Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en lærer på skolen vår som har vært mye borte dette året. I tillegg tar hun seg nesten aldri bryet med å se over/rette leksene våre. Hun har kommet mye for sent til timene, og klager på elevene de få gangene hun kommer presis. Ofte sitter å flirer av mobilen sin, istedet for å være tilstede i timen. Dette er hun meget rask til å kommentere om noen av elevene så vidt ser på en skjerm.

Halvårsvurderingen vi skulle ha utpå nyåret, fikk vi først to måneder over tiden. Dette er brudd på opplæringsloven. En annen lærer måtte gi oss den vurderingen.

Hun kan også ofte være veldig lite engasjert i timene. Dessuten fører hun en svært frem-og-tilbake metode når det gjelder pensum. Først kan vi f.eks ha om artikkelskriving, så lyrikk, for så å gå tilbake til artikkel igjen. Blir relativt ustrukturert.

Da vi skulle ha en presentasjon for en tid tilbake, kalte hun helt åpenlyst og høylydt mange av presentasjonene til en del av mine medelever for dårlige, stygge og uinteressant. En lærer skal ikke stå å si slike ting. Var en annen lærer tilstede i timen, som også reagerte på dette.

Hun dro til og med inn en annen elev for å gni det inn i hodet på oss, på den mest demonstrative måten som er mulig. Synes ikke denne presentasjonen var så mye bedre. Den var full av smileys og annet slikt, enda dette var et seriøst og alvorlig tema vi skulle fortelle om. Skriften var nesten ikke synlig heller.

Det nytter ikke å prøve å diskutere med vedkommende lærer, siden hun overhodet ikke er interessert i å lytte til andres meninger. Hun gidder ikke høre på andre, hun bare turer frem som hun selv vil. Oppførselen er direkte ufin, frekk og usympatisk.

Vi hadde tentamen for en tid tilbake, og den kom også ganske sent. En avsluttende oppgave vi har nå, har vi heller ikke fått tilbakemelding på.

Klassen har tatt det opp uttallige ganger med lærere og andre relevante personer, men det skjer så og si ingenting.

Da vi hadde vikar for denne læreren i en periode hun var mye borte, synes jeg undervisningen ble helt annerledes. Vi lærte nesten mer på tre uker med denne læreren, enn vi har gjort på ett helt skoleår med hun andre. Skal også nevnes at hun var omtrent like mye borte i fjor.

Hva kan vi gjøre?

Anonymous poster hash: 9286d...5cf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tar kontakt med rektor ASAP! ikke bare tilfeldige lærere dere møter, men skaffer et møte med rektoren. evt ber han/hun om å holde et øye med undervisningen

Anonymous poster hash: 4bcdd...7c4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også gått til rektor, gjerne sammen med noen klassekamerater. Direkte oppmøte viser at dere er seriøse. Men det går også an å sende ham en mail / be foreldre agere.

Det er virkelig ikke alle som gjør en god jobb som lærer, og hun vil jo ikke forbedre seg før noen tar skikkelig tak i det.

På min videregående hadde vi faktisk flere lærere som prøvde seg på elevene! Og såvidt jeg vet jobber de der enda (!), selv om vi i klassen sa fra til andre lærere og rektor !

Regner med du går på en videregående? Hvilken by?

Anonymous poster hash: 23cf9...4f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...