AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 at det ikke er greit å anklage en sex.partner for voldtekt bare fordi hun angrer på sexen, og hva gjør dere for å lære jenter å ta ansvar for de signalene de sender ut når de er med gutter? Anonymous poster hash: 15855...f1b 1
KineAnd Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Jeg ville satset på at ungene mine har lært nok etikk og moral til å forstå at alle slags uriktige anklager er feil! Det burde ikke vært nødvendig å ha på timeplanen engang! 1
Gjest Idollet Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Det samme burde for øvrig gjelde det å få barn med en mann, og lure en annen til å tro det er hans. For å få en slave som kan arbeide for seg og ungen. Tro det eller ei, men dette er fryktelig ødeleggende for mannen sitt følelsesliv, kanskje noen av de samme følelsene som når ei kvinne blir voldtatt (det er ikke det samme, men følelsene). Bare at det har større konsekvenser i den form av penger investert, tid, kanskje en ikke får sin egen familie, barnet lider vel enda mer igjen osv. Lær jentungene at de ikke skal gjøre noe av dette i seksualundervisningen mener jeg, samt å gjøre det straffbart i loven. Endret 13. juni 2014 av Idollet 1
Suss81 Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan lærer dere menn sønnene deres å ikke voldta? Og hvordan lærer dere dem at mangelen på kondom under sex kan føres til barn? 5
Gjest Idollet Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan lærer dere menn sønnene deres å ikke voldta? Og hvordan lærer dere dem at mangelen på kondom under sex kan føres til barn? Alt vi gjør nå er å snu det om denne diskusjonen om at foreldre og skolen må lære gutter å ikke voldta.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 at det ikke er greit å anklage en sex.partner for voldtekt bare fordi hun angrer på sexen, og hva gjør dere for å lære jenter å ta ansvar for de signalene de sender ut når de er med gutter?Anonymous poster hash: 15855...f1b man må lære de at det er galt å lyve da... det med signalene reagerer jeg på..
Suss81 Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Alt vi gjør nå er å snu det om denne diskusjonen om at foreldre og skolen må lære gutter å ikke voldta. Hele resonnementet deres er uber teit så det er også poenget. It taket two to tango. 1
Gjest Makemeloveit Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Kan dette være moren til sønnen som blir anklaget for denne voldtekten? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=845234&hl=
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #9 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har ikke barn enda, men jeg tror jeg kommer til å ta opp flere sider av temaet med dem. Helt uavhengig av kjønn, siden begge kjønn både kan voldta og bli voldtatt. Begge kjønn kan også bli falskt anmeldt, eller være den som anmelder falskt. Men hva som legges i "signaler når hun er i nærheten av gutter" stusser jeg også på. Kunne TS ha utdypet dette litt? Anonymous poster hash: 12a2f...0b4
Gjest New_Girl Skrevet 14. juni 2014 #10 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har ikke gjort noe enda, da hun er for ung. Men jeg tenker at det i de fleste tilfeller ikke er nødvendig å være så spesifikk i oppdragelsen. Men at dette heller inngår i å lære dem å skille rett fra galt, at alt man gjør har konsekvenser og generelt være et godt menneske. Og jeg vil også gjerne vite hva slags signaler du snakker om.
Veggdyret Skrevet 14. juni 2014 #11 Skrevet 14. juni 2014 Jeg lærer barnet mitt å ikke lyve og å ikke plage andre, og det regner jeg med at alle andre foreldre forsøker sitt aller beste for å lære barna sine også. Og dersom vi lykkes med det, har vi også lykkes med å lære barna å ikke voldta og å ikke lyve om voldtekter.
Mango Skrevet 14. juni 2014 #12 Skrevet 14. juni 2014 Nå har ikke jeg barn, men som datter har jeg aldri opplevd mamma å være i nærheten av sånn snakk. Skal vel ikke mer enn litt sunn fornuft å skjønne hvor galt det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå