Gå til innhold

Bryllupsreise Italia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å dra til Italia på bryllupsreise. Jeg har vært i Roma, amalfikysten, Napoli, sorrento, Capri osv en gang. Men forloveden min har aldri vært i Italia.

Hvor synes dere vi burde legge reisen i Italia? Vi vil reise i august måned, 1-2 uker. Har dere forslag til hotell? Hvor i Italia? Vi vil gjerne sør evt. Hva kan vifinne på sammen i Italia?

Evt andre land/steder?

Anonymous poster hash: b0805...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært en del rundt i Nord-Italia - anbefales! Mange vakre innsjøer som Gardasjøen og Comosjøen, vakre byer som Verona, Torino, Genova, Milano... Ikke så pressende varmt som sør i landet, spennende å kjøre rundt og oppdage nye steder.

Vi har gjort mye forskjellig på turene utenom de normale turisttingene, som f.eks rafting i Torino, padling i sjøene, fjellturer rundt Garda.

Åhh, får lyst å reise tilbake når jeg skriver om det nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært en del rundt i Nord-Italia - anbefales! Mange vakre innsjøer som Gardasjøen og Comosjøen, vakre byer som Verona, Torino, Genova, Milano... Ikke så pressende varmt som sør i landet, spennende å kjøre rundt og oppdage nye steder.

Vi har gjort mye forskjellig på turene utenom de normale turisttingene, som f.eks rafting i Torino, padling i sjøene, fjellturer rundt Garda.

Åhh, får lyst å reise tilbake når jeg skriver om det nå :)

Høres herlig ut!

Ville du ha anbefalt å reise rundt flere steder om vi er f.eks. 2 uker?

Hvilke hovedbyer burde vi besøke?

Skrevet

Høres herlig ut!

Ville du ha anbefalt å reise rundt flere steder om vi er f.eks. 2 uker?

Hvilke hovedbyer burde vi besøke?

Jeg ville anbefalt å leie bil for å komme dere rundt omkring. Kan fort bli ensidig å bare være et sted i to uker, kanskje? Og veiene i Italia er så bra, man kommer seg nesten tvers over landet på en dag :) Vil man ha badeferie ved kysten har man passende steder både ved grensen til Slovenia, og i vest mot grensen til Frankrike.

Byer som jeg synes var superfine var blant annet Verona - så mye vakker eldgammel arkitektur og masse shoppingmuligheter. Her er det også et gammelt amfiteater der de arrangerer operaforestillinger hele sommeren. Veldig stemningsfullt og romantisk.

Byene rundt Gardasjøen er verdt å besøke, man kan kjøre rundt hele sjøen på en dag. Hvis man er litt barnlig og liker karuseller og berg-og-dalbaner finnes fornøyelsesparken "Gardaland" like ved.

Vi har alltid bestilt hoteller som ikke ligger midt i byen, ettersom prisforskjellene er enorme mellom de sentrale og de usentrale hotellene. Man har ikke lov til å kjøre i bykjernen i mange italienske byer, så da kan det være like greit å parkere et stykke utenfor byen uansett.

Det viktigste for å få en god ferie for oss har vært fleksibiliteten en bil fører med seg :) Å kjøre på autostradaen (italiensk motorvei) eller i byer kan være litt småskummelt, men man venner seg fort.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i Italia i fjord, og besøkte følgende steder: Toscana, Firenze, Venezia, Grossetto og Roma. Kan anbefales på det varmeste, en fantastisk og romantisk tur <3

Anonymous poster hash: f601c...342

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...