AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #21 Skrevet 13. juni 2014 Fordi?? Anonymous poster hash: af161...df8 Dersom hun sov/var full mente jeg selvsagt. Anonymous poster hash: 8a52f...d0e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #22 Skrevet 13. juni 2014 Skal sies at jeg synes det sier noe at det for mange unge menn ikke er nodvendig at en kvinne er "kåt" eller "veldig interessert", men er nok at hun "ikke åpenbart stritter imot". Den smertefulle sannheten er at det ikke er vanskelig å unngå falske voldtektsanklager. Det er et eget segment som er offer for dette. Det betyr selvsagt ikke at man er skyldig. Det er en viktig forskjell mellom utnyttelse og voldtekt. Og ingen skal noensinne straffes for en ugjerning de ikke har begått. Men jeg har sett mange eksempler på unge menn som hevder at falske voldtektsanklager hagler i hytt og pine mot noen som knapt har hatt sex. Det gjor de vitterlig ikke. Anonymous poster hash: 8a52f...d0e 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #23 Skrevet 13. juni 2014 Fordi?? Anonymous poster hash: af161...df8 Jeg er TS her, og VET at han har beveget seg i et såkalt moralsk grålig farvann. Jeg er inhabil ja, men er det virkelig så at hun sov, og han hadde samleie med henne sovende , ja så skal han stå til ansvar. Men 4 år??? (det ER nedre strafferamme, bare veldig formildende omstendigheter kan omgjøre det til 3- 3 1/2. Og menn som gjemmer seg i busker, overfaller jenter, bruker vold, får det samme? For å ha vært kåt, ung, dum og beruset i et øyeblikk - når fedre som ødelegger livene til døtrene sine gjennom tiår får 2 år?? Anonymous poster hash: a1658...f36 3
Gjest New_Girl Skrevet 13. juni 2014 #24 Skrevet 13. juni 2014 Jeg er TS her, og VET at han har beveget seg i et såkalt moralsk grålig farvann. Jeg er inhabil ja, men er det virkelig så at hun sov, og han hadde samleie med henne sovende , ja så skal han stå til ansvar. Men 4 år??? (det ER nedre strafferamme, bare veldig formildende omstendigheter kan omgjøre det til 3- 3 1/2. Og menn som gjemmer seg i busker, overfaller jenter, bruker vold, får det samme? For å ha vært kåt, ung, dum og beruset i et øyeblikk - når fedre som ødelegger livene til døtrene sine gjennom tiår får 2 år??Anonymous poster hash: a1658...f36 At andre lovbrudd har for lave straffer er det ingen tvil om. Men syns overhodet ikke at 4 år for å forgripe seg på en sovende person er for høy straff. 15
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #25 Skrevet 13. juni 2014 Om han har gjort det så er 4 år en mild straff. At stafferammen for overgrep mot barn er alt for lav er en annen debatt. Anonymous poster hash: dac75...4e0 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #26 Skrevet 13. juni 2014 Dersom hun sov/var full mente jeg selvsagt. Anonymous poster hash: 8a52f...d0e Hun var full, han var full, og da har ikke gutten noe mer moralsk ansvar enn jenta. Om hun sov har han selvsagt forbrutt seg, men det er det jo ikke klarlagt enda. Anonymous poster hash: af161...df8 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #27 Skrevet 13. juni 2014 Jeg er TS her, og VET at han har beveget seg i et såkalt moralsk grålig farvann. Jeg er inhabil ja, men er det virkelig så at hun sov, og han hadde samleie med henne sovende , ja så skal han stå til ansvar. Men 4 år??? (det ER nedre strafferamme, bare veldig formildende omstendigheter kan omgjøre det til 3- 3 1/2. Og menn som gjemmer seg i busker, overfaller jenter, bruker vold, får det samme? For å ha vært kåt, ung, dum og beruset i et øyeblikk - når fedre som ødelegger livene til døtrene sine gjennom tiår får 2 år?? Anonymous poster hash: a1658...f36 Du må riste av deg disse tankene du utelukkende har som mor. Overfallsvoldtekter der kvinner trues på livet har skremmende lave strammerammer. Det betyr ikke at den potensielle strafferammen for sovevoldtekt også er urimelig. Jeg forstår at du er hans mor, men dersom du ble overfalt på dette viset tviler jeg sterkt på at din mann eller eksmann hadde unnskyld vedkommende som "ung og dum". Anonymous poster hash: 8a52f...d0e 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #28 Skrevet 13. juni 2014 Men 4 år??? (det ER nedre strafferamme, bare veldig formildende omstendigheter kan omgjøre det til 3- 3 1/2. Anonymous poster hash: a1658...f36 Nei, det er ikke det. Jeg vet ikke helt hvordan du har fått det for deg, og i hvert fall ikke hvorfor du står så fast på det. Tre år er minstestraff etter straffelovens § 192, den var to år inntil noen få år siden. Fire år er normalstraffen, altså det veiledende utgangspunktet, for voldtekt begått med forsett. Seks år er utgangspunktet når skjerpende omstendigheter foreligger. Grovt uaktsomme voldtekter straffes med inntil fem år, og da gjelder ikke minstestraffen på tre år, og om du ser på dommer for uaktsomme voldtekter finner du flere artikler om dommer på så lite som ett års fengsel. Det er ikke noe jeg dikter opp, akkurat, det er fritt tilgjengelig informasjon. Bare å se på straffeloven selv. Nå tror jeg ikke lengden på straffen er det avgjørende her uansett, det er hvorvidt han blir funnet skyldig eller ikke, men det er greit å ha det juridiske på plass også. Så får vi håpe han frikjennes hvis han ikke er skyldig, og jeg har all verdens forståelse for at det er det du både håper og tror. Anonymous poster hash: 1a2cd...bb9 5
Solstrålemamma Skrevet 13. juni 2014 #29 Skrevet 13. juni 2014 Som regel blir disse sakene henlagt pga bevisets stillung og at det blir påstand mot påstand om hun ikke har merker etter kamp. Dessverre. Enten det er sant eller ikke. Det er nesten umulig å komme til bunns i slike saker for politiet. Skjønner du er fortvilet. Lykke til uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #30 Skrevet 13. juni 2014 Jeg er TS her, og VET at han har beveget seg i et såkalt moralsk grålig farvann. Jeg er inhabil ja, men er det virkelig så at hun sov, og han hadde samleie med henne sovende , ja så skal han stå til ansvar. Men 4 år??? (det ER nedre strafferamme, bare veldig formildende omstendigheter kan omgjøre det til 3- 3 1/2. Og menn som gjemmer seg i busker, overfaller jenter, bruker vold, får det samme? For å ha vært kåt, ung, dum og beruset i et øyeblikk - når fedre som ødelegger livene til døtrene sine gjennom tiår får 2 år?? Anonymous poster hash: a1658...f36 Slapp av kjære mor. Han blir ikke dømt. Uansett om han knulla den jenta mens hun sov. Anonymous poster hash: 02472...61c 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #31 Skrevet 13. juni 2014 Aldri i verden om han får fire års fengsel dersom han blir dømt. Det er nok alt for svake beviser for jentas historie i denne saken. Anonymous poster hash: f169d...197 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #32 Skrevet 13. juni 2014 TS her. Takk for all støtte her inne Jeg trodde det var 4 år, ut ifra hva advokat har opplyst, men 3 eller 4 er vel egentlig irrelevant. Blir han siktet, ja så er han stemplet. Blir han videre dømt til fengsel enten det seg være 3 eller 4 år, så føler jeg at store deler av livet hans er ødelagt, med kriminelt rulleblad. Og igjen - jeg trodde aldri - at jeg skulle befinne meg på denne siden av voldtektsdebatten, jeg som alltid har vært for harde straffer. Men å forestille meg sønnen min i fengsel for dette, er hinsides. Det er en grusom situasjon som jeg aldri hadde drømt jeg måtte ta del i.. Som å være i en middelmådig amerikansk film. Ønsker ingen så vondt. Anonymous poster hash: a1658...f36 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #33 Skrevet 13. juni 2014 TS her. Takk for all støtte her inne Jeg trodde det var 4 år, ut ifra hva advokat har opplyst, men 3 eller 4 er vel egentlig irrelevant. Blir han siktet, ja så er han stemplet. Blir han videre dømt til fengsel enten det seg være 3 eller 4 år, så føler jeg at store deler av livet hans er ødelagt, med kriminelt rulleblad. Anonymous poster hash: a1658...f36 Jepp, jeg forstår at det ikke er så nøye, her handler det om dom og fengsel eller ikke dom og fengsel. Da blir han for alltid en seksualforbryter i de aller flestes øyne, og da betyr det lite hvor lenge han eventuelt satt inne. Så det spørs om han dømmes. De fleste gjør det ikke, men ubehaget er jo selvsagt utrolig stort. Hvis han er en helt upåfallende, sympatisk gutt og dette kan bekreftes av karaktervitner tror jeg nok det er lite sannsynlig at det ender med dom, men det blir vanskelig for oss å sitte her og vurdere sannsynligheten i prosent. Jeg forstår godt at dette er jævlig tungt, uten at noen av oss kan fullt ut kjenne hvor vanskelig det må være uten å ha vært der selv. Helt absurd. Anonymous poster hash: 1a2cd...bb9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #34 Skrevet 13. juni 2014 Synes du skal snakke med han. Du kjenner han om han har gjort det må han ta sin straff. Om ikke må han si det. Viktig at sannheten kommer fram. Altfor få blir dømt, det betyr ikke at de ikke har gjoet det men at politiet ofte gjør en slett jobb.Anonymous poster hash: 5c962...d41 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #35 Skrevet 13. juni 2014 Nå må ikke ts sammenligne sin sønn med grove voldtektsforbrytere. Angående sovevoldtekter. Disse hvor gutter tar for seg jenter som er nærmest bevisstløse i fylla og hvor det har vært null foranledning til intim kontakt. I denne saken her har jo tross alt din sønn og denne jenta kledd seg nakne, hoppet i senga sammen, kysset og klint, for så å sovne sammen. Da har kanskje sønnen din i værste fall sneket inn snoppen sin inn i jenta mens hun sov. Over streken ja. Men på langt nær kvalifisert til en voldtekt i rettsapparatet. Hallo...hvor dum kan folk innbille seg at en slik sak har noe hold i seg? Anonymous poster hash: 02472...61c 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #36 Skrevet 13. juni 2014 Som regel blir disse sakene henlagt pga bevisets stillung og at det blir påstand mot påstand om hun ikke har merker etter kamp. Dessverre. Enten det er sant eller ikke. Det er nesten umulig å komme til bunns i slike saker for politiet. Skjønner du er fortvilet. Lykke til uansett. Kjære Solstrålemamma, Takk for støtten. Ut ifra hva jeg har fått opplyst, er det ikke lenger sånn. Poiti og rettsvesen skal nå slå hardt ned på såkalte sovevoldtekter - og nyere høyesterettsdommer viser også at mange nå dømmes. Uansett påstand mot påstand. Det blir tatt ut siktelse, og virker jenta troverdig, ja så blir gutten dømt. I tillegg har dette vært så mye i media i det siste, at jeg er redd for at dette kan bli en sak nettopp for å statuere et eksempel. Anonymous poster hash: a1658...f36 2
Solstrålemamma Skrevet 13. juni 2014 #37 Skrevet 13. juni 2014 En jente jeg kjente opplevde nettopp dette for to år siden. Han var skyldig men politiet forhørte vitnene først etter et halvt år. De fleste hadde glemt viktige detaljer. Denne jenta dro på legevakten og fikk sikret spor. Saken kom aldri opp. Han avga falsk forklaring. Dette skjedde nylig så om det er en endring er det veldig nylig. Skjønner du er nervøs. Venninnen min fikk det vanskelig etterpå og mistet all tillit til politi og rettsvesen. Hennes forsvarer sa at hun hadde hatt haugevis med opplagte saker som var henlagt. Uansett er det ikke noe du kan gjøre fra eller til. Støtt gutten din og vent og se Du må poste hvordan det går. Lykke til igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #38 Skrevet 13. juni 2014 Kjære Solstrålemamma, Takk for støtten. Ut ifra hva jeg har fått opplyst, er det ikke lenger sånn. Poiti og rettsvesen skal nå slå hardt ned på såkalte sovevoldtekter - og nyere høyesterettsdommer viser også at mange nå dømmes. Uansett påstand mot påstand. Det blir tatt ut siktelse, og virker jenta troverdig, ja så blir gutten dømt. I tillegg har dette vært så mye i media i det siste, at jeg er redd for at dette kan bli en sak nettopp for å statuere et eksempel. Anonymous poster hash: a1658...f36 Det er mulig at det blir et poeng ut av å statuere et eksempel. ja. Dessverre finnes det mennesker i dette landet som ser forgripelse på et annet menneskes kropp som å "i verste fall snike inn snoppen" og ikke noe å fnyse av. Fikk de selv en annen manns penis inn anus på smertefullt og nedverdigende vis ville det antakeligvis fremstå annerledes. Men dette blir vi (kanskje dessverre) aldri vitne til. Beklager de krasse formuleringene, men slike tråder bringer frem nettrollene. Og det er lett å se hvorfor mange mennesker engasjerer seg for strengere straffer i såkalt "trivielle voldtekter". Jeg håper ikke din sonn, dersom han er fullstendig uskyldig, lider for både dyrene i landet som voldtar og de imbesile som forsvarer dem. Jeg håper selvsagt - som du - at han er uskyldig og kan gå ut som en fri mann. Det kreves bevis for å straffe noen. Det handler ikke bare om en felt tåre i retten. Man kan si dette er heldig (for de uskyldig anklagede) eller uheldig (for ofrene som ikke har sikret seg bevis). Dersom han er skyldig kan han nyte godt av det faktum at de fleste går fri. Fremtiden hans trenger ikke synke til graven. Andre har gått der tidligere. Klem til deg uansett. Anonymous poster hash: 8a52f...d0e 3
Gjest Idollet Skrevet 13. juni 2014 #39 Skrevet 13. juni 2014 Norge er et sykt land når drap skal sidestilles med berusede sovevoldtekter, eller i situasjoner der ingen er helt med. Ikke mindre får barnemordere kanskje 2 års fengsel, og folk som gjør til at andre blir funksjonshemmet og annet mye mindre. Missbruk av barn 2 års fengsel. Menneskeliv er null verdt, men dette er vist som verre enn døden. 1
Gjest Idollet Skrevet 13. juni 2014 #40 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Det er mulig at det blir et poeng ut av å statuere et eksempel. ja. Dessverre finnes det mennesker i dette landet som ser forgripelse på et annet menneskes kropp som å "i verste fall snike inn snoppen" og ikke noe å fnyse av. Fikk de selv en annen manns penis inn anus på smertefullt og nedverdigende vis ville det antakeligvis fremstå annerledes. Men dette blir vi (kanskje dessverre) aldri vitne til. Beklager de krasse formuleringene, men slike tråder bringer frem nettrollene. Og det er lett å se hvorfor mange mennesker engasjerer seg for strengere straffer i såkalt "trivielle voldtekter". Jeg håper ikke din sonn, dersom han er fullstendig uskyldig, lider for både dyrene i landet som voldtar og de imbesile som forsvarer dem. Jeg håper selvsagt - som du - at han er uskyldig og kan gå ut som en fri mann. Det kreves bevis for å straffe noen. Det handler ikke bare om en felt tåre i retten. Man kan si dette er heldig (for de uskyldig anklagede) eller uheldig (for ofrene som ikke har sikret seg bevis). Dersom han er skyldig kan han nyte godt av det faktum at de fleste går fri. Fremtiden hans trenger ikke synke til graven. Andre har gått der tidligere. Klem til deg uansett. Anonymous poster hash: 8a52f...d0e Jeg blir kvalm. Folk er uskyldige inntil en er helt uten tvil om at personen er skyldig. Det er rettsvesenets grunnsten! Og dersom det blir forandret, skulle jeg vert i første rekke i mobben. Straff skal være basert på alvorsgraden av handlingen. I det norske rettsvesenet samsvarer det absolutt ikke. Barnemord er småtteri, 2 år kanskje, folk i beruset tilstand, uten vett, kanskje på begge sider. Blir dømt til 4 års fengsel, selv uten tilstrekkelig bevis! Utrolig! Kvalmt. Endret 13. juni 2014 av Idollet 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå