AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Vi bor helt i enden av en gate. Den kommunale veien slutter ca 100 meter før huset vårt. Resten av veien inn er privat vei, som de tre husene langs denne veien deler ansvar for når det gjelder å betale for måking, vedlikehold av veien osv. Nærmeste nabo har en gammel rusthaug av en bil. Den bryter sammen med jevne mellomrom, typisk etter at han bare har fått kjørt ett par meter. For fjerde gang nå har bilen hans stanset på strekningen med privat vei. Naboen forlater bare bilen sin der, og tar bussen eller taxi til jobb, og "tar seg av problemet" først når han kommer hjem. Siden vi bor innenfor naboen, og veien er smal, kommer vi ikke ut med vår bil når naboens bil havarerer i gata. Mannen min har mulighet til å ta bussen til jobb, men da må han jo vite om det på forhånd. Naboen sier imidlertid ikke fra om at bilen har havarert, han bare drar. Jeg er for tiden hjemme i fødselspermisjon, og trenger sjelden bil i utgangspunktet, men jeg trenger den når jeg skal ha babyen med på helsestasjonen på kontroller osv. Det er elendige bussforbindelser den veien, så det utgår som alternativ for meg. Naboen har ingen planer om å skaffe seg ny bil. Han mener at om det er et problem for oss at bilen hans blokkerer veien av og til så får vi bare sette vår ett annet sted, f.eks langs veien ute på den kommunale veien 100 meter borte. Jeg syns imidlertid det er sinnsykt irriterende når det snør/regner osv at vi ikke skal kunne kjøre våt bil helt frem til huset/parkere i garasjen i tilfelle naboen blokkerer veien med vraket sitt. Hva kan vi gjøre med saken? Kan vi få tauet bilen hans bort fra veien når den stanser, og han bare drar til jobb med taxi i stedet for å få flyttet den? Hva ville dere gjort? Dette har skjedd fire ganger på seks måneder forresten, så det er ikke et engangstilfelle. Anonymous poster hash: 09072...8bb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Hm, frekk jævel!! Joda, bil som står i veien, kan taues bort. Du og de andre naboene kan få tauet vekk hans bil dersom dere blir blokkert av den, veien er deres 3 sin private, ikke bare hans. Anonymous poster hash: 40480...192 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Jeg hadde sååå fått den tauet bort! Hva om det begynner å brenne el.l? Det er mer enn god nok grunn. Anonymous poster hash: 9eba5...962 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Det er vel ikke forsvarlig at en bil sperrer veien, hva om dere trenger ambulanse eller det begynner å brenne? Merkelig av naboen å ikke forstå dette! Anonymous poster hash: 698e9...e5d 7
Annie70 Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Jeg hadde ALDRI tatt bussen til jobben fordi bilen til naboen hadde havarert og sperret veien. Falck eller Viking neste. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Gi vedkommende en advarsel at om det skjer igjen, blir bilen tauet på HANS regning Anonymous poster hash: 3da79...8c3 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Du får begynne å dokumentere det hver gang han setter fra seg bilen slik. Så har du litt å slå i bordet med den dagen du faktisk får den tauet bort. Mulig du kan politianmelde ham for at han bevist sperrer dere inne? Anonymous poster hash: f8d6a...5ec 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Neste gang ringer du politiet og sier at en havarert bil sperrer veien og at dere ikke komme ut. Da rekvirerer de tauing av bilen, som naboen må betale før han får bilen tilbake. Anonymous poster hash: 86842...269 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Dere skal jo fortsatt ha et naboforhold til fyren så ikke vits i å få han til å gå helt i vranglås ved å taue bort bilen uten advarsel. Gjør som det ble foreslått over: snakk med ham og si at neste gang blir dere nødt til å taue bort bilen for hans regning. Dere trenger forutsigbarhet for å kunne komme dere på jobb eller annet. Anonymous poster hash: f83d2...6af 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Jeg tror jeg hadde sagt til han at da han var på jobb hadde du behov for ambulanse for barnet, og at ambulansen faktisk ikke kom til. Og at han må slutte å sette bilen der. I tillegg setter dere opp skilt om at biler som her hensatt slik at de sperrer for andre biler vil bli tauet for eiers regning. Anonymous poster hash: d39d4...2a4 1
Lille Rosa Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Neste gang dere snakker med han, ville jeg sagt at det ikke er holdbart. Det viktigste punktet er av sikkerhetsmessige årsaker. Da bør han ta til vettet, og skjønne hva du mener.. Hvis det skjer igjen etter det, så hadde jeg LETT fått den tauet bort. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg skal ta en ny prat med ham, og gi beskjed om at dette virkelig ikke kan skje flere ganger, og argumentere med at brannbil f.eks ikke kan komme til hvis noe skulle skje. Jeg håper at det synker inn, for som flere sier så skal vi jo fortsatt ha et naboforhold, og det vil man jo helst ikke gjøre surere enn man må. Hvis han er like lite mottakelig som tidligere får jeg gi beskjed om at bilen taues bort neste gang. Jeg har tidligere sagt at han kan ringe på hos oss om det skjer at bilen stanser, så kan vi hjelpe med å dytte den ut av veien, men det har han likevel aldri gjort - han baee drar på jobb. Anonymous poster hash: 09072...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 Jeg bor innerst i en blindveien og sliter også med en nabo som parkerer midt i veien, men veien min er kommunal. Han har parkert midt i veien ukentlig i 15 år. Vi er ti mennesker som bor innerst. Iløpet av disse femten årene har vi fått bilen hans tauet utallige ganger. Politi- og brannbiler, ambulanser, hjemmesykepleie, snømåker og søppelbiler har fått bilen tauet bort, men han fortsetter. Det er visst ikke annet å gjøre enn å fortsette å bilen tauet, men han betaler ikke fakturaene så de vil ikke taue bilen. Anonymous poster hash: b681a...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå