AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #201 Skrevet 15. juni 2014 Hva betyr egentlig "voldtekt"? At man har hatt sex og angrer på det etterpå? Burde ikke vært straff for sånn. Anonymous poster hash: cc6e1...fe5
flesvik Skrevet 15. juni 2014 #202 Skrevet 15. juni 2014 Det er jo ikke snakk om en voldtekt. Det virker som om alt er frivillig. Og de kan ikke kaste han i fengsel uten mer bevis eller vitner enn den jenta. Jo da det kan de. Og det er også blitt gjort mange ganger her i landet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #203 Skrevet 15. juni 2014 Det å kle seg naken i fylla, trenger ikke å være en invitasjon til sex. Anonymous poster hash: 5c520...1b4 Jaha. Så hva anser du som en invitasjon til sex? Siden det å kle seg naken og krype oppi senga med deg og begynne å kline med deg tydeligvis ikke er det.... Anonymous poster hash: 6892b...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #204 Skrevet 15. juni 2014 "Signaler" er ofte ikke entydige. For noen kan nakenhet og kyssing være invitasjon til sex mens for andre så er det ikke nødvendigvis det. Folk kan ha forskjellig kultur og man kan mene forskjellig fra tidspunkt til tidspunkt. Mannen kan ikke bare tolke ting ut fra hva han er vant med men må sjekke opp fakta. Hvis han kommer fra en kultur hvor øyekontakt kun forekommer mellom seksualpartnere så kan han selvfølgelig ikke forvente at det gjelder over alt. Den som vil ha sex og tar initiativet har ansvaret for å klargjøre at man virkelig er enige om hva som skal skje. Det er ikke slik at menn skal kunne forvente å ha sex med alle som ikke sier nei. Det krever et direkte ja enten utalt eller i form av en entydig handling. Forøvrig er jeg mann. Anonymous poster hash: 0a487...b31 Da regner jeg med at du har fått et tydelig og uttalt "jeg gir deg herved tillatelse til å ha sex med meg" fra menn hver gang du har hatt sex? Jeg har aldri sagt noe slik før sex. Så de kvinner som har hatt sex med meg har altså voldtatt meg alle sammen... For jeg har jo ikke gitt mitt eksplisitte uttalte samtykke..... Anonymous poster hash: 6892b...5c6 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #205 Skrevet 15. juni 2014 I voldtektssaker bør voldtektsofferets historie alltid tillegges størst tyngde. Belastningen ved å anmelde voldtekt er så enorm at knapt noen kvinner vil utsette seg for slikt med mindre de virkelig har vært utsatt for voldtekt. Overgriperne derimot, lyver villig vekk for å slippe unna, noe de dessverre som regel også oppnår. Anonymous poster hash: 6e739...3e4 Nei da det skal ikke mer enn $13 til for at kvinner falsk anmelder en mann for voldtekt: https://www.youtube.com/watch?v=qa5kQbUl5_o Så mann må visst gå konstant rundt med kamera og filme seg selv 24/7 i dag for å kunne unngå å havne i fengsel. Anonymous poster hash: 6892b...5c6 2
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juni 2014 #206 Skrevet 15. juni 2014 (endret) Når jenta har anmeldt og det er tatt ut tiltale har de sannsynligvis flere bevis enn bare ord mot ord. Det kan være dna, merker, vitner osv, antar hun har vært på voldtektsmottak i etterkant og fått sikret spor. Allerede her er du totalt på viddene. Det er ikke tatt ut siktelse i denne saken. Vi kan dermed fastslå at ingen andre enn de to innvolverte enda vet noe som helst om at dette er en voldtekt eller ikke. Resten av innlegget ditt er basert på at du tror hele tråden handler om en siktet person og blir derfor feil. De fleste her i denne tråden er fullt klar over at to personer som kjenner hverandre kan gjøre slemme ting mot hverandre mot den enes vilje. Men la meg helt ærlig spørre deg: er det at du er kåt, naken og villig til å ha sex med en annen person som er kåt og naken det samme som at du har voldtatt vedkommende dersom vedkommende dagen etter kommer på at de egentlig ikke hadde lyst på deg likevel? Hvis du har førstehåndskjennskap i denne saken så må du hjertens gjerne dele den med resten her. Hvis ikke er det denne saken, slik trådstarter har fremstilt den vi diskuterer. Konsekvensen av det er at gutter stilles til ansvar for begges samtykke selv om jenten er naken og i sengen til gutten. Dit har hun gått selv. Siden det ikke alt er tatt ut siktelse er ikke dette en slik opplagt sak som du vil ha det til. Har du noen synspunkter på denne aktuelle saken? Endret 15. juni 2014 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #207 Skrevet 15. juni 2014 Så godt som ingen voldtektsmenn blir dømt i Norge. De som blir dømt får også svært korte straffer. Uten bevis er det svært usannsynelig at han blir dømt i det hele tatt. Fengsel blir dessuten ikke brukt mot personer som er under 18 år, og de er tilbakeholdne med å bruke det mot unge mennesker generelt. Anonymous poster hash: 4c7d6...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #208 Skrevet 15. juni 2014 Oh yes, im the great pretender. Pretending that im doing well! My need is such, i pretend too much! Im lonely, but no one can tell! Anonymous poster hash: 8f821...867
Petra75 Skrevet 15. juni 2014 #209 Skrevet 15. juni 2014 Jeg antar at du ikke ønsker rettsløse tilstander med lynsjemobber, justismord over en lav sko og straffer basert på følelser istedet for beviser? Ønsker du virkelig den type rettsløsninger man bevitner i Iran, Somalia, Pakistan, Afghanistan og Nord Korea for å nevne noen? For det er alternativet. Dette må jo være selve fasiten på stråmannsargumentasjon? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #210 Skrevet 15. juni 2014 Allerede her er du totalt på viddene. Det er ikke tatt ut siktelse i denne saken. Vi kan dermed fastslå at ingen andre enn de to innvolverte enda vet noe som helst om at dette er en voldtekt eller ikke. Beklager, da misforstod jeg ts Trodde det var tatt ut tiltale, men ser nå at det mest sannsynlig kommer til å bli tatt ut tiltale, hvilket i grunnen baserer seg på det samme, nemlig bevis. Resten av innlegget ditt er basert på at du tror hele tråden handler om en siktet person og blir derfor feil. Nei, det er DU som oppfatter at resten av innlegget baserer seg på det. Alt som er skrevet er like gyldig, enten det er eller kommer til å bli tatt ut tiltale. (Eller om det ikke tas ut tiltale i det hele tatt, da det jeg skriver likevel er tilfelle) De fleste her i denne tråden er fullt klar over at to personer som kjenner hverandre kan gjøre slemme ting mot hverandre mot den enes vilje. Stemmer ikke, det er flere ganger blitt skrevet at det er kun overfall av ukjent gjerningsmann som kan karakteriseres som voldtekt, og at voldtekt i kjente relasjoner kun er folk som angrer seg etterpå og/eller har misforstått situasjonen. Spesielt Teeden har forsvart den meningen, sjekk de tidlige sidene i tråden. Problemet med en slik oppfatning er at den går igjen i manges rettsoppfatning, og hindrer ofre i å få hjelp og voldtektsmenn i å bli dømt. Men la meg helt ærlig spørre deg: er det at du er kåt, naken og villig til å ha sex med en annen person som er låt kåt og naken det samme som at du har voldtatt vedkommende dersom vedkommende dagen etter kommer på at de egentlig ikke hadde lyst på deg likevel? Nei, det er det ikke, to mennesker som har samtykkende sex er ikke voldtekt. Men du baserer deg på at ts forteller den hele og fulle sannhet, og jeg baserer meg på at hun kun kjenner deler av sannheten. Hun vet ikke jentas versjon, hun vet kun det hennes sønn har valgt å fortelle henne. Mange er begavet med en utrolig evne tilå lyge, utelate og fordreie fakta, i alle fall når de risikerer straff, og det er ingen garanti for at det ikke gjelder hennes sønn også, selv om hun såklart ikke ønsker å se det slik eller tenke den tanken. Det er mange, mange voldtektsmenn opp gjennom som sier kvinnen var frivillig deltaker, hadde lyst, var en del av det og som siden er motbevist, bl.a ved at de er fanget på kamera. Hvis du har førstehåndskjennskap i denne saken så må du hjertens gjerne dele den med resten her. Hvis ikke er det denne saken, slik trådstarter har fremstilt den vi diskuterer. Konsekvensen av det er at gutter stilles til ansvar for begges samtykke selv om jenten er naken og i sengen til gutten. Dit har hun gått selv. Siden det ikke alt er tatt ut siktelse er ikke dette en slik opplagt sak som du vil ha det til. TS har fremstilt saken slik hun ser den, både du og hun må tåle at det stilles spørsmål ved hva som virkelig har skjedd og hvorvidt det hun har fått vite er den fulle og hele sannhet. Tror du gutten hadde fortalt moren om han faktisk hadde voldtatt jenta? Neppe. Ts sier beskjeden fra advokaten er at det mest sannsynlig tas ut siktelse, hvilket indikerer flere bevis. Du viser i alle fall med din holdning hvorfor få jenter orker å anmelde, og hvorfor det er vanskelig å få folk dømt for voldtekt. Hvis det ikke er bevis så lyger så klart hun, eller? Hvis han sier det var frivillig så var det det, eller? Hvis hun var lettkledd så var det ikke voldtekt, eller? Hvis hun var naken i en seng og sov så kan ha ta seg til rette, eller? Hvis han er lei seg så er det fordi hun lyger, eller? Hvis han er en snill, greit, godt likt og skoleflink så kan han ikke lyge eller voldta, eller? Hvis hun har kjæreste så er det bare hevn, eller? Gutten er en helgen, jenta er en hore, eller? Håper du er stolt av deg selv og holdningen du sprer til voldtektsutsatte jenter. Har du noen synspunkter på denne aktuelle saken? Anonymous poster hash: 3297b...566 1
Toxicwonderland Skrevet 15. juni 2014 #211 Skrevet 15. juni 2014 I voldtektssaker bør voldtektsofferets historie alltid tillegges størst tyngde. Belastningen ved å anmelde voldtekt er så enorm at knapt noen kvinner vil utsette seg for slikt med mindre de virkelig har vært utsatt for voldtekt. Overgriperne derimot, lyver villig vekk for å slippe unna, noe de dessverre som regel også oppnår. Anonymous poster hash: 6e739...3e4 Såklart. Men det har skjedd flere tilfeller hvor "offeret" har samtykket til sex, og i ettertid angret (det kan jo være mange grunner til det), og dermed sagt at det har vært voldtekt. Så i stedet for å a seg til takke med konsekvensene av at hun ("offeret") hadde sex med han, så skylder hun det på han det går an å skylde det på. Dette er selvfølgelig ikke flertallet av gangene, men som sagt, det har skjedd.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juni 2014 #212 Skrevet 15. juni 2014 Anonymous poster hash: 3297b...566 Beklageligvis lar det seg ikke gjøre å sitere deg når du skriver slik du gjør. I motsetning til deg drøfter jeg denne saken slik den kommer frem i hovedinnlegget. Du hopper elegant over tidligere innlegg jeg har skrevet om forskjellen på to stk som er kåte og nakne og fulle der den ene angrer seg og anmelder dagen etter og hun eller han som sovner for seg selv i sengen og våkner av at overgriperen er godt i gang. Forøvrig mener jeg at voksne mennesker som velger å drikke alkohol må ta ansvar for egne handlinger uansett hva slags kjønn de har. Som deg er jeg fullt klar over at barn forteller hva foreldrene vil høre. Men nå er det en gang slik at det eneste moren her har å forholde seg til er det sønnen har fortalt. Det er også det eneste vi i denne tråden kan forholde oss til og da blir det i min verden søkt å dra inn at han helt sikkert er en overgriper. Men jeg ser jo at rettsikkerheten til unge dumme gutter blir ofret slik at jenter kan få drikke seg sanseløs og oppføre seg tåpelig for deretter å anmelde en voldtekt siden de har et forklaringsproblem på oppførselen sin. Jeg har truffet noen slike opp igjennom - de forsvinner fort fra vennelisten siden de er håpløse å forholde seg til siden alt fra frastøtende oppførsel til avtalebrudd blir unnskyldt med "men jeg var jo full". Full - sanseløst beruset - har jeg også vært og måttet beklage oppførselen min fordi jeg faktisk oppførte meg totalt uakseptabelt (og heldigvis totalt motstridedende av hva jeg ellers gjør) og min beklagelse ble akseptert fordi oppførselen ikke ble gjentatt. Hvor mye får en full gutt med seg av den fulle jentens manglende samtykke? Det er ikke godt å si. Men i følge denne historien så tok jenten alt initiativ og la seg i sengen etter å ha kastet klærne selv. Det kan godt værecat det er skremmende å våkne fra rusen og oppdage at en har vært utro i fylla. Men voldtekt er det ikke. Det er imidlertid lurt å ikke ha sex med en dritafull partner, i hvertfall hvis en er for full selv til å få med seg at partneren er for full til å være med på eller ikke være med på notene. Så får vi heller være uenige om utgangspunktet for diskusjonen ...
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #213 Skrevet 15. juni 2014 Hvor har du det i fra? Jeg anmeldte det ikke. Jeg orket ikke. Jeg så ikke hvem det var, og jeg visste saken ville henlegges. Ville bare bli ferdig med det der og da. Ingen av de jeg kjenner som har blitt utsatt for voldtekt har anmeldt det. På grunn av frykt for å ikke bli trodd og gjerningsmannen. Jeg kjenner derimot tre stykker som har anmeldt overgrep etter dem angret seg. I alle tilfellene hadde guttene tilstrekkelig bevis for at det var frivillig. TS, for din, sønnen din og jentas skyld så håper jeg at sønnen din ikke har gjort noe galt mot henne. Det er dessverre et faktum at det finnes jenter der ute som lyver om overgrep, og det er ofte oss som har opplevd overgrep som må betale prisen for det.Anonymous poster hash: 8936a...645 Det er lett å forstå at du ikke orker å anmelde, men det er likevel viktig å anmelde, uansett om overgriperen blir dømt eller ei. Dersom andre har opplevd det samme med samme gjerningsperson, vil troverdigheten til nye ofre bli vesentlig styrket når han har fått flere linende anmeldelser mot seg fra før. Når det gjelder jentene du kjenner som anmeldte det som i utgangpunktet var frivillig - er du sikker på at sex'en fortsatt var frivillig også underveis? Husk at det er lov å trekke seg fra sex når som helst, og dette skal umiddelbart respekteres. Dersom de ikke samtykket i alt som ble gjort, er dette voldtekt som skal anmeldes. Menn må aldri få lov til å ture fram som de vil, selv om jenta i utgangspunktet var interessert. Anonymous poster hash: 6e739...3e4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #214 Skrevet 15. juni 2014 Hvor mye får en full gutt med seg av den fulle jentens manglende samtykke? Det er ikke godt å si. Men i følge denne historien så tok jenten alt initiativ og la seg i sengen etter å ha kastet klærne selv. Det kan godt værecat det er skremmende å våkne fra rusen og oppdage at en har vært utro i fylla. Men voldtekt er det ikke. Det er imidlertid lurt å ikke ha sex med en dritafull partner, i hvertfall hvis en er for full selv til å få med seg at partneren er for full til å være med på eller ikke være med på notene. Så får vi heller være uenige om utgangspunktet for diskusjonen ... Det er ingen unnskyldnig at mannen ikke forstod jentas manglende samtykke. Det at hun legger seg naken, kan vekke lystfølelse hos en mann, men det kan ikke uten videre oppfattes som en invitasjon til sex. Selv om hun la seg naken i senga med ham til stede, kan det godt ha foreligget voldtekt. Anonymous poster hash: 6e739...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #215 Skrevet 15. juni 2014 Såklart. Men det har skjedd flere tilfeller hvor "offeret" har samtykket til sex, og i ettertid angret (det kan jo være mange grunner til det), og dermed sagt at det har vært voldtekt. Så i stedet for å a seg til takke med konsekvensene av at hun ("offeret") hadde sex med han, så skylder hun det på han det går an å skylde det på. Dette er selvfølgelig ikke flertallet av gangene, men som sagt, det har skjedd. Jeg skal ikke benekte at dette har forekommet, men det å anmelde er en så voldsom belastning at ytterst få kvinner går til det skritt å anmelde i en slik situasjon likevel. Når en spør om noe er mulig eller har forekommet, er svaret som regel "ja". I regelen er likevel alle voldtektsanmeldelser reelle, og det er på tide at det av hensyn til rettferdighet og av hensyn til voldtektsofrene innføres omvendt bevisbyrde i slike saker, slik at de skyldige blir dømt. Samtidig bør det vedtas straffeskjerpelse som reflekterer at voldtekt er kriminalitet som i alvorlighetsgrad er på linje med drap. Anonymous poster hash: 6e739...3e4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #216 Skrevet 15. juni 2014 Jeg fikk nemlig sjokk når jeg fikk rede på at nedre strafferamme er 4 år for sovevoldtekter. Jeg understreker igjen at dette er en unggutt, knapt blitt voksen. Anonymous poster hash: a1658...f36 Anonymous poster hash: a1658...f36 Så visst du hadde ei dotter som vart voldtatt medan ho sov, hadde du då tykt at ei nedre strafferamme på 4 år er for mykje? Anonymous poster hash: 8ef20...d03 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #217 Skrevet 15. juni 2014 Om en mann og en kvinne er midt i et samleie og kvinnen plutselig bestemmer seg for at hun ikke vil mer, men mannen har lyst å fortsette i 1 min til så han får utløsning. Resultat: Han fortsatte, og hun anmelder han for voldtekt fordi hun ikke ville at han skulle komme i henne, men hoppe av i svingen. Er dette voldtekt synes dere? Anonymous poster hash: 23818...744
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juni 2014 #218 Skrevet 15. juni 2014 Det er ingen unnskyldnig at mannen ikke forstod jentas manglende samtykke. Det at hun legger seg naken, kan vekke lystfølelse hos en mann, men det kan ikke uten videre oppfattes som en invitasjon til sex. Selv om hun la seg naken i senga med ham til stede, kan det godt ha foreligget voldtekt. Anonymous poster hash: 6e739...3e4 Så du mener at en jente som kler av seg frivillig, råkliner med gutten og legger seg naken i sengen ikke har gitt noen som helst signaler om at hun ønsker sex når hun gjennom akten ikke sier nei, gjør motstand eller på noe annet vis forteller at hennes oppførsel er noe annet enn det hun ønsker? Jeg snakker nå om denne saken, slik den er fremstilt. Jeg snakker ikke om når jenten sier stopp, prøver å gjøre motstand eller faller om i ruståken og er borte og livløs gjennom hele økten. Jeg snakker om når det er ingen signaler som tilsier at jenten ikke vil ha sex, slik trådstarter påstår. Mener du at gutten fortsatt har begått en voldtekt? (Hint: dette er et ja/nei spørsmål, lengre utgreiing er ikke nødvendig).
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #219 Skrevet 15. juni 2014 Så godt som ingen voldtektsmenn blir dømt i Norge. De som blir dømt får også svært korte straffer. Uten bevis er det svært usannsynelig at han blir dømt i det hele tatt. Fengsel blir dessuten ikke brukt mot personer som er under 18 år, og de er tilbakeholdne med å bruke det mot unge mennesker generelt. Anonymous poster hash: 4c7d6...7ac Skal vi analysere dette feministiske tullballet litt: Så godt som ingen voldtektsmenn blir dømt i Norge. Logisk feilslutning. Blir man ikke dømt er man per def. ikke voldtektsmann. De som blir dømt får også svært korte straffer. Feil. Minstestraffen er 3 år, noe det virker som det er få som har fått med seg. Uten bevis er det svært usannsynelig at han blir dømt i det hele tatt. Slik burde det være, men dessverre holder ofte falske anklager. Og her har jo sønnen innrømmet å ha hatt sex med henne. Han sliter. Fengsel blir dessuten ikke brukt mot personer som er under 18 år, og de er tilbakeholdne med å bruke det mot unge mennesker generelt. Rent tullball. Minstestraffen er tre års fengsel, alder er ingen faktor. Anonymous poster hash: cc6e1...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #220 Skrevet 15. juni 2014 Så visst du hadde ei dotter som vart voldtatt medan ho sov, hadde du då tykt at ei nedre strafferamme på 4 år er for mykje? Anonymous poster hash: 8ef20...d03 Personlig, ja. Dersom det var snakk om en gutt på hennes egen alder som misoppfattet en situasjon. Anonymous poster hash: cc6e1...fe5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå