Gå til innhold

Erfaringer med Kroatia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøre bil og oppholde oss i Kroatia i området mellom Split og Dubrovnik. Blir der en uke, så har ikke all verdens med tid. Hvilke steder er verdt å se, hvor bør vi bo? Kom gjerne med hotell-anbefalinger, vil ikke bo så alt for dyrt. Kan vi ta båt derfra og over til en øy, evt til Italia? Hvor er de beste strendene og restaurantene, hvordan er folket og prisene? Noen muligheter til shopping?

Takk :)

Anonymous poster hash: 6c1e8...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Split-området for noen år siden, veldig fint der :) Det er flere fine øyer utenfor Split som er verdt en dagstur, f.eks øya Brac har en veldig kul strand i byen Bol. Søk "the golden horn" eller "zlatni rat" på google. Dit kan man ta hurtigbåt, vet ikke hvordan det er med bil, men det går ferger også. Det er fint å kjøre rundt på øya en hel dag om dere har tid. Litt bortenfor Split er det også en koselig liten by, Trogir, som er verdt et par timers stopp. Utsikten fra klokketårnet der er veldig fin :)

Det er ganske rimelig i Kroatia, men prisene har nok steget siden jeg var der. Det er litt shopping i gamlebyen i Split, men for skikkelig shopping må du til kjøpesentre litt i utkanten av byen.

Jeg tror man kan ta båt over til Italia (Ancona) fra Split, men er ikke helt sikker. God tur!

Skrevet

Jeg kom akkurat hjem fra en biltur i øst-Europa, og da tilbragte jeg en uke i Kroatia. Brac kan virkelig anbefales - nydelig øy uten altfor mange turister. Det går bilferger flere ganger om dagen fra Split eller Makarska. Jadrolinija er ferjeselskapet som går til de fleste øyene i Kroatia. På nettsidene deres kan du sjekke rutetider. Vi betalte 186 kr for bil + to personer til Brac. Jeg tror det er omtrent samme priser til Hvar og de andre øyene i området også.

Vi booket ingen bosteder på forhånd, men fant oss rom (se etter skilt etter Sobe) på familiedrevne bosteder, eller leide leilighet for noen dager. Sobe koster gjerne 150 kr og oppover pr natt, men det spørs helt hvor du befinner deg. På Bol (Brac) leide vi en stor leilighet 100m fra stranda for 300 kr natta.

God tur! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...