Gå til innhold

Valp 9 mnd har begynt å halte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min 9 måneders leonbergervalp har begynt å halte. Vi gikk på tur i går, da var han helt fin. Siste kveldsturen derimot haltet han på høyre fremfot.

I dag har han vært inne og hvilt foruten 2 svært korte tisseturer. Han halter fremdeles. Det er ingen tegn til skade på eller under foten. Ser ut som han halter mer på asfalt enn i gress.

Noen som har erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: 78f61...9e4
Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hr dere lekt røft? Hvos det ikke gir seg over helga, burde du få det undersøkt av en veterinær.

Skrevet

Bør undersøkes av veterinær, de tar nok røntgen. Når en hund halter, så har den vondt, så ikke drøy :)

Skrevet

Min valp gjorde det, men den er jo en liten hund, likevel etter en lang tur så haltet hun i flere dager etterpå. Vi undersøkte det hos veterinær men de fant ingenting. Etter det har jeg hørt at hunder faktisk kan få vondt i beina av å gå lange turer, hun har nå vokst det av seg og er helt fin i føttene.

AnonymBruker
Skrevet

Undersøk selv (kjenn forsiktig etter på forskjellige steder, undersøk poten for sår o.l.) og dra til veterinær om haltingen ikke gir seg ganske raskt.

Anonymous poster hash: c412a...90d
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte leonbergere utvikler seg sent, og tåler ikke lange gåturer så godt første og andre året (mens andre vil gå i evigheten). Så det kan være grunnen, og en forstrekt muskel f.eks. Sjekk også potene for sår.

Anonymous poster hash: d96e8...6a4

AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle svarene som har kommet. Jeg har sett på poten uten at det er tegn til noen skader. Tenker å dra til veterinær mandag om det ikke har gitt seg innen da. Da har han haltet siden torsdag kveld.

Valpen er ellers i fin form, spiser, drikker, glad og leken.

Skrevet

Fint at du drar til vett :)

AnonymBruker
Skrevet

Hunden er nå tatt til veterinær for kontroll. De skal ta røntgen. Mistenker AD. Han har litt mindre muskelmasse i høyre fot enn i venstre (høyre er den han halter med). Viser tegn til ubehag når albuen blir strukket ut på høyre side.

Prognosene er usikre, jeg holder dere oppdatert slik at andre med samme symptomer kan se utviklingen.

Skrevet

Hunden er nå tatt til veterinær for kontroll. De skal ta røntgen. Mistenker AD. Han har litt mindre muskelmasse i høyre fot enn i venstre (høyre er den han halter med). Viser tegn til ubehag når albuen blir strukket ut på høyre side.

Prognosene er usikre, jeg holder dere oppdatert slik at andre med samme symptomer kan se utviklingen.

Krysser fingrer for at din Leo ikke har aa..

Har hatt leon i 10 år ,nr 2 nå. De kan halte litt men det skal sjekkes av vetrinær om : ro og korte turer ikke gir resultat etter 2-4 dager.

Voksesmerter hos leonberger er omdiskutert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...