Gå til innhold

Dritings i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som flere ganger har sagt at hun skal drikke bruden (les: meg) under bordet i bryllupet.

Jeg vil ikke ha fyllefest i bryllupet og vi kjører bonger på øl og vin etter kaffe avec. De som skal ha noe mere når bongene er brukt må handle det selv.

Vi har festen på en restaurant og det er ett gammelt og ærverdig sted. Bryllupet skal ikke være noe stive greier men en mellomting ville jeg satt pris på

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vårt bryllup, som tok forhåndsregeler som er beskrevet her var det en venn av mine foreldre som ble dritings. Hun ble tilsnakket av min mor etter bryllupet og enden på visa er at de ikke lenger er venner.

Vi hadde åpen bar, på den måten at man måtte bestille, ikke servere seg selv.

Men det er alltid noen som klarer å bli dritings hvis de går inn for det.

men det sier litt om den personen som er det.

Skrevet

Regner med at folk blir fine i farta i bryllupet mitt, egentlig. Men det er jo ingen grunn til at det trenger å bli ukoselig fordet...så lenge de klarer å oppføre seg på en ordentlig måte, og det tror jeg de har respekt nok til å gjøre! For meg en alkohol en naturlig del av festen....kanskje unormal jeg da.... :wink:

Skrevet
Regner med at folk blir fine i farta i bryllupet mitt' date=' egentlig. Men det er jo ingen grunn til at det trenger å bli ukoselig fordet...så lenge de klarer å oppføre seg på en ordentlig måte, og det tror jeg de har respekt nok til å gjøre! For meg en alkohol en naturlig del av festen....kanskje unormal jeg da.... :wink:[/quote']

Helt enig. Om noen familiemedlemmer eller venner av oss ender opp dritings, hadde vi blitt lettere sjokkerte tenker jeg. Vet at de vi har bedt klarer å oppføre seg. Har fri bar m/ bartender, slik at folk ikke kan forsyne seg på egenhånd.

Alkohol er en helt naturlig del av selskapet vårt. Får inderlig håpe at ingen "driter seg ut". Vennene våre vet hvor mye denne dagen betyr for oss - samme med familie. Alle har vel respekt for å ikke ødelegge bryllupsdagen til noen?!!

Skrevet

Alle har vel respekt for å ikke ødelegge bryllupsdagen til noen?!!

Tydelig ikke alle har denne innebygde selvbeherskelsen nei, jmf mitt forrige innlegg.

Skrevet

Enda en fordel med at vi skal ha to fester - en høytidelig middag med familie og en vennefest. Alkohol blir en naturlig del av begge anledningene, men både vi, familiene våre + venner pleier ikke å ha problemer med å styre oss. Samtidig er jeg glad for at vi får to typer fester, der vennefesten blir mer uhøytidelig og terskelen er høyere hvis noen "feilberegner" litt ift alkohol...

Skrevet
Har vært i et bryllup hvor det ikke var alkoholservering. Folk ble dritings likevel, de hadde gjemt "medbragt" i bilen, og tok en ekstra støyt når de alt var ute.

:o Mener du det? Hva slags type folk er dette. Trodde virkelig ikke det var mulig. Var det "fjortiser" eller? Kan umulig være voksne folk.

Skrevet

Vår bryllupsdag blir nok mer et selskap enn en fest, etter som vi ikke skal servere alkohol - har heller ikke invitert alle venner, men kun de nærmeste og resten er familie. Noen av vennene våre har fleipet med at de skulle ta med medbragt, men så er heller ikke de invitert til selskapet etter på :tunge1:. Kommer til å ha bryllupsfest/innflyttingsfest for alle vennene senere - og da med fri flyt av alkohol :).

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan bare komme med et input her - vi hadde åpen bar i vårt bryllup og folk oppførte seg faktisk utrolig bra. Nå hadde vi kun 35 gjester så kanskje folk ikke stakk seg ut så mye :wink:

Skrevet

Var i et bryllup hvor bartenderen var skikkelig gnien på drinkene. Syns det var litt teit og helt ulikt alt jeg har opplevd før. Jeg drakk kun to glass vin til maten (som varte i 5 timer!) og sikkert en liter vann (det var varmt). Da middagen endelig var over satt jeg og pratet en del med kaffegjestene. Litt over kl 24 gikk jeg til baren og spurte om jeg kunne få en Baileys (så at det stod der, og syns at det er SÅ godt i kaffen), men NEI det kunne jeg ikke! Kunne ikke få det før brudeparet hadde skåret i kaka (skjedde kl 01). Ble litt små-furten jeg. Gikk bort igjen rundt kl0030 og spurte om jeg kunne få en drink (var litt tørst og det var varm, hadde ikke lyst på mer vin og øl liker jeg rett og slett ikke). Men igjen fikk jeg et NEI. Ble kun to glass vin på meg den kvelden. Måtte dra rett etter jeg hivde i meg et kakestykke, for jeg hadde ganske lang vei hjem og sjåføren min holdt på å sovne.

Ikke det at jeg trenger å drikke så mye, men jeg hadde virkelig lyst på en Baileys i løpet av kvelden..

Jeg syns egentlig at bartenderne kan se an gjestene litt jeg. Jeg var så og si 100% edru og jeg syns at det er synd når folk drikker seg over stokk og stein i brylluper. Man skal bli i godt humør og bli slik at man lettere sier ja til en dans, men der er det stopp mener jeg.

Skrevet

:o Mener du det? Hva slags type folk er dette. Trodde virkelig ikke det var mulig. Var det "fjortiser" eller? Kan umulig være voksne folk.

Joda, dette var voksne folk. Den ene var forlover til brudgommen. Det handler kanskje litt om det å ha respekt for andre, noe jeg ikke syntes disse hadde. :riste:

• 1 måned senere...
Skrevet

Liker ikke å skrive om dette når jeg er innlogget, men jeg måtte visst logge meg inn når jeg skulle skrive her så da får det bare stå til. Bare glem hvem som skrev innlegget etterpå :wink:

Jeg går ikke rundt med gifteplaner - men må innrømme at dette emnet er grunnen til at jeg går i konstant tvil om jeg noensinne vil gifte meg eller ikke.

Siden både jeg og kjæresten drikker og ingen av våre familier er avholdsmennesker ser jeg på det som helt naturlig at vi skal servere alkohol i evt. bryllup. Det vil bli helt unaturlig å ha et alkoholfritt bryllup for oss.

Og der dukker problemet opp.. En av mine aller nærmeste er alkoholliker, og dermed vet jeg at vedkommende vil bli overstadig beruset og drite ut hele min side av familien. Sånn det er i dag så er også min kjærestes familie en gjeng med mer "prektige" folk enn min familie - blant annet er hans mor kristen. Jeg vet at denne alkohollikeren vil drikke veldig mye og bli veldig full - det er bare et par år siden forrige familiebryllup hvor det skjedde. Det gjestene da husket dagen etter, var denne brudens nærmeste som var drita full. En alkoholliker gjør det ikke fordi h*n er respektløs - men h*n klarer ikke styre seg... Slikt bryllup vil ikke jeg ha - da kan jeg like så godt reise til utlandet og gifte meg hemmelig. Så kan de heller føle seg snytt for en fest etterpå, fordi jeg vil ikke at mitt bryllup skal være en rølpefest, jeg vil ha det ganske formelt om jeg først skal gifte meg...

Alltid noen problemer som dukker opp innen alle familier, er det ikke så?!...

Skrevet
Nei' date=' uff syns ikkje noko særleg om at mine venner skal rave fulle rundt blandt min heller prektige familie. :roll:[/quote']

:Nikke: Enig med deg der... Er faktisk litt bekymra jeg, men det ordner seg vel... Har en svigermor som forventer en heidundrande fest, mens min familie er ganske (VELDIG) forsiktige med alkoholforbruket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk et lite tips om kun å ha vin og øl i bryllupet. Nok til at folk blir på en snurr, men for lite til at de raver rundt og spyr og krangler med gud og hvermann. De som hadde gjort det på denne måten var kjempefornøyd med det.

Å annonsere tidlig på festen at det ikke er lov å ta med vinflasker/kartonger til bordene er også en god ide. Det er mer tiltak å reise seg for å hente seg et nytt glass når man er tørst.

Skrevet

Mange familier har minst en alkoholiker og på toppen av det endel "voksne" folk som ikke kan styre seg. Det er grunnen til at det ikke vil bli servert alkohol i mitt bryllup annet enn til maten.

Skrevet

Fyllefester liker jeg ikke, har aldri vært i et bryllup hvor dette har vært et "problem" heller. Begge våres familier er ganske forsiktige ang. alkohol, men er en humørfylt gjeng likevel :wink:

Skrevet

Jeg har opplevd bryllup med slåsskamp og spying utover natta. Det var ikke morsomt, særlig ikke for brudeparet.

Det er heldigvis ikke så vanlig da.

Å ha drikkebonger til baren, eller kutte ut sprit er greit for å prøve å bremse noe. En annen ting jeg har sett i selskaper, ikke bare brylluper, er hvor vanskelig å holde kontroll på alkoholinntaket ved middagen dersom det er kontinuerlig skjenking. Det vil si at servitørene skjenker hele tiden uten at man egentlig legger merke til det.

Blir det en fest med mye skåling og vinen skjenkes hele tiden kan man lett bli full under en middag.

Skrevet

Jeg har hørt fra venner som har giftet seg, at det faktisk lønner seg at gjestene får masse vin under middagen. Be servitørene sjenke i vei.... Da får mange gjester "nok" og forsyner seg ikke av for mange drinker i baren etterpå.

Skrevet

Jeg var akkurat i ett bryllup hvor en av gjestene sovnet ved matbordet :o

Har du hørt noe så ille??

Kan forstå at man blir god og full utover natten, men jeg mener...man legger ikke hodet på bordet og sover før desserten er servert.. Ikke var hun flau dagen derpå heller... at det går an..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...