AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Søsteren og mannen min har begynt å bruke bilen min vel mye føler jeg, og de fyller aldri bensin el betaler tilbake for bompasseringer.. I tillegg er den helt bombet innvendig .. Lurer litt på om jeg skal kreve statens satser dvs ca 4 kr pr km, men kjenner at jeg ikke helt vet om jeg tør da søsteren min fort blir fornermet og såret..Anonymous poster hash: e6ee3...074
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Søsteren og mannen min har begynt å bruke bilen min vel mye føler jeg, og de fyller aldri bensin el betaler tilbake for bompasseringer.. I tillegg er den helt bombet innvendig .. Lurer litt på om jeg skal kreve statens satser dvs ca 4 kr pr km, men kjenner at jeg ikke helt vet om jeg tør da søsteren min fort blir fornermet og såret..Anonymous poster hash: e6ee3...074 Søsteren min og mannen hennes skulle det stå , altså ikke min mann..Anonymous poster hash: e6ee3...074
dillyduzit Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Det er jo naturlig at disse skal fylle for bensinen de har brukt, trodde det var helt åpentbart. Og rydde etter seg selvfølgelig. 3
bruker_K Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 jeg hadde tatt meg en alvorsprat og fortalt at det er normal folkeskikk å betale for det man bruker. bensin og bompenger når DE har kjørt, skal DE betale for. Dette trodde jeg alle kunne tenke seg til selv... 6
Tøytigern Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Søsteren og mannen min har begynt å bruke bilen min vel mye føler jeg, og de fyller aldri bensin el betaler tilbake for bompasseringer.. I tillegg er den helt bombet innvendig .. Lurer litt på om jeg skal kreve statens satser dvs ca 4 kr pr km, men kjenner at jeg ikke helt vet om jeg tør da søsteren min fort blir fornermet og såret..Anonymous poster hash: e6ee3...074 Be dem fylle tanken igjen,når de er ferdig med å bruke bilen.Det er helt rimelig. (Og jeg antar det vil bremse dem..)
Neket Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Neste gang de spør, si nei pga du er lei av å rydde etter dem og betale bensin og bom. Kanskje de tar et hint? Hva skjer dersom de bulker den, lurer jeg også på... 4
Chloe- Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Jeg låner gladelig ut ting til venner og familie. Men dersom de hadde tatt meg for gitt (bombandert bilen innvendig), eller påført meg ekstra kostnader (bensin, bompenger) hadde det vært over. Pronto! 2
Tøytigern Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 I tillegg er den helt bombet innvendig ..Anonymous poster hash: e6ee3...074 Du kan si "Nei, dere får ikke låne bilen nå, fordi sist gang var den ikke ryddet innvendig etter dere. Dere kan bare låne hvis dere rydder opp etter dere og fyller tanken med bensin,før dere leverer den tilbake. Så nei, ikke nå." 1
Gjest Eurodice Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Søsteren og mannen min har begynt å bruke bilen min vel mye føler jeg, og de fyller aldri bensin el betaler tilbake for bompasseringer.. I tillegg er den helt bombet innvendig ..Lurer litt på om jeg skal kreve statens satser dvs ca 4 kr pr km, men kjenner at jeg ikke helt vet om jeg tør da søsteren min fort blir fornermet og såret..Anonymous poster hash: e6ee3...074 Akkurat det hadde jeg gitt en lang f*** i. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å si kraftig ifra hvis jeg hadde vært i den situasjonen. Det synes jeg ikke du skal være heller. Si ifra til dem at de ikke får låne bilen din mer. De utnytter deg.
Gjest Timber Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Drit i at de blir sure, men si nei og begrunn det med at du verken gidder å fortsette å rydde etter de eller sponse deres bilbruk. Drivstoff og bom er da normalt å betale når man låner bil.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Jeg hadde sagt nei til mere låning, og begrunnet det med at dette er dårlig folkeskikk. Anonymous poster hash: 9cd91...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Jeg ville ikke krevd statens satser, men at de ryddet etter seg, fylte tanken og betalte bompasseringene. Anonymous poster hash: a7329...833 4
Gjest Blomsterert Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 Hvem låner bil uten å betale bensin? Veldig frekt,og når de attpåtil roter ned bilen,ville jeg selvfølgelig sagt fra! Det har du all rett til.
Sheltay Retrac Skrevet 13. juni 2014 #14 Skrevet 13. juni 2014 "Beklager, men jeg har ikke råd til å låne bort bilen mer når dere aldri fyller tanken eller betaler tilbake for bompasseringer." 1
Commander Skrevet 13. juni 2014 #15 Skrevet 13. juni 2014 Søsteren og mannen min har begynt å bruke bilen min vel mye føler jeg, og de fyller aldri bensin el betaler tilbake for bompasseringer.. I tillegg er den helt bombet innvendig .. Lurer litt på om jeg skal kreve statens satser dvs ca 4 kr pr km, men kjenner at jeg ikke helt vet om jeg tør da søsteren min fort blir fornermet og såret..Anonymous poster hash: e6ee3...074 De tar seg til rette og frekke som f... Snyltere kalles Statens satser for bil er ca. 3.50 pr.km og det er lite. Virkeligheten ligger på 5 kr.km for en bil til 250.000.. Noter. km. stand og krev de for 35 kroner mila. da betaler de dine løpende kostnader og de har billig leiebeil uten noe av alt det andre som følger med når man er eier. Ellers så kan de skaffe seg sin egen. Alternativt er å alltid ha lite bensin på tanken å si at den er tom HINT HINT
Gjest AnneShirley Skrevet 13. juni 2014 #16 Skrevet 13. juni 2014 Å låne bort bil er vel noe man gjør for spesielle tilfeller. Om noen har jevnlig behov for bil, må de skaffe seg en selv. Begynn å si nei, rett og slett.
*Mocca* Skrevet 13. juni 2014 #17 Skrevet 13. juni 2014 De tar seg til rette og frekke som f... Snyltere kalles Statens satser for bil er ca. 3.50 pr.km og det er lite. Virkeligheten ligger på 5 kr.km for en bil til 250.000.. Noter. km. stand og krev de for 35 kroner mila. da betaler de dine løpende kostnader og de har billig leiebeil uten noe av alt det andre som følger med når man er eier. Ellers så kan de skaffe seg sin egen. Alternativt er å alltid ha lite bensin på tanken å si at den er tom HINT HINT Statens satser er nå på 4,05
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #18 Skrevet 13. juni 2014 Jeg vet heller ikke om jeg hadde turt å låne dem bilen. Når de mangler grunnleggende vilje til å gjøre opp for seg, hva tror du skjer dersom de skader eller krasjer bilen? I verste fall sitter du plutselig uten bil og de nekter å betale. Anonymous poster hash: 9cd91...aaf 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #19 Skrevet 13. juni 2014 Du er klar over at det er du som låner ut bilen til dem? Anonymous poster hash: 3b0aa...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå