AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Han er 3 år, og vært sånn hele livet. Han liker ikke fremmede og vokter meg i nærheten av andre hunder. Han bjeffer mye på naboene men sier ikke et pip innendørs. Naboene må jo tro vi er gale... Alle søsknene hans i samme kull er likedan. Så må jo være noe genetisk. Vi har vært på valpekurs, hverdagslydighet, passeringskurs, hatt privattimer med hundetrener hjemme og gått til hundepsykolog. Har grått mine modige tårer hos dyrlegen fordi jeg noen ganger ikke vet hva jeg skal gjøre for å få han tryggere. Han er kastrert og går på clomicalm. Nå nylig ble han bitt flere plasset helt uprovosert av en større hund uten bånd. Måtte akutt operereres og lappes sammen. Stakkar liten Nå er han livredd den typen hunder, men små hunder går greit. Han er helt frisk fysisk igjen, heldigvis. Han er verdens flinkeste til å trøste og passe på når jeg er trist. Har hatt et tungt år med mye sykdom og dødsfall i nær familie. Mistet et barn Han trøster uansett. Nå har jeg bare innsett at han er sånn. En liten raring, ikke som andre hunder. En som andre kanskje ville sett på som sint. Han blir ikke bedre. Noen vil kanskje si at han burde omplasseres eller avlives Men for meg er han verdens beste hund. Og jeg skal tilrettelegge slik at han får det beste livet han kan ha. ♡Anonymous poster hash: 0d793...adc
Kong Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Fint at du godtar hunden for det individet han er, og ikke kvitter deg med han når han viser seg å ikke være eksemplarisk.
lille_fiol Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Du virker som en god eier som virkelig bryr seg om hunden sin Så lenge hunden din ikke skader andre dyr eller mennesker og lever et bra liv ser jeg ikke noe grunn til at han bør avlives. Kommer litt an på alderen på hunden men sånn personlig tror jeg at man kan endre de fleste dyr og mennesker, vet at alle ikke er like imponert av Cesar Milan på tv men jeg ser i hans tv program at det viktigste er å se dyret i nuet, ikke tenk fortid på hvor redd han var den dagen eller hvor "skadet og rar han er", men heller på hvordan han er i nuet akkurat nå og at han kan endre seg, det er nok et par teknikker der ute du kanskje ikke har prøvd enda? Og hvis du finner noen teknikker som funker og som du utfører konsekvent over lang tid kan gjerne hunden din også endre seg. Kunne jo lånt deg en bok av mr Cesar kanskje? (håper ikke jeg blir slaktet for Cesar kommentarene mine nå)
lille_fiol Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 så at hunden din var 3 år, altså ikke en eldgammel hund med gamle vaner, så ser ikke hvorfor det ikke skulle gå an å endres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå