Gå til innhold

Hudpleieprodukter

Mkay87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Varierer, men er i ferd med å bytte ut det meste fordi jeg ønsker å bruke mer naturlige produkter. Har brukt clinique, ser ut til at jeg kommer til å gå over til REN sin linje for sensitiv hud. Har tørr/sensitiv hud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker forøvrig toneren til Matis Delicate (byttes ut til Pevonia når tom), og litt jojobaolje for ekstra fukt (skal begynne med fuktserum fra REN også).

Huden min har blitt mindre tørr etter jeg begynte å bruke toner for sensitiv hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Driver og bruker opp produkter nå for å gå tilbake til det helt basice, og så reintrodusere produkter en etter en igjen. For nå har jeg brukt så mange forskjellige at jeg har gått i surr over hvilke som virker for meg og ikke. Så tilbake til skrivebordet med Avène som grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer, men er i ferd med å bytte ut det meste fordi jeg ønsker å bruke mer naturlige produkter. Har brukt clinique, ser ut til at jeg kommer til å gå over til REN sin linje for sensitiv hud. Har tørr/sensitiv hud

Synes ikke du skulle droppe Clinique til fordel for REN.

Sistnevnte er temmelig middelmådig om du vurderer ingrediensene slik vår venn, Paula allerede har gjort for oss. Ikke er det videre naturlig heller.

http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/ren?sort=product&direction=asc&pageNumber=1&pageSize=25&brand=ren

Clinique derimot, har noen veldig, veldig gode produkter, bare du styrer unna tonerene deres.

http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/clinique?sort=rating&direction=desc&pageNumber=2&pageSize=25&brand=clinique

Jojobaoljen bør du fortsette med.

Jeg bruker renseskum (har 3 stk, et fra Chanel, et fra Vichy og et fra Cosmica). Kommer til å bytte dem ut når de er tomme, de er temmelig middelmådige.

Toner: MD formulations antioxidant spray

Serum: Continuous renewal serum

Fuktighetskrem: Clinique super city block daily face protector

Solbeskyttelse i pudderform: Colorscience PRO sunforgettable spf 30

Vil faktisk si jeg har normal/blandingshud, litt sensitiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skulle droppe Clinique til fordel for REN.

Sistnevnte er temmelig middelmådig om du vurderer ingrediensene slik vår venn, Paula allerede har gjort for oss. Ikke er det videre naturlig heller.

http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/ren?sort=product&direction=asc&pageNumber=1&pageSize=25&brand=ren

Clinique derimot, har noen veldig, veldig gode produkter, bare du styrer unna tonerene deres.

http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/clinique?sort=rating&direction=desc&pageNumber=2&pageSize=25&brand=clinique

Jojobaoljen bør du fortsette med.

Jeg bruker renseskum (har 3 stk, et fra Chanel, et fra Vichy og et fra Cosmica). Kommer til å bytte dem ut når de er tomme, de er temmelig middelmådige.

Toner: MD formulations antioxidant spray

Serum: Continuous renewal serum

Fuktighetskrem: Clinique super city block daily face protector

Solbeskyttelse i pudderform: Colorscience PRO sunforgettable spf 30

Vil faktisk si jeg har normal/blandingshud, litt sensitiv.

Clinique er så godt som utelukkende syntetisk fremstilt, det er galskap at du gir råd om å bruke dette fremfor REN. Paula derimot gir faktisk tommelen opp mer for REN kremen jeg bruker fremfor kremen fra Clinique. Clinique har faktisk toner sol er mild og uten alkohol. REN er langt bedre for min hud, det merket jeg med en gang. Og jeg velger et slikt produkt som IKKE er testet på dyr fremfor Clinique hvilken som helst dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clinique er så godt som utelukkende syntetisk fremstilt, det er galskap at du gir råd om å bruke dette fremfor REN. Paula derimot gir faktisk tommelen opp mer for REN kremen jeg bruker fremfor kremen fra Clinique. Clinique har faktisk toner sol er mild og uten alkohol. REN er langt bedre for min hud, det merket jeg med en gang. Og jeg velger et slikt produkt som IKKE er testet på dyr fremfor Clinique hvilken som helst dag.

Syntetisk fremstilt betyr ikke at det er dårlig, overhodet ingen logikk i det. Virkelig ikke. Og ja, du har helt rett i at clinique også har en toner som skal være god. Jeg har vurdert å bruke den selv også.

Problemet er at mange av REN sine produkter inneholder mange ingredienser som kan virke irriterende, noe du ikke nødvendigvis kan merke på huden. I mange tilfeller er det snakk om såkalte naturlige ingredienser, plantekstrakter osv. Om kremen du liker får tommel opp, så er det ingenting som er bedre enn det. Men du bør ha i bakhodet at ikke alle produktene dems er like gode, og heller gå for andre dyrevennlige alternativer med bedre effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å bytte hudpleieserie/merke siden jeg har funnet ut at de inneholder parabener og mineraloljer. Men jeg er alikevell fornøyd. Har dere villa byttet?

Jeg har en normal/kombinert hud,som må ha litt fukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å bytte hudpleieserie/merke siden jeg har funnet ut at de inneholder parabener og mineraloljer. Men jeg er alikevell fornøyd. Har dere villa byttet?

Jeg ville prøvd å finne alternativer uten ja. Mange skryter av Ole Henriksen sine produkter.

Og til Professor Orm; Du som er så opptatt av Paula, hun har slaktet kremen jeg har brukt fra clinique nettopp pga av ingrediensene i forhold til helse. JEG liker REN langt bedre enn Clinique, og det føles langt bedre å vite at jeg ikke støtter dyremishandling for å ha fin hud.

Så slutt å fortell meg hva som skal fungere for meg og ikke, når jeg allerede vet hva som funker/ikke funker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at fet enkle ofte er det beste! Vi smører oss inn med all verdens kremer og renser. Jeg har prøvd mye, tro meg! Nå har jeg brukt renseserien neutral. Ansiktskvask, toner og krem i to måneder. Huden stråler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at fet enkle ofte er det beste! Vi smører oss inn med all verdens kremer og renser. Jeg har prøvd mye, tro meg! Nå har jeg brukt renseserien neutral. Ansiktskvask, toner og krem i to måneder. Huden stråler!!

Enig! Jeg har prøvd "superkremer" i dyre dommer og ikke nødvendigvis vært mer fornøyd med det enn noe "enkelt".

Huden forandrer seg også og noen ganger må man bytte på litt med produkter, men hvis man skulle finne en serie man liker med mer naturlige ingredienser som i tillegg ikke er testet på dyr, så skjønner jeg ikke hvorfor man skal velge noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å finne alternativer uten ja. Mange skryter av Ole Henriksen sine produkter.

Og til Professor Orm; Du som er så opptatt av Paula, hun har slaktet kremen jeg har brukt fra clinique nettopp pga av ingrediensene i forhold til helse. JEG liker REN langt bedre enn Clinique, og det føles langt bedre å vite at jeg ikke støtter dyremishandling for å ha fin hud.

Så slutt å fortell meg hva som skal fungere for meg og ikke, når jeg allerede vet hva som funker/ikke funker.

Din hud, ditt liv. Men at enkelte av ingrediensene irriterer og vil skade på sikt, det kan ingen si noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din hud, ditt liv. Men at enkelte av ingrediensene irriterer og vil skade på sikt, det kan ingen si noe på.

Min helse og mine verdier mest av alt. Er det noe som har irritert så er det 2 år med Clinique.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når selv Paula godkjenner produktet så skjønner jeg ihvertfall ikke at det er noe å diskutere?

Heller et par linjer i fjeset enn en hormonforstyrret kropp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa jeg jo også, ingenting som er bedre enn det. Men nå var det vel snakk om serien generelt, og ikke den ene kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa jeg jo også, ingenting som er bedre enn det. Men nå var det vel snakk om serien generelt, og ikke den ene kremen.

Jeg snakker kun om kremen jeg bruker, ikke hele serien. Det finnes neppe noen serier som har en perfekt linje med produkter. Vil alltid være noen som er bra og dårlige innenfor en og samme produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker kun om kremen jeg bruker, ikke hele serien. Det finnes neppe noen serier som har en perfekt linje med produkter. Vil alltid være noen som er bra og dårlige innenfor en og samme produsent

Da snakket vi om to forskjellige ting. Og det har du rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er helt magisk er at foundationen min faktisk SITTER etter jeg begynte med REN hydracalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bruker jeg gel fra Garnier, for normal/kombinert hud. Føler ikke den gjør underverker for huden, men :P

Også bruker jeg enten A-krem, Sheer Transformation fra Ole Henriksen, eller Clarins Hydraquench (i blå krukke) - men når jeg bruker denne mye så begynner huden min å klø så fælt så må være noe jeg reagerer på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endret av lemon-aid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...