AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Begynt å putte snus kjøleskapene bak skrankene sin? For meg som lider av sosial angst så er jeg for blyg til å si noe som helst i butikken så med andre ord så får jeg ikke kjøpt snus når jeg ikke greier si "hei jeg skal ha general portions snus" Syntes det var greiere før når kjøleskapene var tilgjengelig for å plukke ut snusen sin selv. 6 av 7 mat butikker har nå alle sammen gjort om på den ordningen. Den siste butikken som har snusen tilgjengelig for kunder ligger for langt unna når jeg har for mye sosial angst til å ta bussen ;s Anonymous poster hash: aee78...b38
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Så bra for deg da. Snusing er verre for helsen din enn sosial angst. Anonymous poster hash: 5f6c3...f39 6
skyflakes Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Fordi folk (desverre) stjeler snus når de har muligheten. Har jobbet i butikk der svinn har gått kraftig ned etter at snusskapene ble satt bak kassene/vensafe.
Gjest snoopy_93 Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Antar at det er pga tyveri.. Jeg vet dog om en ansatt i en kiosk som stjeler snus fra sin arb. Plass...
Fame Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Begynt å putte snus kjøleskapene bak skrankene sin? For meg som lider av sosial angst så er jeg for blyg til å si noe som helst i butikken så med andre ord så får jeg ikke kjøpt snus når jeg ikke greier si "hei jeg skal ha general portions snus" Syntes det var greiere før når kjøleskapene var tilgjengelig for å plukke ut snusen sin selv. 6 av 7 mat butikker har nå alle sammen gjort om på den ordningen. Den siste butikken som har snusen tilgjengelig for kunder ligger for langt unna når jeg har for mye sosial angst til å ta bussen ;s Anonymous poster hash: aee78...b38 Da ville jeg anbefalt å gjøre noe med angsten din. Jeg står selv bak kassa og kan garantere deg at vi ikke er farlige
superdupermeg Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 (endret) noen butikker før valgte å flytte bak disk som de over meg sier, men for ca 1 år ble det bestemt av regjering at det skulle bli forbudt å ha selvbetjente snusskap. Ting som dette tar litt tid, og derfor er det ikke før nå at alle har flyttet. Tror loven starter 1 juli. Dette er gjort av samme grunn som at røyken skulle skjules for endel år siden. http://www.dinside.no/914724/selvbetjente-snus-skap-blir-forbudt Kan jo gå til butikker som har snus på vensafe og som har sånn trykkemaskin som man scanner i kassa=) Endret 13. juni 2014 av superdupermeg 1
Gjest Evans Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Det visste jeg ikke. Trodde det bare var fordi noen opplevde tyveri, jeg. På nærbutikken min har det ikke skjedd enda, men da kommer vel den etter regner jeg med.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Åh, hvorfor kan de ikke ha is i en fryseboks bak skranken? Anonymous poster hash: e6375...766 2
superdupermeg Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Det visste jeg ikke. Trodde det bare var fordi noen opplevde tyveri, jeg. På nærbutikken min har det ikke skjedd enda, men da kommer vel den etter regner jeg med. Er en butikk her jeg bor som ikke har gjort det enda å, syns det er rart da swedish match (som eier snusskapene) reiste rundt i butikkene i vinter for å fikse dette. Kommer også noen fra de forskjellige leverandørene innom ca en gang i måneden for å ta retur og informere om nye varer osv, så skulle tro at de hadde klart fikse det nå, ikke lenge igjen. Åh, hvorfor kan de ikke ha is i en fryseboks bak skranken? Anonymous poster hash: e6375...766 Haha, vent i noen år så er vel alt med sukker bak skranken. Norge og regler <3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 noen butikker før valgte å flytte bak disk som de over meg sier, men for ca 1 år ble det bestemt av regjering at det skulle bli forbudt å ha selvbetjente snusskap. Ting som dette tar litt tid, og derfor er det ikke før nå at alle har flyttet. Tror loven starter 1 juli. Dette er gjort av samme grunn som at røyken skulle skjules for endel år siden. http://www.dinside.no/914724/selvbetjente-snus-skap-blir-forbudt Kan jo gå til butikker som har snus på vensafe og som har sånn trykkemaskin som man scanner i kassa=) da var jeg tilbake igjen etter 2 timer gå tur for å handle snus i den eneste butikken i byen som fremdeles har selvbetjening på snus. 1 time gåtur hver vei , bra mosjon i det minste ! men oi det forklarer saken, viste ikke om den nye loven! høres ut som jeg i nær fremtid kommer til å måtte slutte snuse! Anonymous poster hash: aee78...b38 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Da ville jeg anbefalt å gjøre noe med angsten din. Jeg står selv bak kassa og kan garantere deg at vi ikke er farlige hehe neida vet egentlig det godt, de fleste damene i butikkene rundt meg er så hyggelige så men angst er urasjonell frykt som sjeldent har rot i virkeligheten angst er et resultat av amygdala ute av kontroll som har vokst seg stor og sterk ;3 Anonymous poster hash: aee78...b38
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Så bra for deg da. Snusing er verre for helsen din enn sosial angst. Anonymous poster hash: 5f6c3...f39 dette stemmer nok ikke. spørs såklart hvor stor grad av sosial angst man har da, men om man snakker om alvorlig grad av sosial angst så medfølger isolasjon i sitt hjem. så sikt er det svært helse skadelig å leve et passivt liv uten sosial omgang med andre mennesker, både fysisk og psykisk. det er ikke uten grunn at det bryter med menneskerettigheter å isolere mennesker på glattcella utover et visst antall døgn Anonymous poster hash: aee78...b38 2
superdupermeg Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 da var jeg tilbake igjen etter 2 timer gå tur for å handle snus i den eneste butikken i byen som fremdeles har selvbetjening på snus. 1 time gåtur hver vei , bra mosjon i det minste ! men oi det forklarer saken, viste ikke om den nye loven! høres ut som jeg i nær fremtid kommer til å måtte slutte snuse!Anonymous poster hash: aee78...b38 Sjekk ut skruf.se eller lignende sider hvor du kan kjøpe snus på Internett. Mange har også bedre utvalg enn norske butikker:) Men skader vel ikke å slutte å snuse heller, men det er vanskelig:P
Kjempeliten Skrevet 15. juni 2014 #14 Skrevet 15. juni 2014 Kjøp med deg noen bokser om gangen eller få en venn til å hjelpe. Ellers bør du få hjelp med angsten om du ikke får det allerede. Men det vet du vel:) uansett er det beste å øve seg. Prøv en gang! Vi er ikke skumle. Det kommer mange rare folk og handler, vi er vant med det meste:)
Vulpes Skrevet 15. juni 2014 #15 Skrevet 15. juni 2014 Går det ikke an å bestille på nett noe sted? Noen venner av meg bestilte fra en svensk nettbutikk da de bodde i Australia, ettersom de ikke fikk tak i snus der nede.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #16 Skrevet 15. juni 2014 Er pga. mye tyveri ja. Men som andre sier, vi bak kassen er ikke farlig, selv om det kanskje ikke hjelper på angsten din:P Kan du spørre venn om å kjøpe for deg? Dra en gang på døgnet det er rolig om det hjelper? Ellers er jo den langsiktige løsningen å få hjelp med angsten i seg selv Anonymous poster hash: 241fd...3d0
Frisørdama Skrevet 15. juni 2014 #17 Skrevet 15. juni 2014 Skriv en lapp du kan gi til den i kassen. De kommer nok ikke til å sette de skapene foran igjen. Eller slutte snuse da
Erazor Skrevet 15. juni 2014 #18 Skrevet 15. juni 2014 Det finnes butikker med Vensafe-system der man kjøper snusen ved å velge type på en automat inne i butikken, får lapp, betaler i kassen og deretter går og henter snusen i maskinen. Om du finner en slik butikk, trenger du ikke å si noe for å handle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå