Gjest FuturePrimitive Skrevet 14. juni 2014 #161 Skrevet 14. juni 2014 Faktum er at voldtektsmenn gjerne lyver om voldtekter de har utført. Derfor skal man ikke tro på alt som blir sagt, selv om du har rett i at man skal bevise skyld. OG det at man ikke kan bevise skyld betyr ikke at man er uskyldig bare så du vet det. Hahahahaha... Omg, det er helt ABSURDxen million opp i mente at noen kan få seg til å skrive noe slikt! Har du i det hele tatt gått på skolen? Det at man ikke kan bevise skyld BETYR nettop det at man ER uskyldig! Det er selve hoved-rettsprinsippet vi har i demokratiet vårt. ÅHH MAII GÅDD ass! 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #162 Skrevet 14. juni 2014 Det er kun Ts sin sønn og jenta som har anmeldt som vet hva som skjedde. Det er opp til retten å avgjøre. Ellers føler jeg veldig med deg, Ts. Anonymous poster hash: 7a414...867
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #163 Skrevet 14. juni 2014 Hvem vet hva som har skjedd? Mulig hun var med på det og mulig at han voldtok henne. De færreste som voldtar er ærlige om det og de fleste som blir voldtatt snakker sant. Oddsen er ikke på hans side....Anonymous poster hash: dac75...4e0 Dummeste konklusjonen ever. Det at hun har kjæreste er cluet her. Hadde hun vært singel, så hadde dette antageligvis ikke skjedd. Det er mulig at noen visste at hun ble igjen, og at hun pga det. og at hun ikke ville virke utro ovenfor typen diktet opp det hele. Det er ikke første gang at en jente har angret seg på sex og hevedet at det ikke har vært frivillig. Jeg velger å la tvilen komme sønnen til gode, men selv den mest "populære" og flinke gutten osv kan være en overgriper. Se bare på Jimmy Saville saken. Jimmy saville var populær, tja, verden over, særig i England, der han kommer fra. Det som har dukket opp nå er jo at han igjennom flere tiåg begikk overgrep mot titalls barn. Som sagt, jeg er forsiktig med å dømme noen, men utelukker ikke at sønnen din kan være skyldig. Anonymous poster hash: 8f821...867 2
Gjest BettyBoop Skrevet 14. juni 2014 #164 Skrevet 14. juni 2014 Hvorfor siterer du den teksten og sier dette? Hva er relevant med ditt svar kontra det jeg skrev der? 90% av oss er voldteksmenn og kvinner hvis det å tolke noe er så fryktelig galt at man fortjener 4 år i fengsel av det. Rart ikke flere er bak lås og slå. spiller det noen rolle hvilket innlegg jeg siterer når du terper om igjen og om igjen om at man selvsagt må skjønne at han er uskyldig når vi bare hart hørt hans versjon. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. juni 2014 #165 Skrevet 14. juni 2014 Hahahahaha... Omg, det er helt ABSURDxen million opp i mente at noen kan få seg til å skrive noe slikt! Har du i det hele tatt gått på skolen? Det at man ikke kan bevise skyld BETYR nettop det at man ER uskyldig! Det er selve hoved-rettsprinsippet vi har i demokratiet vårt. ÅHH MAII GÅDD ass!det er jo ikke sant. Er mange som har sluppet unna kriminelle handlinger pga manglende bevis. Betyr ikke at de ikke hadde gjort det. 4
Timza Skrevet 14. juni 2014 #166 Skrevet 14. juni 2014 spiller det noen rolle hvilket innlegg jeg siterer når du terper om igjen og om igjen om at man selvsagt må skjønne at han er uskyldig når vi bare hart hørt hans versjon. Ja det spiller noen rolle. Og nei, jeg har aldri terpet på at han er nødt til å være uskyldig. Vrangforestillinger deluxe. 2
Gjest FuturePrimitive Skrevet 14. juni 2014 #167 Skrevet 14. juni 2014 det er jo ikke sant. Er mange som har sluppet unna kriminelle handlinger pga manglende bevis. Betyr ikke at de ikke hadde gjort det. Nei. Men det betyr at de er uskyldige. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, ikke omvendt. 3
Toxicwonderland Skrevet 14. juni 2014 #168 Skrevet 14. juni 2014 Sånt her er så utrolig trist og tragisk. En liknende situasjon skjedde for en stund siden i vennekretsen min. Begge parter hevdet forskjellige ting, og hva skal man tro på da? Voldtekt er noe svineri, men det er nesten enda verre med jenter som er villig, men i ettertid sier at de ikke hadde samtykket og dermed anmelder for voldtekt. De kan jo i verste fall ødelegge guttens liv! Nå vet ikke jeg hva som er sant og ikke i dette tilfellet da... 1
Sjokoladenøtt Skrevet 14. juni 2014 #169 Skrevet 14. juni 2014 Hvis hun har lagt seg frivillig i senga uten klær sammen med sønnen din såå... vel.. taler for seg selv, gjør det ikke? Høres ut som at hun er redd for å bli tatt i være utro faktisk. Folk gjør jo hva som helst for å komme seg unna det. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. juni 2014 #170 Skrevet 14. juni 2014 Nei. Men det betyr at de er uskyldige. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, ikke omvendt. man er antatt uskyldig til det motsatte er bevist
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #171 Skrevet 14. juni 2014 Hvis hun har lagt seg frivillig i senga uten klær sammen med sønnen din såå... vel.. taler for seg selv, gjør det ikke? Høres ut som at hun er redd for å bli tatt i være utro faktisk. Folk gjør jo hva som helst for å komme seg unna det. Nettopp, det var sikkert noen som visste at hun hadde blitt igjen. Hun angret seg etterpå, stakk, og diktet opp en historie, ikke et sjokk at noe slikt skjer. ALtså noen i vennegjengen ser at du blir igjen hos en gutt, du har drukket litt mye. For å si det slik, hadde det skjed med meg så må må jeg innrømme at jeg hadde begynt å lure, som kjæreste. Greit, man skal stole på sin kjæreste, men never say never. Anonymous poster hash: 8f821...867 1
Sjokoladenøtt Skrevet 14. juni 2014 #172 Skrevet 14. juni 2014 Nettopp, det var sikkert noen som visste at hun hadde blitt igjen. Hun angret seg etterpå, stakk, og diktet opp en historie, ikke et sjokk at noe slikt skjer. ALtså noen i vennegjengen ser at du blir igjen hos en gutt, du har drukket litt mye. For å si det slik, hadde det skjed med meg så må må jeg innrømme at jeg hadde begynt å lure, som kjæreste. Greit, man skal stole på sin kjæreste, men never say never. Anonymous poster hash: 8f821...867 Altså, jeg kjenner til den flotte ungdomskulturen her til lands. Går ikke en eneste helg uten at jeg får høre hvem som har vært utro denne gang. Er jo helt sinnsykt... Mange jenter som drar den storyen litt for langt ja.. Vanskeligere for gutter å gjøre noe sånt.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #173 Skrevet 14. juni 2014 Poenget er jo at vi ikke heller vet om hun faktisk har lagt seg naken i sengen sammen med ham. Det er like mye en påstand som alt annet. Vi vet ingenting. De eneste som vet er tiltalte og anklageren. Så spekulasjoner leder ingen steder og ingen konklusjoner kan dras. Anonymous poster hash: 8a52f...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #174 Skrevet 14. juni 2014 Tror ikke du trenger å uroe deg ts. Jeg ble dratt inn i en leilighet og holdt innestengt og ble voldtatt av to menn. Flere ganger. Jeg hadde bevis, piller de gav meg, vitner seg hadde sett meg komme gråtende derifra, folk som hadde hørt disse mennene snakke om det, trusler de sendte i etterkant, blåmerker, rifter i vagina, mennene selv sa i avhør at det var "delvis frivillig". Saken ble henlagt. Det skal så mye til. Hadde de blitt dømt hadde de kanskje fått et par år i fengsel. Men det er ikke alle som tenker over fengselet jentene må leve i etterpå. Syv år senere er livet mitt fremdeles i grus, ikke fordi jeg ikke kjemper. Nå står jeg nok en gang uten psykolog, og sender brev og ringer rundt for å prøve å få hjelp. Det jeg mener å si er at det skal mye til for at sønnen din blir uskyldig dømt. Og du sier at du heller vil at ni skyldige går fri enn at en uskyldig sendes i fengsel? Hva med kvinnene da? Hva med kvinnene som blir voldtatt neste gang når sakene blir henlagt? Jeg håper sønnen din går fri om han er uskyldig og anmelder for falsk anmeldelse. For noen år siden ble to menn dømt for å ha voldtatt ei jente, senere fortalte hun at alt var løgn fordi hun ville ha hevn. Hun ble selv dømt. Så det er viktig å sørge for at de grusomme kvinnene som anmelder falskt blir tatt for det. Anonymous poster hash: 18189...306 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #175 Skrevet 14. juni 2014 Dette er en av grunnene til at jeg takker høyere makter for at jeg ikke fikk sønner, men døtre. Jenter har alle muligheter. Lykke til, dette må være grusomt vondt. Anonymous poster hash: aa3cc...af1 1
Solstrålemamma Skrevet 14. juni 2014 #176 Skrevet 14. juni 2014 (endret) Det vi burde diskutere og som må forandres er hvor dårlig jobb politiet gjør ved etterforkning i voldtektssaker og at tiden det tar fra anmeldelse til etterforskning må kortes ned. Disse to punktene gjør det til en stor belastning for alle parter. Hvis det er at politiet har for lite penger som er grunnen må dette endres snarest!! Endret 14. juni 2014 av Solstrålemamma
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #177 Skrevet 14. juni 2014 Sånt her er så utrolig trist og tragisk. En liknende situasjon skjedde for en stund siden i vennekretsen min. Begge parter hevdet forskjellige ting, og hva skal man tro på da? Voldtekt er noe svineri, men det er nesten enda verre med jenter som er villig, men i ettertid sier at de ikke hadde samtykket og dermed anmelder for voldtekt. De kan jo i verste fall ødelegge guttens liv! Nå vet ikke jeg hva som er sant og ikke i dette tilfellet da... I voldtektssaker bør voldtektsofferets historie alltid tillegges størst tyngde. Belastningen ved å anmelde voldtekt er så enorm at knapt noen kvinner vil utsette seg for slikt med mindre de virkelig har vært utsatt for voldtekt. Overgriperne derimot, lyver villig vekk for å slippe unna, noe de dessverre som regel også oppnår. Anonymous poster hash: 6e739...3e4 1
Gjest Blondie65 Skrevet 14. juni 2014 #178 Skrevet 14. juni 2014 (endret) Det virker som det kreves mye ansvarlighet fra fulle gutter og absolutt ingen ansvarlighet fra jenter. Gutter skal, søvnig eller full, etter å råklint med den nakne fulle jenten de havnet i seng med tolke alle signaler som kan tyde på at hun egentlig ikke vil eller kommer til å angre når hun våkner edru. Hun derimot har intet ansvar for egen sikkerhet. Jeg forstår ikke at dette er en akseptabel holdning i 2014. Og altså, før dere får sommerølet eller terrassevinen i vrangstupen: det er forskjell på å legge seg til å sove for seg selv i et rom der en person i ettertid legger seg i sengen med deg og "begynner på deg" mens du er slått ut og å delta ivrig på fløritngen og kline for å så hevde voldtekt. Såfremt den antatte gjerningsmannens historie her er sann er dette ingen voldtekt. Endret 14. juni 2014 av Blondie65
Drizzt Skrevet 14. juni 2014 #179 Skrevet 14. juni 2014 For en forferdelig opplevelse, TS! Jeg håper sønnen din blir frifunnet hvis han snakker sant og jenta får som fortjent. Hva kan man gjøre? Lære sønnene sine å IKKE ha sex i beruset tilstand med jenter i beruset tilstand for faren for en falsk anmeldelse dagen etter er ganske stor. Nedre strafferamme på 3 år? Det er jo 3 ganger mer enn hva en person får for å ha påkjørt og drept noen på veien mens man kjørte i beruset tilstand! For et jævlig land vi lever i ...
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #180 Skrevet 14. juni 2014 I voldtektssaker bør voldtektsofferets historie alltid tillegges størst tyngde. Belastningen ved å anmelde voldtekt er så enorm at knapt noen kvinner vil utsette seg for slikt med mindre de virkelig har vært utsatt for voldtekt. Overgriperne derimot, lyver villig vekk for å slippe unna, noe de dessverre som regel også oppnår. Anonymous poster hash: 6e739...3e4 Hvor har du det i fra? Jeg anmeldte det ikke. Jeg orket ikke. Jeg så ikke hvem det var, og jeg visste saken ville henlegges. Ville bare bli ferdig med det der og da. Ingen av de jeg kjenner som har blitt utsatt for voldtekt har anmeldt det. På grunn av frykt for å ikke bli trodd og gjerningsmannen. Jeg kjenner derimot tre stykker som har anmeldt overgrep etter dem angret seg. I alle tilfellene hadde guttene tilstrekkelig bevis for at det var frivillig. TS, for din, sønnen din og jentas skyld så håper jeg at sønnen din ikke har gjort noe galt mot henne. Det er dessverre et faktum at det finnes jenter der ute som lyver om overgrep, og det er ofte oss som har opplevd overgrep som må betale prisen for det. Anonymous poster hash: 8936a...645 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå