Gå til innhold

Sønnen min er anmeldt for sovevoldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble det fengsel ut av det hele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva endte det opp med?

Gjest someone_here
Skrevet
Geirfuglen skrev (14 timer siden):

Hva vet du om hvordan dette kan påvirke jenta? Hvis hun sov? Og hvordan det kan ødelegge hennes framtid? Det kan også være snakk om en tapt framtid. At han ikke er sikker på om hun sov, bør jo være et tegn i seg selv. 

Jeg tenker at vi mødre har et ansvar for guttene (og jentene våre), i å få frem at det er viktig at de får et tydelig ja fra den de ønsker å ha sex med. Jenter er ofte fysisk underlegne, og blir man redd tør man kanskje ikke å gjøre motstand.

Det bør ikke være sånn at sex skal innebære motstand/ikke-motstand. Det må jo være tydelig at den andre er villig, og ikke noe usikkerhet rundt om den andre parten faktisk hadde lyst eller ikke.

Hvor mange ganger har du i ditt liv spurt en mann/gutt om han vil ha sex med deg? Aldri? 

Skrevet
6 hours ago, Jordbærkake34532 said:

hva endte det opp med?

Tviler på at TS fortsatt er her.

Svaret er trolig at saken ble henlagt. Hvis ikke så ville vi sett flere oppdateringer i denne tråden.

Mange jenter bruker voldtektsanmeldelse som en slags straff, ikke som et seriøst forsøk på å få han i fengsel. For henne vil det føles godt å vite at gutten er redd for havne i fengsel og må forklare seg selv for familie og venner.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, Camlon said:

Svaret er trolig at saken ble henlagt. Hvis ikke så ville vi sett flere oppdateringer i denne tråden.

Mange jenter bruker voldtektsanmeldelse som en slags straff, ikke som et seriøst forsøk på å få han i fengsel. For henne vil det føles godt å vite at gutten er redd for havne i fengsel og må forklare seg selv for familie og venner.

Jaha?

• Liker 10
Skrevet
Camlon skrev (2 timer siden):

Da er det mange jenter som må i fengsel.

Skrevet
Camlon skrev (10 timer siden):

Ja det høres jo rimelig ut. Hvis jenta blir voldtatt eller så redd at hun ikke torde si nei men regner med at det ikke er nok til en dom, hva gjør hun da? Ved å anmelde så sender ut et signal både til gutten, politiet og andre om dette ikke er akseptabel oppførsel og at man må ha ekstra oppmerksomhet mot denne gutten. Hvis han forgriper seg mot andre jenter senere som også som anmelder, men  ikke har nok til en dom, så er det et tydelig signal om at vedkommende er farlig.

• Liker 6
Skrevet
Camlon skrev (På 31.12.2020 den 5.25):

Mener du som straff for voldtekten i seg selv, og at de aldri egentlig forventer at saken skal ende i noen dom, siden så få av sakene gjør de, eller mener du at mange kvinner anmelder uskyldige menn?

For sistnevnte er jo i alle fall ikke sant, men mulig jeg ikke helt forstod hva du mente. 

• Liker 4
Skrevet
Drizzt skrev (På 31.12.2020 den 8.04):

Da er det mange jenter som må i fengsel.

Nei. For det er utrolig vanskelig å bevise en slik løgn.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Amanda28 said:

Nei. For det er utrolig vanskelig å bevise en slik løgn.

Nei. Alle hvor det kommer fram at det er falsk anmeldelse blir anmeldt av politiet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Et problem er selvfølgelig at det er en stor gråsone her. På den ene siden har vi jenter som blir truet med vold eller utsatt for vold hvor det er en opplagt voldtekt. På den andre ytterligheten har vi jenter som beskylder en gutt for voldtekt og så var de aldri sammen seksuelt. Eller jenter som var helt med på det men som senere angrer. Mellom der har vi jenter som er usikre, uerfarne med gutter og sex og som føler at de blir presset til noe de aldri ønsket å være med på, som ikke ønsket det på noe tidspunkt og som ikke tør å si nei. Kanskje var hun alene og opplevde at hun ikke hadde noen mulighet for å flykte. Kanskje fryktet hun at hun ville bli utsatt for vold selv om det ikke var klart uttrykt. Juridisk vil det ofte ikke holde til en dom fordi hun ikke avviste ham så klart som mange vil mene at hun burde. Psykisk kan hun oppleve det som en voldtekt fordi hun ble utsatt for noe hun aldri selv ønsket å være med på. Det er ikke unaturlig at hun opplever det som en voldtekt og da anmelder det som en voldtekt. Senere kan man da komme til at det ikke holder til en anmeldelse og at hun trekker denne. Det betyr ikke at det var en falsk anmeldelse og at hun skal straffes for det.

Endret av Gab
  • Liker 4
Skrevet
Drizzt skrev (På 30.12.2020 den 9.21):

Hva skjedde i saken, TS? Husk at det ikke er bare-bare å dømme noen for sovevoldtekt. Det må bevises.

Å anmelde frivillig sex som voldtekt burde straffes med tosifret antall år i fengsel.

Gjerne det. Men da skal det bevises utover enhver tvil at det faktisk var frivillig sex. Det er uholdbart om voldtatte ikke skal tørre å anmelde fordi de selv risikerer strenge straffer om bevisene ikke holder i retten. 

• Liker 8
Skrevet
Thyra skrev (1 time siden):

Gjerne det. Men da skal det bevises utover enhver tvil at det faktisk var frivillig sex. Det er uholdbart om voldtatte ikke skal tørre å anmelde fordi de selv risikerer strenge straffer om bevisene ikke holder i retten. 

Kvinner blir ikke straffet fordi bevisene ikke holder. Kvinner blir straffet hvis de lyver. At kvinnen mener det var voldtekt mens mannen mener det var frivillig er ikke nok til å straffe noen.

• Liker 2
Skrevet
Rullerusk skrev (På 30.12.2020 den 14.14):

Det vet du etter å ha fått den ene siden av saken belyst? 

Aner ikke hva det er snakk om lenger. Hvorfor siterer du meg etter 6 år

• Liker 4
Gjest Geirfuglen
Skrevet
someone_here skrev (På 31.12.2020 den 2.51):

Hvor mange ganger har du i ditt liv spurt en mann/gutt om han vil ha sex med deg? Aldri? 

Det har vært veldig tydelig om jeg vil eller ikke, sånn at det ikke hadde vært noen tvil i et eventuelt avhør, for å si det sånn.

Gjest someone_here
Skrevet
Geirfuglen skrev (1 time siden):

Det har vært veldig tydelig om jeg vil eller ikke, sånn at det ikke hadde vært noen tvil i et eventuelt avhør, for å si det sånn.

Jeg spurte ikke om du vil, eller ikke vil. Jeg spurte deg om hvor ofte du har spurt en gutt/mann om han vil ha sex med deg? 

Din oppfatning er din egen oppfatning, men som mange jenter/kvinner har sagt her, er at det å kline, tafse, forføre, for så å ta av seg klærne, og hoppe til køys naken med gutten som også er uten klær, ikke automatisk betyr at hun er med på å ha sex.

Så, igjen, hvor mange ganger har du spurt guttene/mennene du hadde sex om de faktisk er med? Forstår at du kan anmeldes? 

Hadde en jente i en så tydelig sak anmeldt meg for "voldtekt", hadde jeg gjort det mot henne + søkt om flere millioners oppreisning for ærekrenkelse. 

Skrevet
someone_here skrev (1 time siden):

Jeg spurte ikke om du vil, eller ikke vil. Jeg spurte deg om hvor ofte du har spurt en gutt/mann om han vil ha sex med deg? 

Din oppfatning er din egen oppfatning, men som mange jenter/kvinner har sagt her, er at det å kline, tafse, forføre, for så å ta av seg klærne, og hoppe til køys naken med gutten som også er uten klær, ikke automatisk betyr at hun er med på å ha sex.

Så, igjen, hvor mange ganger har du spurt guttene/mennene du hadde sex om de faktisk er med? Forstår at du kan anmeldes? 

Hadde en jente i en så tydelig sak anmeldt meg for "voldtekt", hadde jeg gjort det mot henne + søkt om flere millioners oppreisning for ærekrenkelse. 

Jeg kan bare svare for meg selv, men i de fleste tilfeller er det partner (mannlig) som har spurt meg om jeg vil ha sex. Og ja, selv han jeg er gift med nå spør hver gang, eller venter på en klar kommentar ala "Jeg vil ha deg". 
Dersom jeg ønsker sex, spør/foreslår jeg det. Selv om vi allerede kliner/tafser i senga, kommuniserer vi alltid at vi begge er med på selve sex-delen også. 

I tilfellet som dette, er jo saken at historien fortelles på to måter. Sønnen til TS mener jenta var fullt bevisst hele tiden, men jenta påstår jo at hun sov og våknet til at noen hadde sex med henne. Dersom jenta forteller sannheten, er du vel enig i at man ikke skal gå videre med sex med en sovende person, selv om personen klinte med deg like før og er naken i senga med deg?

• Liker 4
Gjest someone_here
Skrevet
Clefable skrev (8 timer siden):

Og ja, selv han jeg er gift med nå spør hver gang, eller venter på en klar kommentar ala "Jeg vil ha deg". 
Dersom jeg ønsker sex, spør/foreslår jeg det. Selv om vi allerede kliner/tafser i senga, kommuniserer vi alltid at vi begge er med på selve sex-delen også. 

Ja, det er kanskje den beste løsningen. Men hvordan beviser man at man har vært med på? Hvis begge var med på, og hun anmelder deretter ham... Hvordan beviser man at hun faktisk ønsket å ha samleie? 

Clefable skrev (8 timer siden):

I tilfellet som dette, er jo saken at historien fortelles på to måter. Sønnen til TS mener jenta var fullt bevisst hele tiden, men jenta påstår jo at hun sov og våknet til at noen hadde sex med henne. Dersom jenta forteller sannheten, er du vel enig i at man ikke skal gå videre med sex med en sovende person, selv om personen klinte med deg like før og er naken i senga med deg?

Ja, selvsagt er det galt og uakseptabelt, men her er det viktig å påpeke at partene kan bli enige om å våkne hverandre ved fingring/slikking/,penetrering/runking. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...