AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Jeg har ekstremt tørr hodebunn, det klør som regel dagen etter jeg har dusjet.. Og det er så irriterende. Noen som har noen gode tørrshampoer å anbefale? Eller andre råd?Anonymous poster hash: a5093...413
Gjest Kvinneline Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Apoteket har sikkert en del produkter som hjelper Det kan hende du har litt eksem eller noe i hodebunnen, og da vil det antageligvis svin og klø etter hårvask med shampoo. Moren min har veldig tørr hodebunn om vinteren, sånn at det faktisk "flasser" pga tørrhet. Hun kjøper en shampoo på apoteket som fungerer veldig godt. Du bør ta deg en tur dit. De kan hjelpe det med å finne produkter om du forklarer hvordan det er
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Apoteket har sikkert en del produkter som hjelper Det kan hende du har litt eksem eller noe i hodebunnen, og da vil det antageligvis svin og klø etter hårvask med shampoo. Moren min har veldig tørr hodebunn om vinteren, sånn at det faktisk "flasser" pga tørrhet. Hun kjøper en shampoo på apoteket som fungerer veldig godt. Du bør ta deg en tur dit. De kan hjelpe det med å finne produkter om du forklarer hvordan det er Tusen takk! Det er så ille at jeg flasser når jeg begynner klø.. Frisøren min har sagt jeg har noen små sår i hodebunnen også. Vet du hva produktene moren din bruker heter? Anonymous poster hash: a5093...413
LeaMichele Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Jeg har også små sår som klør, jeg bruker disse: Shampo http://www.cutrin.no/brand/576/1930/cutrin/bio++/14210+active+shampoo+%E2%80%93+step+1/ leavne in kur http://www.cutrin.no/brand/576/1932/cutrin/bio++/14217+active+serum+%E2%80%93+step+3/ Jeg har prøvd det de har på apoteket, men funket ikke for meg.
Gjest Kvinneline Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Aco special care bruker hun Hun har veldig blondt (naturlig) og tynt hår. Det kan jo hende at andre produkter vil passe bedre for ditt hår. Den hun bruker er i alle fall uparfymert, og er veldig skånsom mot hodebunner som kan være betente med sår. Virker godt på flass/ tørr hodebunn. Brukt den selv noen ganger om sommeren, for da kan jeg få kløende tørr hodebunn. Jeg har tykt og mørkt hår, og den har vært god Legger ved en link til noen produkter for dette på apoteket. Den jeg har nevt her er den hvite flasken med rød topp. Vil uansett råde deg til å forhøre litt på apoteket. Har til tider klødd opp sår pga eksem selv, og da har jeg brukt produkter med noe kortison i. Håper du finner noe som hjelper. Det er langt i fra alene om tørr hodebunn-problemet, så heldigvis finnes det mye ut på markedet http://www.apotek1.no/haar-og-hodebunn/flass-og-torr-hodebunn
vimsefrøken Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Tørrshampo bør du unngå hvis du har kløende hodebunn. Det beste jeg kan anbefale er å forsøke å unngå å vaske håret for ofte. Bruk aldri veldig varmt vann. Bruk mild Shampo & balsam. Det produktet som har gjort underverker for min tørre såre hodebunn var John Masters Organics Deep Scalp & Follicle Treatment. Sprayer i hodebunnen rett etter vask,masseres inn. Gir volum også, så derfor er det vinn-vinn for meg. Har ikke hatt noen problemer med sår eller tørr hodebunn, eller flass siden jeg begynte med denne for en tid tilbake siden, og skal aldri gå uten Elsker denne rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå