Gå til innhold

Kastrering og avliving

Anbefalte innlegg

Gjest FrkAnna
Skrevet (endret)

Hei.

Eg er heime på ferie hos mamma og pappa, og har bestilt time hos dyrlege til dei to hannkattane deira. Han som skulle kastrerast var heilt umuleg å finne idag, han hadde time kl ni. Greit nok det, men det er han andre eg er bekymra over. Han er no ca ti år, og var så snill og kosete når han var yngre. Men når eg flytta vekk, var det ingen som tok seg bryet med å stelle pelsen hans. Då fekk han mykje klumpar, og ville ikkje la nokon ta i han. Dette har eg prøvd i mange år å forklare til mamma og pappa, men dei har bare latt han vere og sagt klumpene detter av når sommaren kjem. Så det er ingen tvil om at har hatt det utruleg vondt, altfor lenge! No når eg kom heim, var det første eg gjorde å bestille time hos dyrlege. For avliving. Men dette stikker sånn i hjartet mitt, for han har overhode ikkje fortjent dette! Dei er villig til å betale for den sprøyta, men ikkje å få barbert, kastrert og gje han medisinar for å få han frisk. Han er jo sjølvsagt temmeleg vill no etter så lang tid, så dei ser ikkje noko poeng i å ha han lenger. Eg har ikkje jobb, så det er vanskeleg å få tak i nok pengar for å hjelpe han. Han har time idag kl 10.30, og eg lurer rett og slett på å få orden på stakkaren.

Så det eg lurer på, er om nokon veit kva dette kjem til å koste, har nokon ide om kva som må gjerast? Har litt pengar på konto, men er ikkje sikker på om det er nok. Eg skal overhode ikkje påstå at eg er nokon "kattehviskar", men vil gjere mitt beste for at han kan bli litt mindre vill og få det betre. Trur de det er noko håp? Han har hatt det slik ihvertfall i fem år..

Vær så snill, ikkje døm meg, sei at om eg ikkje har pengar så skal eg ikkje ha dyr! Det er vondt nok som det er. Riktig nok så er det ikkje min katt, men føler at det kun er eg som er villig til å ta ansvar.

Klarer eg ikkje få til dette, så er det mest humane å avlive han, håper de forstår.

Håpar på tips og råd, fortast mogleg!

Vil forresten tilføye at dei andre kattane har det svært godt og dei/eg er veldig glad i dei.

Endret av FrkAnna
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe dyreklinikken og be om prisoverslag.

Men om du får katten barbert og ordnet, vil han bli fulgt opp etterpå? For det er jo ingen vits å barbere ham om han blir like ille igjen om et halvt år eller et år.

Anonymous poster hash: b306d...22a

• Liker 1
Skrevet

Ring dyreklinikken og hør! Jeg vil også anbefale deg å høre litt rundt om hvilke dyrleger som har best priser. Ringte et dyrlegekontor her i nærheten og fikk beskjed om at de tok 600kr for undersøkelse per dyr + kostnader for det som eventuelt var galt. Jeg dro til en annen dyrlege jeg fikk anbefalt, og betalte 300kr for sjekk av to rotter, kloklipp av hunden og oljerens til ørene hans + en slags "saks" til å klemme bomullen, så det er STOR forskjell på pris (men husk også at det ofte er forskjell på kvalitet, så sørg for å bruke noen med godt rykte)

Skrevet

Ser at innlegget er noen dager gammelt.. Så lurer jo på hvordan det gikk med pusen..:)

AnonymBruker
Skrevet

Om du valgte avliving, så får du min støtte. Selv om det er en trist og vond avgjørelse. Men så lenge han ikke blir fulgt opp og vil få det vondt igjen så fort pelsen gror ut, så har han det best om han kan få slippe. Det virker som du har tenkt mye på dette og ikke funnet noen andre løsninger også.

Anonymous poster hash: 22271...4c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...