AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Hei, noen som kan ta seg tid til å hjelpe? Jeg jobber på et fint kontor og ønsker at klesstilen min skal passe til kontoret. Problemet er at det blir kræsj samme hva. Jeg har vel egentlig en timeglassfigur, alt er proporsjonalt. Jeg er 163cm og 70kg. Har store legger (40cm) og lår (65cm), kraftige overarmer ( mye heng) og ein ubrukelig flapsete mage. Magen er hovedproblemet, det er så mye av den, den legger seg i valker samme hva. Midjen er ca 80cm, livvidde på ca 96 og brystmål på 92. Jeg har kommet meg fra over 90kg og ned til ca 70kg nå. På høst/vinter/vår klarer jeg å kle meg noenlunde pent på jobb, pen strømpebukse, lang kjolegenser og boots pluss litt accessoarer som store smykker eller sjal til eksempel. Men nå når det er varmt i været klarer jeg ikke tilpasse klesstilen. Korte shorts eller miniskjørt hører ikke hjemme, og jeg sliter med å finne tynne lette bukser som er flaterende til meg, eller passende skjørtelengder. Synes ikke maksiskjørt er pent på meg, føler jeg er alt for lav. Har også prøvd mange sommerkjoler, men ikke funnet noen som jeg føler jeg kan gå på jobb i. Noen som har tips til klesplagg? Hva skal jeg se etter? Er også gravid, så magen vil nok starte å vokse ila sommeren, og slanking er ikke lengre ett tema. Hvordan skal jeg løse denne kleskrisen frem til sommeren er over?? Anonymous poster hash: 04f04...2a3
outkast Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Prøv et "skort" eller "envelope skirt", match det med en pen topp.
Express Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Et knelangt, eventuelt litt kortere, pencil-skjørt er alltid pent. Og er passende på varmere og kaldere dager. Du kan jo bruke mange typer topper og bluser til. En helt enkelt bluse med et smykke, eller et tynt skjerf. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Jeg har de samme målene som deg, og denne kjolen - og andre med samme snitt fra Indiska - går jeg mye i nå: http://indiska.com/no/Kl%C3%A6r/Kjoler/FLAIR-DOT/p/102548561BLACK Fin for oss med litt kvinnemage! Anonymous poster hash: 5a107...3b9
Solstrålemamma Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Forslår: * Omslagsskjørt * Pen buksedress uten ermer Lykke til !
Cata Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Midjen er ca 80cm, livvidde på ca 96 og brystmål på 92. Jeg har kommet meg fra over 90kg og ned til ca 70kg nå.Anonymous poster hash: 04f04...2a3 Fullstendig off topic svar fra meg, men hva er forskjell på midje og livvidde? Jeg har alltid trodd det er det samme? *nysgjerrig* Endret 13. juni 2014 av Cata 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Hei, noen som kan ta seg tid til å hjelpe? Jeg jobber på et fint kontor og ønsker at klesstilen min skal passe til kontoret. Problemet er at det blir kræsj samme hva. Jeg har vel egentlig en timeglassfigur, alt er proporsjonalt. Jeg er 163cm og 70kg. Har store legger (40cm) og lår (65cm), kraftige overarmer ( mye heng) og ein ubrukelig flapsete mage. Magen er hovedproblemet, det er så mye av den, den legger seg i valker samme hva. Midjen er ca 80cm, livvidde på ca 96 og brystmål på 92. Jeg har kommet meg fra over 90kg og ned til ca 70kg nå. På høst/vinter/vår klarer jeg å kle meg noenlunde pent på jobb, pen strømpebukse, lang kjolegenser og boots pluss litt accessoarer som store smykker eller sjal til eksempel. Men nå når det er varmt i været klarer jeg ikke tilpasse klesstilen. Korte shorts eller miniskjørt hører ikke hjemme, og jeg sliter med å finne tynne lette bukser som er flaterende til meg, eller passende skjørtelengder. Synes ikke maksiskjørt er pent på meg, føler jeg er alt for lav. Har også prøvd mange sommerkjoler, men ikke funnet noen som jeg føler jeg kan gå på jobb i. Noen som har tips til klesplagg? Hva skal jeg se etter? Er også gravid, så magen vil nok starte å vokse ila sommeren, og slanking er ikke lengre ett tema. Hvordan skal jeg løse denne kleskrisen frem til sommeren er over??Anonymous poster hash: 04f04...2a3 Du må jo nesten bare prøve å se etter kjoler i samme stilen som du bruker om vinteren, men i et lettere stoff, og så bytter du ut støvlettene med noen gode, pene og enkle ballerinasko. Anonymous poster hash: 3b66b...666
Gjest Maman Skrevet 14. juni 2014 #9 Skrevet 14. juni 2014 Sommerkjoler i flatterende fasong, med en cardigan/sommerlig blazer/kimono el. over. Det finnes kjoler med mange forskjellige snitt i butikk nå, feks med A-formet skjørt og båthals. Slike kler jeg best i hvert fall, er timeglassformet og liker en klassisk stil.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #10 Skrevet 14. juni 2014 Hvis brystmålet er 92 og midjen 80 har du IKKE timeglassfasong. Anonymous poster hash: bcdee...d82 2
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juni 2014 #11 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har tenkt litt... og lett litt... Hva tror du om noe slikt? Og det som kanskje er min favoritt med et par sandaler m/5 cm hæl og en liten cardigan i gult, grønt, blått, rosa, rødt eller den farven du liker aller best Også denne fasongen kan være noe, men nå er vi i en annen priskategori da... Denne kjolen er i tynn, tynn ull så den blir ikke veldig varm. Fasongsydd ned til livet og med vidde i skjørtet. 1
lulle Skrevet 14. juni 2014 #12 Skrevet 14. juni 2014 Hvis brystmålet er 92 og midjen 80 har du IKKE timeglassfasong. Anonymous poster hash: bcdee...d82 Å? Hva legger du i det? Jeg har brystmål 88 og livvidde 76... Tenker jeg er timeglass...
Gjest Nanne70 Skrevet 14. juni 2014 #13 Skrevet 14. juni 2014 Å? Hva legger du i det? Jeg har brystmål 88 og livvidde 76... Tenker jeg er timeglass... En "ekte" timeglassfigur har omtrent samme mål rundt hofter og bryst, mens midjen er ca. 25% smalere. Dvs. at med et brystmål på 88 så burde midjen være ca. 66 cm. Du kan være en "vase", altså en "strukket" timeglassfasong med mindre forskjell mellom bryst/hoftemål og midje .
lulle Skrevet 14. juni 2014 #14 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har tenkt litt... og lett litt... Hva tror du om noe slikt? Og det som kanskje er min favoritt med et par sandaler m/5 cm hæl og en liten cardigan i gult, grønt, blått, rosa, rødt eller den farven du liker aller best Også denne fasongen kan være noe, men nå er vi i en annen priskategori da... Denne kjolen er i tynn, tynn ull så den blir ikke veldig varm. Fasongsydd ned til livet og med vidde i skjørtet. Den kjolen var nydelig. Hvor er den fra?
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juni 2014 #15 Skrevet 14. juni 2014 (endret) Den kjolen var nydelig. Hvor er den fra? Jeg la lenker i bildene, slik at det er bare å trykke på bildet så havner man i en av de butikkene som selger den kjolen man trykket på. - tenkte det ble greiest å gjøre det slik sånn at alle som likte en av kjolene enkelt kunne finne mer informasjon om akkurat den kjolen de likte Uavhengig av hvilken butikk så er det flere som selger merket og kanskje også den modellen. Da må man google litt og se hva man finner Lykke til Endret 14. juni 2014 av Lille-pus
Gjest Linn Cathrin Skrevet 14. juni 2014 #16 Skrevet 14. juni 2014 Foreslår for eksempel et pencil-skirt, det er jo kjempeflott! Kanskje kjoler med knelengde? Du kan jo bruke det samme du gjør på vinteren, kun med lettere stoffer også? Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #17 Skrevet 14. juni 2014 Fullstendig off topic svar fra meg, men hva er forskjell på midje og livvidde? Jeg har alltid trodd det er det samme? *nysgjerrig* Nå er ikke jeg TS, men jeg tenker at midje er der jeg er smalest, mens livet/mage/livvidde er der jeg er størst i mageregionen. Ser ut som TS har tenkt det samme utfra målene. Anonymous poster hash: eca2e...3ef 2
Gjest Lille-pus Skrevet 14. juni 2014 #18 Skrevet 14. juni 2014 Får jeg spørre et dumt spørsmål til alle dem som foreslår blyantskjørt? Hvor gjør man av en voksende gravidmave i et blyantskjørt? Blir det ikke trangt etter en stund? - og med en følelse av at det ettersittende skjørtet er den rene reklameplakaten for graviditeten? Føles det greit med en såpass trangt plagg utenpå en voksende mave? 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #19 Skrevet 14. juni 2014 Sommerkjoler som går inn under brystene, så utover etter det, og stopper ca på kneet. Gjerne en søt cardigan til. Og ballerinasko. Jeg er selv 161 cm høy, og veier 82 kg, jeg bruker omtrent bare kjole, og har mange fine. Anonymous poster hash: 70103...20a
Gjest Blubbs Skrevet 14. juni 2014 #20 Skrevet 14. juni 2014 Elsket denne tråden litt. Er 163 høy, 87 kg, gått ned 10 kg, og sliter med det samme. Kontorjobb, og finner ikke passende klær i jobb sammenheng. Elsker tights, men føler meg så skjuskete, og synes beina er så ekle at jeg har styrt unna kjoler. Men yes, innser kjoler er tingen. Fant en ålreit, helt grå kjole på veramoda i går. 159 kr. Helt grå, uten armer. Går inn med strikk under puppene, er greit flatterede. Tenker jeg bruker noe tilbehør og er klar for både jobb, strand og fritid med denne. Nå mener jeg ikke å kuppe tråden din, men håper å kunne spørre to spørsmål: Dere som bruker kjoler, blir dere ikke fryktelig sår i låra? Har jo som nevnt noen kg ekstra, og blir såå sår og varm mellom låra. Gnisser inntil hverandre. Sko: Jeg føler meg så kort. Har korte ben, så er litt avkortet. KRaftige lår og legger. Store pupper. Har dere bilder og tips til sko? Gjerne gode, som en faktisk kan gå i. Har ettervært hatt noen kjøp av sko som bare blir liggende. Både sko og kjoler, ser jeg problemer med å skulle gå litt. Gnissende lår og sko som ikke er gode å gå i, i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå