Gå til innhold

SKADET SKJÆRE

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem ringer jeg? Hvis ingen svrer innen 5-10 min, ringeregviltnemda. Aner ikke hva som er galt, ken ser pjusk ut og kan ikke fly. Mulig at halefjæra mangler..

Anonymous poster hash: 15bb1...acc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Æsj,finner ikke tlfnr til viltnemda...

På kommunens hjemmeside står det at jeg skal ringe politiet?? Er det riktig, da?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare ringe politiet (ikke nødnummeret så klart) og spørre. Om ikke de kan hjelpe vet de sikkert hvem som kan.

Anonymous poster hash: 3f732...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Ringte "fuglevakta", han gubben (som forøvrig var skikkelig sur) sa bare at jeg skulle la den være og at det sikkert var en unge, at foreldra var i nærheten osv.

Aner ikke jeg, ser den mangler den bakerste fjæra, men det gjør kanskje alle skjæreunger. Den hopper rundt inni skogen der da. Kanskje reven tar den :(

Skrevet

Noen Dyrebeskyttelser kan hjelpe, kommer an på hvor du er. Kan du se foreldrene til skjæra i nærheten? Det er en del fugler som faller ut av redet før de er flygedyktige, og foreldrene mater og passer på ungen.

AnonymBruker
Skrevet

Dyrebeskyttelsen var stengt. Hørte noen skjærer i trea, men jeg kan følge litt med på fuglen.. Kan titte borti der etterpå. Den så litt pjusk ut.

Skrevet

Hold litt øye med den og sett evt frem litt vann om det har vært tørt lenge.

Skrevet

Er den fortsatt der?

Skrevet

RING 113!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er en jævla fugl. Slapp av

Skrevet

Det er ikke en "jævla fugl."

Det er en skjære.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er den fortsatt der?

Jeg vet ikke. Har ikke sett enda.

Mon tro om noen roper noe om deg når du er skadet på gata. "Det er en jævla idiot, slapp av".

Ikke usannsynlig, siden du med den oppførselen setter skjæra høyere enn deg selv.

Og hva mener De med det?

Det er ikke en "jævla fugl."

Det er en skjære.

Ja. Og skjærer er faktisk vakre og intelligente dyr. Og har like mye rett til hjelp som en skadet hund, det er faktisk lovfestet og man er pliktig til å hjelpe skadde, ville dyr om man ser dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvorfor moderator flyttet denne tråden til "Kjæledyr"!??

1: det er ikke lov å fange ville dyr og ha dem som kjæledyr.

2: passer den ikke bedre inn i naturforumet?...,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det naturlige er selvfølgelig å avlive skjæren. Kan ikke viltnemnda hjelpe deg med det får man gjøre det selv. I naturen er det naturlig at skjæren uansett ville bukke under. Men det hadde vært barmhjertelig å spare den for lidelser og avlive den.

Å snakke om dyrebeskyttelsen blir for dumt. Det er ikke snakk om et kjæledyr men et vilt dyr. Skulle man ha pleid og helbredet skjæren ville den ikke greid seg uansett når den ble sluppet ut i det fri. Da den er blitt for vant med mennesker.

Anonymous poster hash: ea591...160
Skrevet

Mon tro om noen roper noe om deg når du er skadet på gata. "Det er en jævla idiot, slapp av".

Ikke usannsynlig, siden du med den oppførselen setter skjæra høyere enn deg selv.

Du setter en skjære høyere enn en idiot?

AnonymBruker
Skrevet

Det naturlige er selvfølgelig å avlive skjæren. Kan ikke viltnemnda hjelpe deg med det får man gjøre det selv. I naturen er det naturlig at skjæren uansett ville bukke under. Men det hadde vært barmhjertelig å spare den for lidelser og avlive den.Å snakke om dyrebeskyttelsen blir for dumt. Det er ikke snakk om et kjæledyr men et vilt dyr. Skulle man ha pleid og helbredet skjæren ville den ikke greid seg uansett når den ble sluppet ut i det fri. Da den er blitt for vant med mennesker. Anonymous poster hash: ea591...160

Men "fuglevakta" jeg ringte, mente det mest sannsynlig var en skjæreunge. Jeg avliver ikke noe dyr, jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. Og finner ikke tilnummeret til viltnemda!

Men jeg kan opplyse deg om at dersom man ringer "ooo, teite dyrebeskyttelsen", så kan de gi meg nymmeret til den rette instansen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du setter en skjære høyere enn en idiot?

Selvfølgelig gjør jeg det.

Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det.

Søk hjelp. Dette kan ikke være sunt.

Skrevet

Og hva mener De med det?

Slå i hodet og begrav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...