AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Jeg har fått angst for å låne bort ting og penger. I min barndom lånte jeg gjerne bort, så fremt jeg fikk tilbake. Jeg opplevde flere og flere ganger at jeg aldri fikk penger eller ting igjen som jeg lånte bort og det gikk jeg lei. Venninnen min trodde jeg var gjerrig, men det var det hun som var. Jeg betalte gjerne, men hun utnyttet at jeg skulle betale, så jeg ike skulle føle jeg var gjerring når det var en utgift vi skulle dele på. Nå er jeg voksen og vil ikke låne bort tingene mine lengre. Jeg får de aldri tilbake!! Er det bare jeg som har det slik, eller har det blitt slik at om man låner vekk noe, så er det det samme som å gi det bort? Anonymous poster hash: c7f3f...b4c
Gjest Cartman Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Har aldri lånt ut noe Har alltid være en skeptiker Problemet du beskriver er at du låner noen noe uten noen form for sikkerhet. Du må ha et utpressingsmiddel hvis du skal låne noen noe. Det er problemet ditt Edit: Ble jalla norsk, men klokka er halv tre, så jeg er unnskyldt. Endret 13. juni 2014 av Cartman
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Jo, men når det er snakk om å låne vekk en bok (som jeg forøvrig ikke har lest selv engang) spill, o.l til venner, så burde de komme tilbake med det - ikke la meg mase .. blir så irritert Anonymous poster hash: c7f3f...b4c 1
Gjest Evel Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Ikke lån bort ting til venner du vet aldri leverer ting tilbake. So simple. Og leverer de ikke tilbake, krev det tilbake. De får bare bli sure, men stå på ditt ts!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Jeg låner kun bort til folk jeg stoler på. Jeg har gode venninner og familie som alltid betaler/leverer tilbake, så de får låne med glede. Folk jeg er usikker på får aldri låne noe som er verdifullt for meg.Anonymous poster hash: 9aaa2...ee3
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Låner kun bort til folk jeg stoler på, for det er så mange som har lite respekt for andres ting. Lærte det etter at jeg på barneskolen lånte bort ei bukse til ei jente på skolen. Spurte henne mange ganger om jeg kunne få den tilbake, men hun kom bare med masse unnskyldninger. Hun var til og med frekk nok til å gå med den foran meg i ettertid. Skjønner ikke at folk ikke får dårlig samvittighet. Greit nok hvis det er noe småtteri, men penger og ting som har verdi kunne jeg personlig aldri bare ha beholdt eller latt være å betale tilbake.
Bringebærjenta Skrevet 14. juni 2014 #7 Skrevet 14. juni 2014 Jeg låner bort til folk jeg stoler på, får alltid igjen. Ellers til andre låner jeg bare bort ting eller beløp jeg har råd til å miste.
Anglofil Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Det er nok derfor jeg ikke er så glad i å låne bort. Det vil si, jeg låner gjerne bort, men da forventer jeg ikke å få tingene tilbake. Derfor låner jeg ikke bort ting jeg er glad i. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå