Gå til innhold

Sønnen min er anmeldt for sovevoldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

De færreste voldtekter er overfallsvoldtekter av fremmede, de fleste blir voldtatt av noen de kjenner. Å bli overfalt er skummelt, å bli utsatt for vold og tvungen seksuell aktivitet fra noen du kjenner er ikke akkurat fest og morro, det er faktisk jævlig og et enormt tillitsbrudd.

Anonymous poster hash: 3297b...566

Det er fordi de fleste voldtekter ikke er voldtekter. De fleste blir "voldtatt" av elskeren de er utro med, av pulevennen som egentlig vil ha en annen dame enn henne, fyren som har vært utro og noen uker etter at han tror de har skværet opp gjør en uønsket tilnærmelse hun tillater og angrer på når det er ferdig. Hvorfor i all verden skulle de fleste voldekter skje i relasjoner der det allerede er etablert frivillig seksuell kontakt? Det er selvforklarende. Anklagene er som regel ikke sanne, men et uttrykk for alle de kompliserte følelsene mennesker har i seksuelle relasjoner.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du virkelig er så samfunnsengasjert så vet du vel at praktisk talt ingen voldtektsmenn straffes. Det er usannsynlig at sønnen din havner i fengsel, uansett om han voldtok eller ikke.

Anonymous poster hash: 8353d...56a
  • Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Takk for svar. Også litt av det jeg ønsker å belyse her. Hun HADDE kjæreste, og skulle i utgangspunktet aldri ha lagt seg i senga, eller kledd av seg til sønnen min.

Hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette, men skyldsspørsmålet her føler jeg er såpass delt. Moralsk ansvar? De var begge fulle. Og 18 år.

Anonymous poster hash: a1658...f36

Hvis hun sov så er det da f meg ikke delt! Kan du oppriktig si at du hadde tenkt det samme hvis du var moren til jenta,eller hvis det var deg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvorfor din sønn ikke har anmeldt henne for falsk anmeldelse.

Fordi advokaten hans har rådet til å avvente situasjonen og ligge lavt, for ikke å "tirre" påtalemakten. Sånn er ståa.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun sov så er det da f meg ikke delt! Kan du oppriktig si at du hadde tenkt det samme hvis du var moren til jenta,eller hvis det var deg selv?

TS: Han mener bestemt at hun hele tiden var våken, men tydeligvis angret etterpå. Derfor.

• Liker 3
Skrevet

De færreste voldtekter er overfallsvoldtekter av fremmede, de fleste blir voldtatt av noen de kjenner. Å bli overfalt er skummelt, å bli utsatt for vold og tvungen seksuell aktivitet fra noen du kjenner er ikke akkurat fest og morro, det er faktisk jævlig og et enormt tillitsbrudd.

Anonymous poster hash: 3297b...566

Ja, og sannsynligheten for å bli traumatisert øker betraktelig når det skjer under slike forhold. Det er som oftest lettere å integrere hendelsen når det har skjedd av fremmede, enn av noen du kjenner og har tillit til. Når gjelder falske voldtekter er det vaskelig å få noen presise tall her, og vidt meg bekjent er det ikke gjort noen undersøkelser her i Norge. Det er gjort noen i USA, og der regner mean at tallet ligger på et sted mellom 2 til 10%. Så kan man spekulere i hvor mange voldtekter som ikke blir anmeldt, ettersom det medfører en adskillig ekstra byrde å anmelde noen man har nære relasjoner til.

Skrevet (endret)

Slik jeg forsto det så var sønnen allerede i senga når hun valgte å kle seg naken og legge seg der med han. Om dette er tilfellet så er det jo noe muffens her. Hva gjorde hun naken i en fremmed seng med en annen gutt i utgangspunktet om hun hadde en kjæreste hjemme?

For min del lyser dette opp en falsk anklage. Som sagt så er det mye enklere å si at man ble voldtatt enn å unnskylde seg for at man var utro til typen sin når hun i etterkant angrer.

Endret av Timza
  • Liker 5
Gjest Blomst83
Skrevet

TS: Han mener bestemt at hun hele tiden var våken, men tydeligvis angret etterpå. Derfor.

Han mener,men jeg sier hvis hun sov så er det ikke delt ansvar fordi hun la seg naken i senga og har kjærste.

Skrevet

Hvem vet hva som har skjedd? Mulig hun var med på det og mulig at han voldtok henne. De færreste som voldtar er ærlige om det og de fleste som blir voldtatt snakker sant. Oddsen er ikke på hans side....

Anonymous poster hash: dac75...4e0

Hvorfor skulle noen som har blitt voldtatt lyve? Jeg antar at du forsøkte si "de fleste som sier de er blitt voldtatt snakker sant". Det er dessuten en påstand du ikke kan dokumentere. Har man ord mot ord har man ingen beviser i en eller annen retning og kan da ikke benytte det som basis for en analyse i en eller annen retning. Å bare blindt påstå at flertallet av anklagde er voldtektsmenn er like galt som å si at flertallet av anmeldere lyver.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi de fleste voldtekter ikke er voldtekter. De fleste blir "voldtatt" av elskeren de er utro med, av pulevennen som egentlig vil ha en annen dame enn henne, fyren som har vært utro og noen uker etter at han tror de har skværet opp gjør en uønsket tilnærmelse hun tillater og angrer på når det er ferdig. Hvorfor i all verden skulle de fleste voldekter skje i relasjoner der det allerede er etablert frivillig seksuell kontakt? Det er selvforklarende. Anklagene er som regel ikke sanne, men et uttrykk for alle de kompliserte følelsene mennesker har i seksuelle relasjoner.

+10000!!

Anonymous poster hash: 6dc2a...28f

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Slik jeg forsto det så var sønnen allerede i senga når hun valgte å kle seg naken og legge seg der med han. Om dette er tilfellet så er det jo noe muffens her. Hva gjorde hun naken i en fremmed seng med en annen gutt i utgangspunktet om hun hadde en kjæreste hjemme?

For min del lyser dette opp en falsk anklage. Som sagt så er det mye enklere å si at man ble voldtatt enn å unnskylde seg for at man var utro til typen sin når hun i etterkant angrer.

Som jeg har sagt hele veien så tar ikke jeg stilling til noe skyldspørsmål.Det er ikke mitt bord.Men hvis hun sov sånn som hun sier,så kan man ikke komme å snakke om delt ansvar. Det er det jeg sier.

AnonymBruker
Skrevet

*snipp*

...skal kanskje måtte sone 4 år i fengsel for i underkant av 1 minutts idiotisk, beruset ubetenksomhet og kåthet?? Hele fremtiden til en unggutt ødelagt.

Jeg fikk nemlig sjokk når jeg fikk rede på at nedre strafferamme er 4 år for sovevoldtekter. Jeg understreker igjen at dette er en unggutt, knapt blitt voksen.

Her dømmes fedre som har forgrepet seg på døtre gjennom tiår til 2 års fengsel, drap av barn omtrent like mye....

Vet at dette er en brannfakkel - håper å kunne holde denne diskusjonen saklig.

Hilsen fortvilt mamma

Skjønner godt du er fortvilet! I slike tilfeller tror jeg egentlig det handler om at de to har hatt helt ulik opplevelser av det som skjer fordi man er beruset og kanskje ikke sender like klare signaler og som heller ikke oppfattes like godt av den andre som også er beruset. Kanskje hun tilogmed lyver, men kanskje han lyver litt. For akkurat dette med 1 minuttets idiotisk, beruset, ubeteksomhet og kåthet, kan også ha ødelagt fremtiden til en ungjente, om hun genuint opplevde det som voldtekt. Kanskje han ikke mente det slik og ikke oppfattet noen signaler om at hun ikke ville, men dømmekraften til noen av partene er jo ikke akkurat den beste hos noen av partene når man er beruset. Hadde jeg vært mann tror jeg ikke jeg ville turt å ha sex om jeg selv eller partneren var beruset nettopp pga. dette.

Så jeg tror i alle fall en del av slike sovevoldtekter egentlig er gjensidig feilkommunikasjon. Det er trist, men selv om jeg kjører i hjel en person med et uhell så dreper jeg jo noen likevel og må ta ansvar, selv om jeg ikke klarte å se at denne personen ønsket å krysse veien.

Anonymous poster hash: 3f057...138

• Liker 1
Skrevet

Ei venninne av meg ble voldtatt mens hun sov. Voldtektsmannen sa hele tiden at hun var våken og at hun var med på det. Han nektet hele veien og ble dømt, takket være vitner som tilfeldigvis kom inn på rommet og så at hun prøvde å kjempe imot ham. Selv om det er din sønn, så bør du ikke ta for god fisk at han snakker sant. Voldtektsmenn flest lyver om det.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg har sagt hele veien så tar ikke jeg stilling til noe skyldspørsmål.Det er ikke mitt bord.Men hvis hun sov sånn som hun sier,så kan man ikke komme å snakke om delt ansvar. Det er det jeg sier.

Enig der. Da falt hun i søvn det lille minuttet samleiet varte, og da er det voldtekt. 1460 dager i fengsel for 1 minutts fyllerør mellom to nakne personer i samme seng.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg ble voldtatt mens hun sov. Voldtektsmannen sa hele tiden at hun var våken og at hun var med på det. Han nektet hele veien og ble dømt, takket være vitner som tilfeldigvis kom inn på rommet og så at hun prøvde å kjempe imot ham. Selv om det er din sønn, så bør du ikke ta for god fisk at han snakker sant. Voldtektsmenn flest lyver om det.

Understreker at det her ikke er snakk om å kjempe imot, vold, eller tvang. Det er klarlagt fra begge parter.

• Liker 2
Skrevet

Hadde hun motiv for å lyve? Nei. Det har denne jenta.

• Liker 3
Skrevet

. Det er trist, men selv om jeg kjører i hjel en person med et uhell så dreper jeg jo noen likevel og må ta ansvar, selv om jeg ikke klarte å se at denne personen ønsket å krysse veien.

Ingen automatikk i dette

• Liker 3
Skrevet

Jeg som en 18 åring hadde nok tolket dette på lik måte som TS sin sønn har gjort. Om det kommer ei jente til MIN seng og kler seg NAKEN for så å komme under den SAMME dyna som meg, så hadde jeg tatt det som et tegn på at her er vedkommende ute etter kos og hygge. Det er ikke normalt å kle seg naken samt dele ei seng med en fremmed gutt hvis poenget er å kun sove. Særlig hvis man har en kjæreste fra før.

Man legger seg ikke i et badekar fult av giftige slanger og antar at man ikke blir bitt. Særlig hvis man i tillegg terger og hisser slangene opp som hun jo har gjort med felles kos og kyss under dyna.

• Liker 5
Skrevet

Menn har som regel også vanskeligheter med å ereksjon i fylla. Det må som regel initiativ til for en jente for å i heletatt gjøre han i stand til å ha sex på fylla. Det er så mange grunner til å gi fyren tvilen til gode, men likevel får en jente som åpenbart har klare motiver for å lyve medhold av kvinner som bare "føler" han kan han voldtatt henne. Kvalmende.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg havnet også splitt naken i senga med ei i grisefylla. Våknet av at hun hadde penis i munnen. Noe jeg så absolutt ikke var klar for. Burde jeg anmeldt henne for voldtekt? Jeg var jo tross alt så uheldig som mistet alle klærne mine og snublet i dørstokken hvorpå jeg landet i sengen og sovnet. Troverdig forklaring?

Anonymous poster hash: 02472...61c
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...