AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Vi bor såpass langt unna svigers i dag at vi kun får sett dem 3-4 ganger i året, men snart flytter vi og kommer til å bo en snau times kjøretur unna. Jeg har en av disse svigermødrene som legger seg borti det meste, har meninger om alt og alle og de gangene vi har vært sammen sitter jeg stort sett tom av energi tilbake. Vi klarer å omgås hverandre, men jeg makter ikke over tid og hennes mangel på sosiale antenner gjør at vi ofte havner i leie situasjoner. De gleder seg naturligvis til vi flytter for de har en meget liten omgangskrets grunnet hennes noe spesielle personlighet og jeg aner allerede at hun tror hun er velkommen litt hyppigere enn hun i utgangspunktet er. Frasen: jeg kommer til å renne ned dørene deres - er allerede brukt hyppig så jeg er nesten sikker på at det før eller siden vil komme en konflikt på det området. Jeg gruer meg til flyttingen og jeg gruer meg til den forestående konflikten men jeg vil gjerne høre hva andres erfaringer på dette området er? Hvor ofte er egentlig for ofte?? Anonymous poster hash: bc67f...d08
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Ett besøk i uken burde være absolutt maks, synes jeg. Anonymous poster hash: f7197...35e 1
Tya Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Jeg ville trodd du er ganske trygg likevel mår det er en times kjøretur unna? Har dessverre ingen aktuell erfaring å dele da min svigermor er av typen som absolutt ikke renner ned dørene... 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Det du dessverre må ta hensyn til er at det ikke er dere som kommer til å bo en time unna svigers. Det er du. Din mann kommer til å bo en time unna sine foreldre. For deg er de svigers, for ham er de foreldrene hans. Jeg ble veldig bevisst på dette da min egen mor ble en litt masete svigermor for min brors samboer. I mine øyne er hun jo mamma og jeg tolererer henne, det gjør han også, så jeg ble litt lei meg da jeg plutselig oppdaget at min søte mor er noen andres innpåslitne svigermor. Anonymous poster hash: 80ca9...d2d 12
Stinelin Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Du må jo ikke flytte så nærme svigermor! Neida, det kan gå helt fint. Bedre å bo ganske nærme og få små drypp, enn å måtte være sammen over lengre tid og heller sjeldent. Ser for meg at en gang annenhver uke ville være "normalt" for oss om vi var i samme situasjon. Synes egentlig en time er veldig greit. Langt nok til at man ringer før man tar turen, men ikke så langt at det blir langtur når man skal besøke. 1
Malum Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Ett besøk i uken burde være absolutt maks, synes jeg. Anonymous poster hash: f7197...35e Hæ?? Hadde svigers kommet hit en gang i uka hadde jeg blitt fullstendig sprø. Og jeg har et relativt greit forhold til mine svigers. TS: hvorfor i all verden flytter dere så nær dem? Sett i hvert fall grenser fra første dag, men det er nok lurt å gjøre det på en diplomatisk måte. 5
kaprifolen Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Her bor svigers et par km unna, og de er her vel maks hver tredje uke omtrent... Jeg hadde tiltet om de skulle vært her en gang i uka!:-O Men nå har ikke vi noe nært forhold heller, og de har ikke de lengste sosiale antennene, så det er litt anstrengende å ha dem på besøk... 1
kaprifolen Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Her bor svigers et par km unna, og de er her vel maks hver tredje uke omtrent... Jeg hadde tiltet om de skulle vært her en gang i uka!:-O Men nå har ikke vi noe nært forhold heller, og de har ikke de lengste sosiale antennene, så det er litt anstrengende å ha dem på besøk... 1
mmd Skrevet 15. juni 2014 #9 Skrevet 15. juni 2014 (endret) Herregud, så kjipe dere er. Jeg har to gutter, og håper da virkelig vi kan ses mer enn en gang per uke (dersom de blir boende i nærheten) uten at en svigerdatter skal ha for sterke meninger om det! Det er da først og fremst min sønn og hans barn jeg vil besøke. Jeg regner med det samme er tilfelle for de svigermødrene som omtales her. Jeg har selv en flott svigermor, men skjønner at jeg ikke er universets midtpunkt. Tror noen av dere også bør stikke fingeren i jorda når det gjelder tro på egen betydning. Dere trenger da ikke være hjemme hver gang svigermor kommer... Endret 15. juni 2014 av mmd 6
Daraya Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Jeg ser mine svigers minst en gang i uka. Helt greit for min del, jeg har en veldig hyggelig svigerfamilie. Primært ønsker svigers jo å besøke barnebarn og det er også derfor at de har et nært forhold. Min svigermor kan være litt slitsomt fordi hun anser alt som "farlig", men jeg spøker heller med henne enn å irritere meg om det (som jeg kunne gjort). 2
Dhalia Skrevet 15. juni 2014 #11 Skrevet 15. juni 2014 Vi bor ca 1 mil fra svigers og møtes ganske ofte. Før vi fikk barn var det kanskje annenhver uke, mens nå er det minst en gang per uke. Jeg er i permisjon nå og tar ofte initiativ til å treffe svigermor på dagtid slik at hun får treffe barnebarnet sitt. Mannen min ser derfor kanskje sin mor fortsatt annenhver uke, mens jeg minst 1-2 ganger per uke. Jeg ønsker at barnet mitt skal ha et godt og nært forhold til sin farmor og legger til rette så godt jeg kan. Jeg har riktignok en fantastisk svigermor, så jeg ser ikke på det som noe negativt å være så mye sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Jeg hadde fått spader om jeg skulle hatt mine egne foreldre på besøk hver uke! Hadde faktisk vært bedre med svigers, som ikke legger seg opp i alt vi driver med.Anonymous poster hash: fec96...287
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 (Det er da først og fremst min sønn og hans barn jeg vil besøke. Jeg regner med det samme er tilfelle for de svigermødrene som omtales her. Jeg har fantastiske svigerforeldre som vi gladelig bor nærme og ser minst 2 ganger i uken selv om vi ikke har barn. En av grunnene er at de er motsatte av det du beskriver: de kommer/inviterer oss fordi de primært vil se oss begge! Det hadde ikke vært noe hyggelig for min del om de bare kom for å hilse på sønnen sin. Det er ikke fordi jeg trenger å være midtpunkt, men han har valgt å dele livet sitt med meg og da forventer jeg at de også er interessert i meg og mitt som jeg er interessert i hva de driver med, nettopp fordi de er mannens foreldre. Anonymous poster hash: 9d9e2...ac3 2
Gjest Riskjeks Skrevet 15. juni 2014 #14 Skrevet 15. juni 2014 (endret) Herregud, så kjipe dere er. Jeg har to gutter, og håper da virkelig vi kan ses mer enn en gang per uke (dersom de blir boende i nærheten) uten at en svigerdatter skal ha for sterke meninger om det! Det er da først og fremst min sønn og hans barn jeg vil besøke. Jeg regner med det samme er tilfelle for de svigermødrene som omtales her. Jeg har selv en flott svigermor, men skjønner at jeg ikke er universets midtpunkt. Tror noen av dere også bør stikke fingeren i jorda når det gjelder tro på egen betydning. Dere trenger da ikke være hjemme hver gang svigermor kommer... Enig med deg. Mine foreldre er hos oss/vi er hos dem 2-3 ganger i uka. Men det er kanskje greit fordi det er mors foreldre? Jeg sier som en annen bruker sa lengre oppe - husk at det er din manns foreldre! 1 times kjøretur er for øvrig ganske mye i min verden, så tror ikke akkurat de vil komme hver dag.. Endret 15. juni 2014 av Riskjeks
mmd Skrevet 15. juni 2014 #15 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har fantastiske svigerforeldre som vi gladelig bor nærme og ser minst 2 ganger i uken selv om vi ikke har barn. En av grunnene er at de er motsatte av det du beskriver: de kommer/inviterer oss fordi de primært vil se oss begge! Det hadde ikke vært noe hyggelig for min del om de bare kom for å hilse på sønnen sin. Det er ikke fordi jeg trenger å være midtpunkt, men han har valgt å dele livet sitt med meg og da forventer jeg at de også er interessert i meg og mitt som jeg er interessert i hva de driver med, nettopp fordi de er mannens foreldre.Anonymous poster hash: 9d9e2...ac3 Men d er det jo ikke noe problem. Jeg tenkte mer på de svogerdøtrene som fikk anfall av pm svigerforeldrene skulle komme hver uke.
Amens Skrevet 15. juni 2014 #16 Skrevet 15. juni 2014 Mine foreldre bor en times kjøring unna, jeg ser dem rundt to ganger i uka. Men da er det gjerne slik at Vesla og jeg drar og min mann er hjemme. Det kan faktisk være ett lite råd: Dra til dem, da er det lettere å styre hvor lenge dere blir. Om hun kommer i tide og utide så unngå å gi henne nøkkel. Om mulig, så vær mye ute første tiden slik at hun kommer til tomt hus dersom hun kommer uten å ringe. 2
Birdo Skrevet 15. juni 2014 #17 Skrevet 15. juni 2014 Heldige meg, jeg har svigers som nærmeste nabo! Veldig greit til tider, men ikke alltid en dans på roser: P
Malum Skrevet 15. juni 2014 #18 Skrevet 15. juni 2014 Herregud, så kjipe dere er. Jeg har to gutter, og håper da virkelig vi kan ses mer enn en gang per uke (dersom de blir boende i nærheten) uten at en svigerdatter skal ha for sterke meninger om det! Det er da først og fremst min sønn og hans barn jeg vil besøke. Jeg regner med det samme er tilfelle for de svigermødrene som omtales her. Jeg har selv en flott svigermor, men skjønner at jeg ikke er universets midtpunkt. Tror noen av dere også bør stikke fingeren i jorda når det gjelder tro på egen betydning. Dere trenger da ikke være hjemme hver gang svigermor kommer... For min del handler det lite om svigers og mitt forhold til dem, mer om at jeg generelt ikke orker å ha besøk hele tiden. Jeg hadde blitt sprø om søsteren min, venninnen min - for ikke å snakke om min mor - skulle kommet på besøk så mye som en gang i uka. Og har man familie (svigers, foreldre, søsken) som man kjenner det er slitsomt å være rundt, synes jeg faktisk ikke man trenger å måtte gjennomgå tvungent samvær en eller flere ganger pr uke. Vi bor et kvarters kjøretur fra mine svigers, og ser dem 1-2 ganger pr mnd. Det kjennes helt fint for oss. Moren min bor litt nærmere, og hun ser vi sjeldnere. Det kjennes også helt fint. For oss. Og ingen har klaget. Folk er forskjellige på sånt, og jeg synes ikke man nødvendigvis er kjip av den grunn. 3
Gjest Eurodice Skrevet 15. juni 2014 #19 Skrevet 15. juni 2014 Hæ?? Hadde svigers kommet hit en gang i uka hadde jeg blitt fullstendig sprø. Og jeg har et relativt greit forhold til mine svigers. TS: hvorfor i all verden flytter dere så nær dem? Sett i hvert fall grenser fra første dag, men det er nok lurt å gjøre det på en diplomatisk måte. Hvordan er det med dine foreldre (om du har noen)? Er det greit om de kommer på besøk én gang ukentlig? De er din manns svigerforeldre. 1
Malum Skrevet 15. juni 2014 #20 Skrevet 15. juni 2014 Hvordan er det med dine foreldre (om du har noen)? Er det greit om de kommer på besøk én gang ukentlig? De er din manns svigerforeldre. Du kan jo lese det jeg utdyper over her. Og nei, han er heller ikke keen på hyppigere besøk enn det jeg er, hverken fra den ene eller den den andre kanten 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå