AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Er det noen som kan si noe om dette? Lønner det seg? Hvor mye vil boligen stige i verdi sånn ca? Går kostnadene for oppussingen opp i verdistigningen? Hva koster det å pusse opp et bad i enkel standard? Anonymous poster hash: 7747d...0ca
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Absolutt, men kommer an på om du gjør noe selv eller sett alt bort. At du ikke tar litt tak i det sjøl som pigge opp gulvet osv. da kan du vel begynne og få endel timer. Anonymous poster hash: b90bb...a5b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Jeg blir nødt for å sette alt bort. Anonymous poster hash: 7747d...0ca
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Jeg hadde nettopp verdivurdering på min bolig, og spurte megleren hvilke utbedringer som ville heve prisen ved eventuelt salg, og han sa bare freshe opp med litt ny maling her og der på vegger og listverk. Store ting som bad/kjøkken, man aner ikke hvilke smak nye eiere har, og man får det ikke igjen i salgssummen mente han. Anonymous poster hash: 86431...746 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Jeg hadde nettopp verdivurdering på min bolig, og spurte megleren hvilke utbedringer som ville heve prisen ved eventuelt salg, og han sa bare freshe opp med litt ny maling her og der på vegger og listverk. Store ting som bad/kjøkken, man aner ikke hvilke smak nye eiere har, og man får det ikke igjen i salgssummen mente han. Anonymous poster hash: 86431...746 Vel, at man kanskje ikke tjener noe ekstra på det er en ting, men selvfølgelig blir taksten høyere med et splitter nytt bad og røropplegg, sett i forhold til et bad fra 1950. Anonymous poster hash: 7747d...0ca
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Sånn helt generelt så lønner det seg ikke, kostander for full renovasjon av bad overstiger verdistigningen i snitt. Er jo forskjeller fra objekt til objekt selvsagt, kommer an på hva oppussingen koster og hvilke kjøpere man får. Men har diskutert dette med meglere og andre i bransjen selv, virker som de fleste nærmest har det som tommelfingerregel at man ikke skal pusse opp bad for salg. Det er veldig mye penger, tid og slit som går ned i et prosjekt som man har null garanti for avkastning på - tvert imot er det stor fare for at man går i minus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå