Purple Basil Skrevet 13. juni 2014 #81 Skrevet 13. juni 2014 Hadde hun motiv for å lyve? Nei. Det har denne jenta. Hvordan vet du at denne jenta har motiv for å lyve? Fordi hun har en kjæreste? Vel, det hadde min venninne og. Om gutten er skyldig eller ikke er det ingen som vet, men ikke ta det for god fisk at det er ham som snakker sant her. Det kan like gjerne være jenta som snakker sant i dette tilfellet. 2
Purple Basil Skrevet 13. juni 2014 #82 Skrevet 13. juni 2014 Jeg havnet også splitt naken i senga med ei i grisefylla. Våknet av at hun hadde penis i munnen. Noe jeg så absolutt ikke var klar for. Burde jeg anmeldt henne for voldtekt? Jeg var jo tross alt så uheldig som mistet alle klærne mine og snublet i dørstokken hvorpå jeg landet i sengen og sovnet. Troverdig forklaring? Anonymous poster hash: 02472...61c Ja. Dersom du våknet av at hun sugde deg uten din tillatelse så er det et overgrep ja! 4
Teeden Skrevet 13. juni 2014 #83 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan vet du at denne jenta har motiv for å lyve? Fordi hun har en kjæreste? Vel, det hadde min venninne og. Om gutten er skyldig eller ikke er det ingen som vet, men ikke ta det for god fisk at det er ham som snakker sant her. Det kan like gjerne være jenta som snakker sant i dette tilfellet. Det er noe som heter uskyldig til det motsatte er bevist. Og når man tar omstendighetene med i beregningen så er det jentas forklaring jeg tviler på. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #84 Skrevet 13. juni 2014 Forstår nesten ikke hvordan man kan dømme i slike saker. Det er jo helt umulig å bevise påstanden hennes om at hun sov og at han forgrep seg. Det er bare påstand mot påstand. Anonymous poster hash: 017ff...133 2
Timza Skrevet 13. juni 2014 #85 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan vet du at denne jenta har motiv for å lyve? Fordi hun har en kjæreste? Vel, det hadde min venninne og. Om gutten er skyldig eller ikke er det ingen som vet, men ikke ta det for god fisk at det er ham som snakker sant her. Det kan like gjerne være jenta som snakker sant i dette tilfellet. Kjæresten er 1 ting. Det å frivillig oppsøke en opptatt seng, kle seg naken og legge seg der er en annen. 4
Purple Basil Skrevet 13. juni 2014 #86 Skrevet 13. juni 2014 Det er noe som heter uskyldig til det motsatte er bevist. Og når man tar omstendighetene med i beregningen så er det jentas forklaring jeg tviler på. Faktum er at voldtektsmenn gjerne lyver om voldtekter de har utført. Derfor skal man ikke tro på alt som blir sagt, selv om du har rett i at man skal bevise skyld. OG det at man ikke kan bevise skyld betyr ikke at man er uskyldig bare så du vet det.
kråkefjas Skrevet 13. juni 2014 #87 Skrevet 13. juni 2014 OG det at man ikke kan bevise skyld betyr ikke at man er uskyldig bare så du vet det. Hva behager? Jeg får vondt inni meg av slike uttalelser 7
Gjest brutal_mann Skrevet 13. juni 2014 #88 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Du har bare et valg her TS, det er å stå ved din sønn sin side. uansett hva som har skjedd eller ikke skjedd så er det ingen som fortjener å stå helt alene. At det går ut over hans søvn og skolearbeid vil jeg oppfatte som at hans versjon av historien er sann for han. Endret 13. juni 2014 av Yulia
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #89 Skrevet 13. juni 2014 Familiens viktigste oppgave er å støtte opp om den tiltalte som menneske. Jeg mener at familien ikke skal og bør engasjere seg i skyldspørsmålet. Jeg er gjerne med på å diskutere og ha meninger om handlinger generelt men ikke for mine barn hvis de er tiltalt. Så hvis mine barn hadde voldtatt, drept eller gjort noe annet ville jeg støtte barnet uansett men ikke ved å forsvare handlingen og jeg ville avvise alle forsøk på å påvirke meg til å ta stilling for eller mot uansett fakta og handlingens grusomhet. Hvis man forsvarer barnets handlinger og det kommer frem nye fakta i barnets dissfavør kommer man i en vanskelig situasjon i forhold til barnet. Familien skal hjelpe barnet å overleve som menneske uansett dom. At det kun er et øyeblikks dumhet synes jeg ikke er relevant. Å kjøre på noen med en bil eller skyte noen med en pistol tar også bare et øyeblikk og skal ikke straffes noe mildere for det. Ellers så understreker dette hvor viktig det er at vi foreldre formaner våre sønner (og døtre) til å unngå unødvendig risikoadferd. Har man sex med en som har kjæreste, som er full eller trøtt eller ved redusert bevisthet av en eller annen grunn så utsetter man seg for en risiko. Det er bedre å vente til man finner en som er ledig, frisk, våken og engasjert tilstede. Anonymous poster hash: 0a487...b31
Purple Basil Skrevet 13. juni 2014 #90 Skrevet 13. juni 2014 Kjæresten er 1 ting. Det å frivillig oppsøke en opptatt seng, kle seg naken og legge seg der er en annen. Det der er veldig enkelt å gjøre i fylla uten å ha baktanker om sex. Så det er ikke en unnskyldning. Jeg våknet opp naken i min venninnes seng en gang etter en skikkelig fyllekule og trust me: sex var det siste jeg tenkte på den kvelden. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #91 Skrevet 13. juni 2014 Jeg havnet også splitt naken i senga med ei i grisefylla. Våknet av at hun hadde penis i munnen. Noe jeg så absolutt ikke var klar for. Burde jeg anmeldt henne for voldtekt? Jeg var jo tross alt så uheldig som mistet alle klærne mine og snublet i dørstokken hvorpå jeg landet i sengen og sovnet. Troverdig forklaring? Anonymous poster hash: 02472...61c Syns der er litt interessant det du skriver her. I voldtektssaker og vold forøvrig, er det nesten bestandig gitt at kvinnene er ofrene. Ikke for å spore av her, men mørketallene når det gjelder vold mot menn er store. Og i voldtektssaker er det omtrent gitt at mannen er den villige, kvinnen det motsatte. Hadde en lignende sak hvor en mann hadde anmeldt en kvinne for det samme blitt tatt på alvor? Anonymous poster hash: a1658...f36 4
Purple Basil Skrevet 13. juni 2014 #92 Skrevet 13. juni 2014 Hva behager? Jeg får vondt inni meg av slike uttalelser Og jeg får vondt inni meg at skyldige overgripere går fri Dette er en konsekvens av at vi ikke skal fengsle uskyldige, noe jeg er helt enig i at vi ikke skal gjøre. Fakta er at mange skyldige går fri og det grøsser jeg over. 1
Teeden Skrevet 13. juni 2014 #93 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Det der er veldig enkelt å gjøre i fylla uten å ha baktanker om sex. Så det er ikke en unnskyldning. Jeg våknet opp naken i min venninnes seng en gang etter en skikkelig fyllekule og trust me: sex var det siste jeg tenkte på den kvelden. Du voknet opp naken ja, og viste neppe hva du hadde holdt på med. Men du tok selvfølgelig forgitt at venninna di ikke voldtok deg mens du sov, eller at du ikke har voldtatt henne.. Hadde tilfeldigvis en uskyldig stakkar tatt seg friheten til å blacket ut i nærheten av senga så tipper jeg mistanken hadde vært en annen. Endret 13. juni 2014 av Teeden 3
Timza Skrevet 13. juni 2014 #94 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Det der er veldig enkelt å gjøre i fylla uten å ha baktanker om sex. Så det er ikke en unnskyldning. Jeg våknet opp naken i min venninnes seng en gang etter en skikkelig fyllekule og trust me: sex var det siste jeg tenkte på den kvelden. Det å kline i tillegg er altså utelukket her? Hun ville kun sove, men kledde seg naken og klinte med gutten som hun la seg med? Eller velger du å utelukke denne delen slik at det passer bedre med argumentet ditt? Det å legge seg inntil ei venninne trur jeg blir noe annet her. Endret 13. juni 2014 av Timza 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #95 Skrevet 13. juni 2014 Trist å høre det som har skjedd, sender en god klem TS! Personlig etter dte jeg har lest (har ikke lest alt på tråden) så syns jeg det er vanskelig å si hvor skylden plasseres her. Er mange teorier. En jeg tenkte på er om de begge gikk nakne til sengs sammen (om jeg har forstått alt riktig her) så er det jo også mulig at sønnen din oppfattet situasjonen annerledes og, enn jenta, og muligens bevegde seg over grensa uten å faktisk være helt klar over hvordan det kunne tolkes. Men sier absolutt ikke at dette er tilfellet, bare en tanke da det minner meg om ei veninne jeg hadde (dette er mange år siden). Hun ble med en fyr hjem gjentatte ganger, de kysset osv, og endte opp til sengs med hverandre. Også beskyldte hun ham for å utnytte henne seksuelt i ettertid og truet med å anmelde. Greia er at hun siden barndommen av har hatt et turbulent liv på mange måter (også seksuelt). Jeg sier ikke at hun lyvde, for jeg kan godt forstå at hun oppfattet sånne situasjoner som truende når hun først var i de. At hun muligens frøs fast og jatta med fordi hun ikke er flink med sånne situasjoner og det blir truende for dermed å bli opplevd som et overgrep er jo veldig trist i seg selv og var sikkert vondt for henne, men samtidig så fant jeg heller ingen grunn til å tro at han bevisst prøvde å begå noen overgrep, og jeg tror fortsatt at han hadde en helt annen oppfattelse og at psyken hennes hadde mye å si for hvordan ting utviklet seg. Jeg hørte begge sine sider, og jeg kunne ikke finne noen bedre forklaring. For han visste heller ingenting om ting som hadde skjedd i livet hennes før. Når det kommer til overgrep så finnes det mange forskjellige typer og grader, og noen ganger er ordet bare en fellesnevner når det egentlig kanksje ikke var snakk om en voldtekt men som sagt noe som har blitt oppfattet forskjellig. Jeg forsvarer ikke overgripere i det hele tatt, og jeg syns om noen faktisk har begått et overgrep så må de ta straffa for det, samtidig så vet jeg og at det finnes situasjoner der jenta enten forklarer falskt/vrir om ting, eller at omstendighetene har vært så forvirrende at å si at ene parten bevisst prøvde å gjøre et overgrep blir vanskelig å bevise. Og samtidig som at overgrep er feil, så er det også feil å straffe noen for noe som har blitt forstått på helt forskjellige måter og i tillegg når begge parter har innledet til noe som kunne blitt forstått sånn. (det ble rotete skrivd men) For meg høres det ut som sønnen din muligens gjorde noe galt, men at hele situasjonen og kommunikasjonen mellom de to var forvirrende, og oppfattelsen hans var annerledes. Men for alt jeg vet så kan det være noe helt annet og jeg kommer bare med tankespinn. Jeg bare håper at dette løser seg på en rettferdig måte, og om han bevisst gjorde noe galt så burde han stå for det, men at han isåfall også vet at han kan få hjelp og han ikke er noe monster eller noe. Anonymous poster hash: 2bc02...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #96 Skrevet 13. juni 2014 Kjæresten er 1 ting. Det å frivillig oppsøke en opptatt seng, kle seg naken og legge seg der er en annen. Det å kle seg naken i fylla, trenger ikke å være en invitasjon til sex. Anonymous poster hash: 5c520...1b4 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #97 Skrevet 13. juni 2014 Du har bare et valg her TS, det er å stå ved din sønn sin side. uansett hva som har skjedd eller ikke skjedd så er det ingen som fortjener å stå helt alene. At det går ut over hans søvn og skolearbeid vil jeg oppfatte som at hans versjon av historien er sann for han. Jeg tolker ikke manglede nattsøvn og dårlige skoleresultater som tegne på noe i forhold til skyld. Hvis han var og føler seg skyldig ville det påvirke han like mye for det. Det kan også tenkes at han grubler på om han er skyldig og i ettertid innser at han i øyeblikkets kåtskap ikke tok hensyn til en del signaler han burde ha tatt hensyn til. Anonymous poster hash: 0a487...b31 5
Purple Basil Skrevet 13. juni 2014 #98 Skrevet 13. juni 2014 Det å kline i tillegg er altså utelukket her? Hun ville kun sove, men kledde seg naken og klinte med gutten som hun la seg med? Eller velger du å utelukke denne delen slik at det passer bedre med argumentet ditt? Hva så om hun klinte med ham? Det er slettes ikke sikkert at hun ville ha sex! Jeg har selv vært i den settingen og IKKE ønsket sex. Det vet jeg at mange av mine venninner også har. Hvis det nå er slik at han har forgrepet seg på henne, så er det ikke greit bare fordi de klinte og lå i samme seng sammen først! 5
Timza Skrevet 13. juni 2014 #99 Skrevet 13. juni 2014 Det å kle seg naken i fylla, trenger ikke å være en invitasjon til sex. Anonymous poster hash: 5c520...1b4 Det har jeg heller aldri sagt. Det å kle seg naken, for så å legge seg med en gutt samt kysse/kline med han der er for meg en invitasjon om sex. Det å ikke ta det for et hint ville vært ekstremt uvanlig. 5
Teeden Skrevet 13. juni 2014 #100 Skrevet 13. juni 2014 Jeg tolker ikke manglede nattsøvn og dårlige skoleresultater som tegne på noe i forhold til skyld. Hvis han var og føler seg skyldig ville det påvirke han like mye for det. Det kan også tenkes at han grubler på om han er skyldig og i ettertid innser at han i øyeblikkets kåtskap ikke tok hensyn til en del signaler han burde ha tatt hensyn til. Anonymous poster hash: 0a487...b31 Hvis han er ansvarlig for å ta hensyn til signaler i fylla som må jo hun også være ansvarlig for de signalene hun sender ut? Men det er jo sånn at menn alltid må ta ansvar, mens dere alltid er fritatt ansvar, som de barna dere prøver å portrettere dere som hver eneste gang det er hensiktsmessig. Menn er ikke ansvarlig for å lese tankene til kvinner som ikke tydeliggjør at de ikke vil ha sex, skjønner du det? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå