sololje faktor 20 fra Clarins eller vanlig solkrem faktor 20 fra Biotherm :)

Skrevet

I ansiktet bruker jeg ansiktskrem med faktor 30 fra Dermalogica. Dermalogica har egne solkremer til ansiktet for forskjellige hudtyper.

På kroppen begynner jeg alltid med faktor 30, og går nedover i faktor etter noen dager. Solkremer jeg bruker på kroppen varierer litt, men bruker som oftest Pizbuin, Cosmica eller Biotherme.

Skrevet

Solfaktor 50 er bare tull. Ja bruk høyere faktor i ansiktet. Huden er tynnere, det er lettere å bli solbrent, og man er særlig utsatt for rynker hvis man soler seg masse. Jeg eeelsker å ha ansiktet i sola, men jeg pleier å se for meg selv om 45 åring, og (prøver) å begrense solmengden rett i fleisen.

Jeg bruker å starte med 20 på kroppen (og evt trappe ned til 20-15), og 25 i ansiktet.

Hvorfor er faktor 50 bare tull?

Å begynne på 20 i syden er i alle fall ikke lurt.

Skrevet

Jeg har hørt at faktor 50 ikke er bra, pga huden brenner under kremen.... Men om det stemmer er en annen sak..

AnonymBruker
Skrevet

Fordi huden ikke får puste under så høy beskyttelse, og det beskytter ikke så mye mer hvis man skulle ha sammenlignet med faktor 30.

Ser at jeg skrev feil i mitt første innlegg, jeg pleier å starte på 25, deretter trappe ned. Jeg har ganske greit utgangspunkt, er brunette med litt mørk hudtone. Hvis TS har litt "mørkere" hud og tåler sol bra, så er ikke 25 spesielt lite.

Skrevet

Jeg har hørt at faktor 50 ikke er bra, pga huden brenner under kremen.... Men om det stemmer er en annen sak..

Dette har jeg ikke hørt før. Jeg googlet det og fikk kun noen få treff opp, alle i kommentarfelt i blogger eller forum der de som skrev det hadde "lest det et sted". Det samme gjaldt det med at huden ikke får puste. Alle skrev om barnesolkrem, som vil si solkrem som legger seg utenpå huden i stedet for å trekke inn, men de fleste voksne bruker vel solkrem for voksne?

Kildekritikeren i meg sier uansett at dette ikke akkurat er gode og sikre kilder, og jeg savner en mer troverdig kilde for å tro på det. Dersom noen finner gode kilder, kom med dem!

Skrevet

Dette har jeg ikke hørt før. Jeg googlet det og fikk kun noen få treff opp, alle i kommentarfelt i blogger eller forum der de som skrev det hadde "lest det et sted". Det samme gjaldt det med at huden ikke får puste. Alle skrev om barnesolkrem, som vil si solkrem som legger seg utenpå huden i stedet for å trekke inn, men de fleste voksne bruker vel solkrem for voksne?

Kildekritikeren i meg sier uansett at dette ikke akkurat er gode og sikre kilder, og jeg savner en mer troverdig kilde for å tro på det. Dersom noen finner gode kilder, kom med dem!

Som jeg skrev så har jeg bare hørt det :)

Bruker ikke faktor 50 selv, men jeg bruker sunblock-stift av og til, og den har jo veldig høy faktor. Ikke blitt svidd av den iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...