AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Jeg lurer på hvorfor du som polyamorøs synes det er bedre å ha et forhold til flere enn én person. Selv tenker jeg at det ikke finnes noen perfekte personer i verden, og det er umulig å få tilfredsstilt alle ønskene man har i én person. Ved å være i flere forhold kan man fokusere på det man har til felles, og dermed unngå irritasjonsmomenter, frustrasjon og følelsen av å være fanget i forholdet. Er det sånn dere tenker? Anonymous poster hash: 2a7ac...b18
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Nå er det fotball-VM, og som "fotballidiot" har jeg lyst til å følge med på alle kampene. Dette vil for en kjæreste som ikke er interessert i fotball bli et vanvittig irritasjonsmoment i disse fire ukene som mesterskapet pågår. Hva om denne kjæresten kunne konsentrere seg om de andre partnerne sine i denne perioden, og jeg kunne sitte i sofaen og følge med på kampene med en kjæreste som er interessert i fotball! Anonymous poster hash: 2a7ac...b18 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Haha, så du må ha en kjæreste for alt du gjør? Det er sånt andre har venner til! Anonymous poster hash: be15c...bef 6
Mike Waters Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Jeg tenker vel ikke automatisk at flere kjærester utgjør mindre irritasjon og frustrasjon 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Haha, så du må ha en kjæreste for alt du gjør? Det er sånt andre har venner til! Anonymous poster hash: be15c...bef Godt poeng Man trenger ikke å ha en kjæreste til alt man gjør, men jeg tror man skal være svært like for å få et monoamorøst forhold til å fungere godt i lengden. Ta for eksempel dette med fotball-VM. Enten vil jeg få fulgt med skikkelig på kampene (noe som vil gjøre kjæresten irritert) eller så vil jeg være frustrert fordi jeg føler meg forpliktet til å nedprioritere kampene (noe som vil gjøre meg irritert). Jeg tror man har mer frihet og fleksibilitet i et polyamorøst liv, da blir forholdene mer givende. Eller hva sier dere polyamorøse? Anonymous poster hash: 2a7ac...b18
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Jeg tenker vel ikke automatisk at flere kjærester utgjør mindre irritasjon og frustrasjon For monoamorøse fører det nok bare til drama og sjalusi, men jeg snakker om polyamorøse Anonymous poster hash: 2a7ac...b18
Mike Waters Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 For monoamorøse fører det nok bare til drama og sjalusi, men jeg snakker om polyamorøse Anonymous poster hash: 2a7ac...b18 For meg holder det med en kjæreste. Flere sexpartnere derimot..... 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Jeg tenker at jeg er det mer fordi jeg føler at flere partnere gir mere potensiell glede, ikke fordi en partner gir "for lite". Livspartneren min er bortimot perfekt for meg, men kjærlighet er ikke en kake som deles opp, så det blir mindre til hver, når flere skal dele den, tvertimot er det en enhet som vokser, jo mer du mater inn i den. Anonymous poster hash: 8eefc...0e1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Jeg ser for meg at dette er noe som kan fungere godt i teorien og fantasien, men ikke i det virkelige liv. Kan jeg spørre, du som er polyamorøs TS, hadde du hatt null problemer med at kjæresten din hadde forhold og sex med andre? Kan du med hånden på hjertet si du ikke hadde blitt sjalu? Må si jeg synes det er et interessant tema. Anonymous poster hash: 5c4c0...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Jeg ser for meg at dette er noe som kan fungere godt i teorien og fantasien, men ikke i det virkelige liv. Kan jeg spørre, du som er polyamorøs TS, hadde du hatt null problemer med at kjæresten din hadde forhold og sex med andre? Kan du med hånden på hjertet si du ikke hadde blitt sjalu? Må si jeg synes det er et interessant tema.Anonymous poster hash: 5c4c0...9b0 Jeg er ikke TS men kan helt klart svare ja på dette. Min partner er akkurat nå forelsket i en annen, og jeg synes bare det er søtt og hyggelig, siden det gjør han glad, og jeg krysser fingrene på hans vegne. Jeg blir ikke vanskelig før jeg eventuelt blir nedprioritert, og selv det går greit i en kortere periode, siden han for tida er ganske så oppslukt av sin utvalgte. Anonymous poster hash: 8eefc...0e1
Pawn Hearts Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 For meg holder det med en kjæreste. Flere sexpartnere derimot..... Jeg er enig at det er en uting å blande gresk og latin, men hva med polyerotas? (Erotas betyr kjærlighet på gresk.)
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Nå er det fotball-VM, og som "fotballidiot" har jeg lyst til å følge med på alle kampene. Dette vil for en kjæreste som ikke er interessert i fotball bli et vanvittig irritasjonsmoment i disse fire ukene som mesterskapet pågår. Hva om denne kjæresten kunne konsentrere seg om de andre partnerne sine i denne perioden, og jeg kunne sitte i sofaen og følge med på kampene med en kjæreste som er interessert i fotball! Anonymous poster hash: 2a7ac...b18 Eventuelt kan du finne en dame som deler dine interesser som alle vi normale mennesker gjør og om det er noe kjæresten ikke interesserer seg for så gjør man det sammen med venner. Er ikke alt man vil gjøre med en kjæreste heller. Anonymous poster hash: 8b76b...db9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 Godt poeng Man trenger ikke å ha en kjæreste til alt man gjør, men jeg tror man skal være svært like for å få et monoamorøst forhold til å fungere godt i lengden. Ta for eksempel dette med fotball-VM. Enten vil jeg få fulgt med skikkelig på kampene (noe som vil gjøre kjæresten irritert) eller så vil jeg være frustrert fordi jeg føler meg forpliktet til å nedprioritere kampene (noe som vil gjøre meg irritert). Jeg tror man har mer frihet og fleksibilitet i et polyamorøst liv, da blir forholdene mer givende. Anonymous poster hash: 2a7ac...b18 Bruk ordet monogamt er du snill. Selvsagt må men være like for å få et forhold til å fungere. Uansett hvilket forhold det er snakk om. Vennskapsforhold, familieforhold og kjæresteforhold uansett om det er monogami eller polygami. Om du har et normalt forhold til en normal dame så gjør man til info ting hver for seg. Så om dama ikke er interessert i fotball kan vel hun være med sine venner og så kan du være med dine venner å se fotball. Man sitter ikke oppå hverandre 24/7 i et vanlig forhold. I et vanlig forhold er man fri sammen. Man gjør det begge synes er kjekt sammen og så gjør man også ting hver for seg. Anonymous poster hash: 8b76b...db9
Gjest Regnstorm Skrevet 13. juni 2014 #14 Skrevet 13. juni 2014 Det er nok noe som kunne fungert for meg, men da kun seksuelt, og med den rette partneren, ikke minst. Men jeg er litt usikker på spillereglene, for det er ikke noe som har blitt aktuelt enda, så jeg har ikke tenkt så fryktelig mye på det. Det avhenger av så mangt. Kjærligheten vil jeg bare dele med én. Der er jeg monogam.
Gjest Skrevet 13. juni 2014 #15 Skrevet 13. juni 2014 Det er mange ulike måter å ha slike forhold på. For meg er konseptet om "frihet" ganske sentralt som begrunnelse. Jeg vil at min/e partner/e skal få kunne utfolde seg sammen med andre uten at jeg skal stå i veien for det. Så lenge noe ikke er direkte skadelig for deres egen mentale eller fysiske helse. Jeg skrev litt om det i en annen tråd På generelt grunnlag: Når det gjelder sjalusi, så kan det være en vanskelig faktor i noen tilfeller. Men på samme måte som du ikke nekter partneren din å gå på julebord fordi du frykter det verste, ville jeg heller ikke nektet min partner å møte en annen person. Det er viktig å ta opp eventuell sjalusi med partneren slik at man kan jobbe med det. Personlig foretrekker jeg å overvinne mer trøblete følelser i livet generelt, enn å la de styre meg.
lillbilly Skrevet 13. juni 2014 #16 Skrevet 13. juni 2014 Godt poeng Man trenger ikke å ha en kjæreste til alt man gjør, men jeg tror man skal være svært like for å få et monoamorøst forhold til å fungere godt i lengden. Ta for eksempel dette med fotball-VM. Enten vil jeg få fulgt med skikkelig på kampene (noe som vil gjøre kjæresten irritert) eller så vil jeg være frustrert fordi jeg føler meg forpliktet til å nedprioritere kampene (noe som vil gjøre meg irritert). Jeg tror man har mer frihet og fleksibilitet i et polyamorøst liv, da blir forholdene mer givende. Eller hva sier dere polyamorøse? Anonymous poster hash: 2a7ac...b18 Jeg bryr meg katta i fotball, kan se litt på om spillerne er lekre å se på da Men generellt bryr jeg meg ikke, men om jeg hadde en kjæreste som ville se alt fra Brasil , så greit nok, det er jo bare 4 uker! Jeg kunne lest en bok eller tre, hadde gått så fint. Tror ikke det å ha flere kjærester er mindre slitsomt enn å ha en.... Bare se på "En mann, fire koner" , så ser du at det er ingen dans på roser
lillbilly Skrevet 13. juni 2014 #17 Skrevet 13. juni 2014 Jeg er ikke TS men kan helt klart svare ja på dette. Min partner er akkurat nå forelsket i en annen, og jeg synes bare det er søtt og hyggelig, siden det gjør han glad, og jeg krysser fingrene på hans vegne. Jeg blir ikke vanskelig før jeg eventuelt blir nedprioritert, og selv det går greit i en kortere periode, siden han for tida er ganske så oppslukt av sin utvalgte. Anonymous poster hash: 8eefc...0e1 Men dette er bare ok om det er han som har flere? Er det ikke så? Om du ville hatt en til, hvordan hadde det gått?
Mrs Smith Skrevet 13. juni 2014 #18 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Jeg bryr meg katta i fotball, kan se litt på om spillerne er lekre å se på da Men generellt bryr jeg meg ikke, men om jeg hadde en kjæreste som ville se alt fra Brasil , så greit nok, det er jo bare 4 uker! Jeg kunne lest en bok eller tre, hadde gått så fint. Tror ikke det å ha flere kjærester er mindre slitsomt enn å ha en.... Bare se på "En mann, fire koner" , så ser du at det er ingen dans på roser glem det. Endret 13. juni 2014 av Gullrose
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #19 Skrevet 13. juni 2014 Men dette er bare ok om det er han som har flere? Er det ikke så? Om du ville hatt en til, hvordan hadde det gått? Hvorfor tror du det? Jeg har hatt flere jeg også, og det går helt fint. Har hatt noen rene sexpartnere, og ett fast forhold til en annen mann, som jeg treffer regelmessig. Anonymous poster hash: 8eefc...0e1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #20 Skrevet 13. juni 2014 Hvorfor tror du det? Jeg har hatt flere jeg også, og det går helt fint. Har hatt noen rene sexpartnere, og ett fast forhold til en annen mann, som jeg treffer regelmessig. Anonymous poster hash: 8eefc...0e1 Da føler du ikke kjærlighet. Hadde du elsket en mann så hadde det ikke fallt deg inn å starte forhold med noen andre.Anonymous poster hash: 6239a...32f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå