Gå til innhold

Hvor langt hjemmefra har dere hytte?

37 stemmer

1. 1. Avstand til hytte

• Innen 50 km
      9
    • 50-100 km
      10
    • 100-200 km
      9
    • 200-300 km
      2
    • Mer enn 300 km
      7

Anbefalte innlegg

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg skal bygge helårshytte og lurer på hvor langt hjemmefra jeg skal se på tomter. Skriv gjerne avstand til deres hytte og hvor ofte dere drar på hytte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hytta vår var tidligere slektsgården. Ligger ca. 2 mil unna. Er der ganske mye, ettersom den leies ut.

AnonymBruker
Skrevet

2 timers kjøring

Anonymous poster hash: e99f7...f66

• Liker 1
Skrevet

30 min, helt topp, kan være på hytta en ettermiddag om vi vil :)

AnonymBruker
Skrevet

30 minutter. Helt fantastisk. Kan pendle til jobb om sommeren i ukene utenfor ferien. Kan raskt inn til byen og ordne ting, raskt hjemom og hente ting der, samt plukke opp besøkende. Kan ta dagsturer i mai/september uten at det blir noe stress. Kan spontant dra på hytta en dag det er "overraskende" sol en søndag.

Nå kommer det jo an på hva man faktisk finner 30 minutter unna huset sitt også. Jeg bor i Kristiansand og har hytte i skjærgården ved Lillesand, og hadde ikke fått det finere 200 km unna. :)

Anonymous poster hash: 87093...438
Skrevet

Lurt å ikke ha lenger avstand enn max 1,5t. Da er det mye mindre stress å dra på en spontan helgetur :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

35 min, 1 t 15 min, 2 t og 3 timer. Har fire hytter på deling i familien :-)

Anonymous poster hash: 4ca66...422

AnonymBruker
Skrevet

1 time og 20 minutter, valgt å ha hytte nære så vi kan dra ofte samt at det å slippe ferge er ett stort pluss.

Anonymous poster hash: a7478...171
Skrevet

Mellom 70-80 km herfra en plass. :)

AnonymBruker
Skrevet

8 timer. Helt grusomt. Skal kjøpe hytte nr 2 som da blir max 2 t unna

Anonymous poster hash: 148af...f19

AnonymBruker
Skrevet

3 timer. Litt i overkant etter min mening, men ingen store problemer likevel. Bygges nå ny vei og når den står klar så vil reisetiden bli 45 min kortere.

Anonymous poster hash: 59e90...033

AnonymBruker
Skrevet

En drøy time samt rundt to timer. Bruker førstnevnte mest.

Anonymous poster hash: a18aa...ff4
Gjest fotballflue
Skrevet (endret)

To timer å kjøre og 1 time å gå fra parkeringa

Endret av fotballflue
AnonymBruker
Skrevet

Ca 1 time kjøring (utenom rushen ;) ). Noe som gjør at hytta i stor grad er sommerboligen vår. Vi har også en arvet hytte på fjellet, ca 60 mil hjemmefra. Jeg bruker den aldri, mannen i et par uker til sammen i løpet av året, jakt og litt skigåing.

Anonymous poster hash: 538e1...a25
AnonymBruker
Skrevet

40 minutter. Da kan gamle pus være igjen hjemme, så kan vi bare svippe hjemom og gi ham mat, selv om vi har ferie på hytta.

Anonymous poster hash: d0107...a72
AnonymBruker
Skrevet

Tar ca 1 time å kjøre om det ikke er kø. Veldig passende avstand, lett å ta seg en helgetur, og også mulig å pendle hvis jeg må på jobb en inneklemt fridag e.l. Om sommeren er det lett å bare dra hjemmeom for å ta inn posten, vanne planter og bytte klær i kofferten, for så å dra tilbake på en formiddag. Liker det, ville ikke hatt hytte mer enn to timer hjemmefra. Tidligere var det nødvendig å ta ferge, men nå er det heldigvis bygget bro slik at det er lettere å reise når det passer. Kjipt med ferger der det er kø i ferien, lange ventetid, innstilte ferger osv, sats på fergefritt landsted med mulighet for kollektivtransport :)

Anonymous poster hash: 82ce5...992
Skrevet

20 minutter! Perfekt!

Skrevet

25 min. Helt perfekt. Som flere andre over her skriver, kan jeg bo på hytta mens jeg jobber. Veldig deilig hvis sommeren varer mot slutten av august. Det er også veldig lettvint med så kort avstand når det gjelder vedlikehold etc. Det er bare å svippe ut noen ettermiddager etter jobb for å f.eks male, så slipper vi å bruke ferien vår til det.

Skrevet

Vi har ikke egen hytte, men tilgang til mine foreldre sin. Den ligger 20 minutter fra dem og 25 minutter fra oss :-)

Det er en veldig grei avstand for dagsturer, og siden mamma er lærer og har lang ferie synes de det er greit å kunne være der og at pappa likevel kan dra til jobben som da blir 30 min unna istedet for 10 :-)

Skrevet

Familiens hytte er 5 timers kjøring unna. Sier seg selv det er for mye i helger, men ok i sommerferien osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...