AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Vi har en på straks to, og har diskutert søsken lenge. Etter mye om og men bestemte vi oss for å vente med barn nr to til vår første er mellom 3 1/2 til 4 år.. Det er mest av økonomiske årsaker men også Praktiske. Vi vil gjerne ha større bolig etc først. Men blir dette for lang avstand i alder mellom de synes dere? Har dere opplevd at søsken med såpass avstand fortsatt får en viss glede av hverandre, selv on de kanskje ikke får lekt så mye..Anonymous poster hash: fa8e1...b97
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Eh, selvfølgelig får de "en viss glede av hverandre". Jeg har to søsken, 3,5 og 6 år eldre enn meg, og vi lekte alltid sammen, og har masse glede av hverandre den dag i dag. Det finns tvillinger som hater hverandre. 3,5 år er en fin aldersforskjell.. Det samme er 1,5 år og 8 år også. Anonymous poster hash: e6c12...a75
Ciara Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Dette ville jeg ikke bekymret meg for et øyeblikk! Man kan aldri forutsi hvor tett forhold det blir mellom søsken, men jeg kjenner mange som har stor glede av hverandre med den aldersforskjellen. Vil dere ha et barn til, kjør på
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Jeg syns ikke 8 år er en fin aldersforskjell. Det var veldig stas med en lillebror da jeg var 8, 9, 10, 11, 12 og kanskje 13 år, men etter der var det bare krangling og styr. Det ble heller ikke bedre da han ble 10, 11, 12, 13, 14 og 15 år. Det er først nå vi har blitt "venner", i en alder av 17 og 25 år. Jeg har alltid ønsket meg et søsken til og tettere alder mellom meg og broren min. Derfor er mitt ønske (så langt det lar seg gjøre) 3 barn med maks 3 års aldersforskjell. Helst 2. Men det er min mening og erfaring.Anonymous poster hash: f00e9...96d
Aami Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Jeg synes ikke det er for langt. Har en lillebror som er 5 år yngre enn meg, og vi hadde mye glede av hverandre da vi var mindre (og nå). Har en som er 11 år yngre også, og vi finner på mye morro sammen. Man vet aldri hvordan søskenforhold blir uansett
Ava Mae Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Her i huset vil storebror være 4 år da siste og minstemann kommer. Det var ikke helt planlagt at vi skulle bruke så lang tid på å bestemme oss, men nå som det blir slik så er jeg i grunnen bare glad til for det. Vi kommer ikke til å fortelle han det før vi vet at alt står bra til med den lille, men når den tiden kommer så er han stor nok til å faktisk skjønne litt av det som skal skje og ikke minst være med på prosessen. Han elsker babyer og nå får han jo selv være med på å ordne rommet, handle litt og se babyen "sin" på ultralyd. Jeg har også lastet ned en app på mobilen slik at vi kan se hva som skjer med babyen uke for uke. Jeg respekterer fullt ut at andre velger anderledes og ser jo selvfølgelig fordeler som vi mister ved å ikke ha to tette, men vi synes likevel at det veier opp for det at han får en større tilstedeværelse både i graviditeten og i rollen som storebror. Endret 13. juni 2014 av Ava Mae
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Vi planlegger også 3,5-4år mellom. Mest av praktiske årsaker, som nye jobber/flytting osv. Men syns også den aldersforskjellen virker veldig fin:) Den største får være liten litt lenge. Forstår mer, og er mer selvhjulpen når babyen kommer. Det virker roligere for foreldrene. Sannsynligvis mindre rivalisering og sjalusi. Jeg er ikke helt klar for en ny graviditet enda heller, var ganske dårlig sist, og vil ha full fokus på jobb og lillemor en stund til først. Er fordeler med tettere barn også, men for oss tror jeg dette er det beste. Men jeg håper vi blir raskt gravide neste gang og, for jeg har ikke lyst på så veldig mye mer enn 4år mellom. Men det er mest fordi jeg ikke vil dra ut småbarnsårene altfor mye.Anonymous poster hash: 3b1df...ff6
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Sier som Ciara, at dette er noe som er umulig å forutse. Jeg har selv en søster som er 1,5 år yngre enn meg, og en bror som er 6 år yngre enn meg. Begge to er mine beste venner.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Eg trur dette med aldersforskjell og kor bra forholdet mellom syskena blir, har like mykje med personlegheit å gjere. Mine sysken er f.eks 14, 12 og 8 år eldre enn meg (og ja, vi har same foreldre). Har bedre forhold til to av dei, men det har mest med at vi er nokså like å gjere. Då eg var mindre hadde eg nok ikkje same "syskenforhold" med krangling osv som mange har. Men eg hadde tre eldre sysken som tok meg med på mykje kjekt, og andre aktivitetar enn kva foreldra mine syntes var kjekt å vere med på Anonymous poster hash: 130cc...f88
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 2 år skaper masse trøbbel, krangling, slåssing, så litt mer er bare bra. Anonymous poster hash: ee08c...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå