Gå til innhold

Ebay kjoler å sånt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sikkert sett minst 20 stk hvor bruden er strålende fornøyd med en SÅ vakker og billig kjole. Her inne ser jeg jo også kjempe mange som skriver hvor fornøyd de er med kjolene de har fått fra disse stedene.

Men sånn seriøst.. Alle jeg har sett i virkeligheten ser mer eller mindre ehhhm, ikke bra ut. Man skjønner jo tanken, hvordan kjolen egentlig skal se ut og tanken er jo god. Kjolen skulle nok være nydelig.

Ofte har brudene ikke fått profesjonell hjelp, og har kjøpt en kjole som virkelig ikke passer fasongen. Akkurat som om de skulle få kroppen med på kjøpet.

De legger også ut bilder av nydelige broderier, men sammen med bildet ser man også tydelig at slepet er skøytet på. Eller at stoffet skinner "blått" og er stivt.

Ikke for det, det viktigste er ikke hva jeg synes. Det viktigste er jo at bruden føler seg nydelig.

Det jeg har problemer med er at absolutt alle disse brudene anbefaler det videre. Til bruder med lavt budsjett. Typen; "Denne selgeren kan jeg garantere at lager fine kjoler" og "Man kan ikke se at den er billig!"

Vet jo selvfølgelig at folk kan tenke selv, men synes likevel disse damene kan slenge ved en liten kommentar om at det kan gå galt. For en "nybegynner" kan det jo virke som det mest perfekte.

Har enda til gode å se en fin kjole fra ebay.

Anonymous poster hash: 404fe...de3

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ganske enig med deg! Ikke sett noen i real life, men kun på bilder. Og jeg syns de ser billige ut de aller fleste.

HAR for all del ikke noe imot at noen vil og må ha en billig kjole, MEN jeg syns det er feil å sammenligne dem med salongkjoler!!

For de skriver jo gjerne : " åååå jeg er SÅ fornøyd med kjolen min fra ebay! Tenk at jeg vurderte å kjøpe originalen i butikk for 15.000 når jeg fikk den til 1500 på ebay!!!!"

For min del kan det som regel ikke sammenlignes. Jeg ser de takcy krystallene, den pitteliten skjeve utringingen og den dårlige kanten nede.... Mulig jeg er pirkete, men det lyser liksom mot meg. Men som sagt har jeg ikke sett dem på ordentlig, så skal ikke vere 100% påståelig om at alle er dårlige! men de jeg har sett bilder av sålangt har ihvertfall ikke appellert til meg.

Bestilte en brudepikekjole til datteren min, dress4you eller noe slikt var den ifra. Den ble kjempefin, men de hadde bommet aldeles på lengden, og det ytterste skjørtet i blonder var 8cm lenger enn stoffet under..... Så jeg måtte til å skøyte på :/ (var ikke sånn på bildene)

Så må alle også huske på at om vi fortsetter slik som dette vil vi miste brudebutikkene våre rundtomkring! En butikk er avhengig av salg for å overleve, og om de selger mindre, må de kanskje sette opp prisene for prøvetimene i første omgang, og så vil de måtte legge ned etterhvert...... DA står vi der med skjegget fult av postkasse!!! Kjedelig om hele landet må reise til Oslo for å komme til en brudekjolebutikk liksom...........

Anonymous poster hash: be125...990

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke lyst til å bruke mange tusen på brudekjole, og sjekket mange alternativer, både vanlige penkjoler fra kjedebutikker og forskjellige steder med "skreddersydde" kjoler bestilt over nett. Noen steder går det an å bestille stoffprøver, det ville jeg i så fall gjort. Det det strandet på for min del var at det ikke er mulig å prøve kjolen på forhånd, og da er det vanskelig å bedømme hvordan den ser ut på meg, og at det er vanskelig å ta gode/nøyaktige mål selv.

Det endte med en tur til brudesalong, og jeg kjøpte en selskapskjole som kostet 2000. Veldig fin og forseggjort kjole, ikke noe "billig" over den, og prisen var vel omtrent den samme som jeg måtte betalt om jeg kjøpte den over nettet. Jeg visste at jeg ville ha en rød kjole, det gjorde kanskje enklere å finne en kjole til den prisen? Jeg vet ikke om samme kjolen i hvitt ville kostet mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg kjøpte brudekjolen min på E-bay, for 52 kr + frakt totalt 950 kr, og det er fortsatt den vakkreste kjolene jeg noen gang har sett, nå 5 år etter bryllupet.

Så jeg innrømmer at jeg har anbefalt dette til andre. Jeg fikk virkelig drømmekjolen, spesialsydd etter mål, så den satt HELT perfekt.

Fant forøvrig en ganske lik kjole i en salong, bortsett fra at den var stroppeløs og min hadde halterneck kunne man ikke se noen forskjell, og den skulle de ha 22 000 for!!! Hvem har råd til å bruke så mye på en kjole som skal brukes 1 dag da??

Og går dere virkelig å ser etter "feil" på en brudekjole når dere er i bryllup??

Anonymous poster hash: 207d9...139
  • Liker 1
Skrevet

Tja, jeg kjøpte brudekjolen min på E-bay, for 52 kr + frakt totalt 950 kr, og det er fortsatt den vakkreste kjolene jeg noen gang har sett, nå 5 år etter bryllupet.

Så jeg innrømmer at jeg har anbefalt dette til andre. Jeg fikk virkelig drømmekjolen, spesialsydd etter mål, så den satt HELT perfekt.

Fant forøvrig en ganske lik kjole i en salong, bortsett fra at den var stroppeløs og min hadde halterneck kunne man ikke se noen forskjell, og den skulle de ha 22 000 for!!! Hvem har råd til å bruke så mye på en kjole som skal brukes 1 dag da??

Og går dere virkelig å ser etter "feil" på en brudekjole når dere er i bryllup??

52 kroner for kjolen? Og 900 i frakt?

Det kan virke som mange her inne på kg går i bryllup og speider etter feil på brudekjolen, ja.

AnonymBruker
Skrevet

52 kroner for kjolen? Og 900 i frakt?

Det kan virke som mange her inne på kg går i bryllup og speider etter feil på brudekjolen, ja.

Ts her.

Går ikke å speider etter feil, og i utgangspunktet vet man jo ikke at det er en ebay kjole som bruden kommer med.

Mulig jeg er for detalje orientert, men jeg legger vist merke til slikt uansett :vetikke: Brudekjoler "studerer" man jo litt ekstra siden det er noens drømmekjole og høyst sannsynelig er veldig fin.

• Liker 1
Skrevet

"Skjegget fullt av postkasse"??! Haha, dagens!😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte en kjole på ebay, men var ikke fornøyd når jeg fikk den. Den føltes rett og slett billig ut. Stoffet var bråkete og ubehagelig, den var ikke perfekt til min kroppsfasong heller. Så jeg valgte å kjøpe en ny på salong, jeg er kjempefornøyd. Den kostet 8000 kr og var verdt hver ei krone. Jeg har ingen planer om å gifte meg flere ganger så da var ikke prisen nøye. Koste hva det koste må :-) Kjolen er VIKTIG i et bryllup.

Skrevet

Jeg har lagt merke til det samme. De kjolene jeg har sett in real life har sett ganske billige ut. Det kan godt hende at enkelte av denne typen kjoler er fine i virkeligheten, men det tror jeg i så fall er sjeldent.

Skrevet

Du som kjøpte den for 52 kroner har du bilde? Ble oppriktig nysjerrig

AnonymBruker
Skrevet

http://www.ebay.com/itm/New-Stock-Wedding-Dress-Bridal-Gown-Size-6-8-10-12-14-16-18-/321167765176?pt=AU_Wedding_Clothing&var=&hash=item4ac7172eb8

En slik kjole fikk jeg for 52 kr + frakt, men det er noen år siden, og ser at prisen har gått opp litt siden da...

Og faktisk synes jeg kjolen ser enda bedre ut i virkeligheten enn på bilde.

Men det kan jo hende at jeg hadde flaks, og at mange e-bay kjoler ikke er like bra?

Har to andre venninder som også har kjøpt kjoler på e-bay og de var også rå fine, og jeg hadde ikke sett at det var billige kjoler...

AB#4

AnonymBruker
Skrevet

AB#4 igjen

Så nå at linken gikk til en samleside...

Men velg hvit/rød så kommer den opp!

AnonymBruker
Skrevet

http://www.ebay.com/itm/New-Stock-Wedding-Dress-Bridal-Gown-Size-6-8-10-12-14-16-18-/321167765176?pt=AU_Wedding_Clothing&var=&hash=item4ac7172eb8

En slik kjole fikk jeg for 52 kr + frakt, men det er noen år siden, og ser at prisen har gått opp litt siden da...

Men det kan jo hende at jeg hadde flaks, og at mange e-bay kjoler ikke er like bra?

Har to andre venninder som også har kjøpt kjoler på e-bay og de var også rå fine, og jeg hadde ikke sett at det var billige kjoler...

AB#4

Nytter ikke om den er fin på bildet fra ebay, det er jo ikke den kjolen man får, men en replica.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AB#4

Den første har jeg sett på wn venninne. Den er blålig og dritstygg. Ser kjip ut

Anonymous poster hash: 7252c...d5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger merke til dårlig kvalitet uansett plagg. Skjeve sømmer, dårlig tilskjæring, dårlig stoff, løse tråder, dårlig passform... Det er bare sånt jeg ser uansett, fordi jeg vet litt om stoffkvaliteter og søm. Det er ikke min sak at andre ikke ser selv hva de har betalt gode penger for, men jeg kan ikke skru av at jeg legger merke til det.

Anonymous poster hash: 8ba44...0d3

• Liker 3
Skrevet

Jeg legger merke til dårlig kvalitet uansett plagg. Skjeve sømmer, dårlig tilskjæring, dårlig stoff, løse tråder, dårlig passform... Det er bare sånt jeg ser uansett, fordi jeg vet litt om stoffkvaliteter og søm. Det er ikke min sak at andre ikke ser selv hva de har betalt gode penger for, men jeg kan ikke skru av at jeg legger merke til det.

Anonymous poster hash: 8ba44...0d3

Selvfølgelig ikke. Det "problemet" har du med alle ting, det er alltid noen som har en bakgrunn eller interesse på et område som gjør dem over gjennomsnittet oppmerksomme på "feil", det være seg fotografer, kokker eller konditorer. Og selvfølgelig, noen ganger kan jo den dårlige kvaliteten være tydelig selv for et utrent øye. (Men etter å ha lest her inne virker det som en del er veldig kritiske, særlig hvis de får nyss om at kjolen er billig.)

Jeg regner uansett med at du har nok folkeskikk til ikke å fortelle bruden om alle "feilene" på kjolen, da. :blomst:

Skrevet

"Skjegget fullt av postkasse"??! Haha, dagens!

Et vanlig utrykk her jeg bor, morsom variant av "å sette skjegget fast i postkassa" :)

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor bor du? Paradise hotel? ;)

Anonymous poster hash: a3fb3...7cb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...