Gå til innhold

Dyrebutikk

Dru

Anbefalte innlegg

I dag var jeg innom en dyrebutikk, og det var en hyggelig opplevelse i forhold til mange av de andre butikkene jeg har vært i.

Jeg ble så fascinert av alle gnagerne de hadde der. For de hadde DIGRE bur, masse plass å boltre seg på, og de stod _ikke_ inne på et eget rom sammen med masse fugler som har et desibelnivå langt over det som er tillatt på en metal-konsert. Og de så skikkelig lykkelige ut.

Og så overhørte jeg tilfeldigvis en samtale mellom hun ene som jobbet der, og ei jente på jakt etter sommerjobb. Og hun kunne da fortelle at de ikke tok inn sommervikarer, for de hadde 4 måneders opplæring på folk som skulle jobbe der. Og det er jo en god ting.

Jeg likte virkelig det jeg hørte og så, for mange plasser vet de ikke hvordan de skal ta seg av dyr i det hele tatt. Noe som for ei venninne av meg flere ganger (egentlig bare 2) har ført til impulskjøp av marsvin fordi de ikke hadde det noe bra i dyrebutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at noen tar dette alvorlig. Jeg synes det er så trist i dyrebutikker med alle gnagerne som må leve i papegøyeskrikene døgn ut og døgn inn, i trange små bur hvor småbarn kommer og hyler og roper og stinker fingrene inn til dem flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Flott at det finnes slike steder, det er dessverre alt for mange dyrebutikkeiere som bryr seg mer om økonomisk gevinst enn hvordan dyra har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gnagerburene stod ganske høyt oppe, slik at man unngikk små barn-problematikken. Og det var glassvegger, slik at fingrene ikke kom inn når foreldrene løftet dem opp for å se.

Og nei, det var ikke på Strømmen Storsenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange dyrebutikker har heldigvis begynt med at man ikke får gå og plukke på dyrene uten at man har tenkt å kjøpe, det er bra. Det må jo være utrolig stressende for dem med besøk hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jammen godt å høre at noen tar dette på alvor. Har selv en her på stedet, der alle dyrearter blir stuet sammen på et lite rom og støynivået er høyt, 8-9 undulater stuet sammen, har ikke orket å gå inn der i det siste. Blir like deppa hver gang, men håper ikke at dyrene er der så lenge om gangen... Nei, dette var skikkelig bra, håper flere følger etter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen godt å høre at noen tar dette på alvor. Har selv en her på stedet, der alle dyrearter blir stuet sammen på et lite rom og støynivået er høyt, 8-9 undulater stuet sammen, har ikke orket å gå inn der i det siste. Blir like deppa hver gang, men håper ikke at dyrene er der så lenge om gangen... Nei, dette var skikkelig bra, håper flere følger etter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...