Gå til innhold

Noen som har trent hunden til å være stille alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verdens skjønneste, snilleste, roligste voksne tispe. Det er en miniatyrrase. Alle elsker henne, og hun er _nesten_ perfekt. Problemet er at hun uler og lager ulyder når hun er alene hjemme. Dette er et problem, og må finne en eller annen måte å trene henne bedre til å være stille mens hun er alene hjemme.

Jeg har ikke inntrykk av at dette er separasjonsangst, eller at hun ikke trives alene for seg selv. Som regel går hun selv og legger seg på plassen sin, der hun sover når jeg er borte, når jeg begynner å ta på meg jakka og pakker tingene mine om morgenen. Og hun er aldri alene så lenge i gangen. Bare 2-3, max 4 timer i slengen et par ganger i uka! Hun lider med andre ord ingen nød. :)

Hun har vært vant til å være alene hjemme fra hun var valp, og ble gradvis tilvennet det. Nå ser det ut til at jeg må starte på nytt, og lære henne å være stille. Det er ikke bjeffing, hun romsterer ikke rundt og er urolig i kroppen, det er bare denne ulingen...

Hjelp? :) Hva har dere gjort, og hva var deres erfaringer? Kan dere anbefale en god metode?

Anonymous poster hash: 4a22c...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...