Gå til innhold

Får det ikke til

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er verdens teiteste problem, men jeg klarer ikke å lage brunsaus eller peppersaus fra pose!!! Rødvinssaus, sjy, osv. går greit, men brunsausen blir alltid for tynn, får litt brentsmak på en måte, og for mørk tror jeg...

Jeg klarte det helt fint før, men nå får jeg det bare ikke til lenger! Hva gjør jeg galt? Følger det som står på pakken. Har plata på full varme, blander pulveret og vannet, lar det koke opp mens jeg rører hele tiden, også skrur ned varmen når det bobler... Men likevel blir det bare feil!!! Har også prøvd å ha mindre varme, men det fungerer heller ikke.

Hjelp...

Anonymous poster hash: c7ae7...e76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke lett å få svar på det her. Ingen som bruker posesaus.....bortsett fra meg. Har ikke det problemet du har men syntes det er veldig lett å få klumper i den, det fikk jeg aldri før. Men jeg bare siler den. Har du prøvd med en dasj med fløte?

Skrevet

Lag saus fra bunnen av, det er latterlig enkelt :) sikkert ikke det du vil høre, men det er så mye bedre at du ike kommer til å kjøpe flere tulleposer ;)

• Liker 3
Skrevet

Dette er min beste erfaringe med all slags pulver; først pulver i kasserollen, visp det litt, så vann og visp med en gang. Ellers får jeg bare klumper.

Er den tynn, bruk mindre væske :)

AnonymBruker
Skrevet

Bland med en gang, rør hele tiden og ikke ha for sterk varme.

Anonymous poster hash: cf582...074
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klumper er ikke problemet, problemet er smaken og konsistensen (at den blir for tynn). Den blir aldri klumpete. Men uansett om jeg rører hele tiden og har på middels varme, blir den tynn og smaker ikke brun saus.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor har du plata på full styrke før du har puttet oppi pulver og vann? jeg bruker kaldt vann og posen rører sammen (visper nesten) også setter jeg på plata og lar det sakte varme seg opp. Full guffe (fordi jeg er utålmodig) og slår ned til 7 eller 8 når det koker. Lar det koke litt lenger enn på pakka, da blir den tykkere. Også rører jeg bare innimellom.

Bruker du kjele med teflon eller uten? Jeg bruker med teflon (eller hva det nå er), hvis du bruker uten - kanskje det er derfor den svir seg? Jeg klarer ikke å lage noe som helst annet enn vann i kjeler som ikke har belegg. Muligens pga full styrke på alt :P

Anonymous poster hash: 3d0dc...fd2
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm, det kan være kjelene som er problemet. Som sagt hadde jeg aldri problemet med å lage posesauser tidligere, mens nå har jeg det. Får prøve teflon-kjeler i stede, takk for tips!!

AnonymBruker
Skrevet

Ps: Det setter seg ikke fast i kjelen heller, så det er litt rart at den blir "brent" med en gang uten at jeg gjør noe.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kjelen er blitt ødelagte? Siden det ikke skjedde før?

Anonymous poster hash: 3d0dc...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Nei har prøvd dette flere steder... det må være noe jeg gjør, tror jeg.

Skrevet

Hvis den blir for tynn kan jo du la være å tilsette all væsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...