Pialill Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Hei! En i vennekretsen venter barn og jeg skal hekle en giraff i gave som babyen kan ha i vognen/sengen. Jeg trenger noe liknende typen baby-garn, mykt og som kan vaskes i maskin. Problemet mitt er at alt garnet jeg har funnet så langt er forholdsvis tynt, og passer til pinner på 3-3,5mm. Jeg skulle helst hatt noe som kan bruket med pinner på 6mm. Alt garnet jeg har funnet som passer til 6mm er enten kløete eller loer mye. Er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg? Vil gjerne ha merke på garn og nettbutikk (eventuelt butikk i Bergensområdet) som jeg kan handle i.
Gjest inox Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Det eneste babymyke, litt tykke garnet jeg kan komme på er drops big merino til pinne nr 5, samme kvalitet som baby merinoen deres. Men tror jeg også ville gått for å bruke dobbelt tråd.
Pialill Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2014 Takk for tips! Hvis jeg bruker babygarn pinne nr.3. er det da passe å bruke pinne nr. 5 dersom jeg har dobbel tråd?
Silla Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Takk for tips! Hvis jeg bruker babygarn pinne nr.3. er det da passe å bruke pinne nr. 5 dersom jeg har dobbel tråd? Kanskje litt sent svar, men pinne 5mm og 6mm burde gå bra å bruke til dette;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå