Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp gitt nettdating et lite forsøk. Har som regel truffet menn gjennom felles venner, på byen eller gjennom hobbyer men det siste halvåret har jeg kombinert studier med jobb, nesten ikke dratt ut og ikke hatt så mye sosialt liv.

Så gjennom tips fra en venn registrerte jeg meg på en side. Hadde ett bilde oppe, de viktigste fakta og en profil der jeg beskrev hva jeg likte og ser etter. Arbeidet litt med profilen for at den skulle reflektere meg på en bra måte og filtrere ut de som bare vil ha sex eller er useriøse, uten å virke kravstor eller bitchy.

Har mottatt ganske mange epost (selv om jeg ikke vet hva som er normen), flere av hvilke bemerket at jeg hadde en interessant og velformulert profil.

Jeg traff en fyr jeg likte godt for en tid tilbake. Han var noen år eldre enn meg, kjekk, interessant og intelligent. Vi spiste middag flere ganger og han provde seg men det ble ikke mer en klining. Han reiser omtrent hele tiden og jeg begynte å innse at å holde et forhold ville bli umulig så jeg ville ikke at vi skulle ha sex. Da ga han opp og jeg har ikke mottatt noen epost eller sms siden.

I det siste har jeg mailet frem og tilbake med en fyr som virket hyggelig. Han er ganske mange år eldre enn meg men virker interessant og bereist. Han ba bl.a. om flere bilder.

Den gamle pcen min har nettopp krasjet med alle bildene mine så jeg måtte bla igjennom facebookbilder for å finne noen. Utvalget var ganske lite, jeg har ikke taggede bilder og vil ikke dele for mange private bilder offentlig. Jeg valgte noen få - ett av dem er et profesjonelt, og de to andre var fra vanlige settinger - ett fra en ferie og ett fra en halloweenfest. Jeg tenkte det var fint å sende med ett der jeg vet jeg ser bra ut, men samtidig ta med noen "casual", da det er best å se noen i en "normal" setting.

Jeg fikk ikke noe svar på et par timer selv om han var aktiv mesteparten av dagen. Jeg skrev derfor at han evt. kunne slette bildene (da jeg ikke vil at fremmede skal beholde dersom de ikke vil treffe meg). Han skrev tilbake med en gang - "ok".

Så han likte ikke hvordan jeg så ut likevel og gadd ikke konversere mer. Jeg forstår selvsagt at man ikke er tiltrukket av alle men han hadde allerede sett to andre bilder av meg opp til dette. Og at han ikke gadd å engang avslutte samtalen.

Jeg er 23 år gammel, slank med litt former og får generelt ganske mye oppmerksomhet fra gutter, dvs. blikk, facebookmeldinger og blir ofte sjekket opp hvis jeg for en gangs skyld drar ut. Jeg er selvsagt ikke alles smak men jeg var modell for undertøy en periode, så "stygg" er jeg ikke...

Jeg har ganske lite datingerfaring - da jeg var yngre var jeg veldig sjenert og tok ikke mye del i festene o.l.

Vi reiste mye med familien, og både mine vennskap og forhold til gutter var kortfattede mesteparten av tiden. Kanskje dette har bidratt til at jeg ikke er erfaren nok og at erfaring trengs for å nettdate. Det virker som om det hele er hakket mer brutalt enn "kjøttmarkedet" man treffer på byen. Jeg er dessverre en sensitiv person og sliter litt med "overflatedating" - der man vurderer hver og en ganske lett, forkaster og går videre. Det skal endel til for at jeg liker noen, men hvis jeg gjør det så gjør jeg det og å bli kastet til side gjør litt vondt og jeg må hente meg inn igjen. Jeg er ikke glad i "å kaste andre til side" men når jeg må er jeg vennlig og sier ifra, ikke bare ignorerer. Begynner nå å innse at dette er unntak og jeg ser ut til å være den eneste som praktiserer dette.

Jeg fikk nettopp en sms fra en jeg har snakket med ang. å treffes imorgen men jeg sitter her og er litt betuttet og vet ikke om jeg er i humør til det.

Usj. Noen som kjenner seg igjen og har erfaring?

På andre områder i livet har det alltid blitt min erfaring at man får tykkere hud ved å teste seg selv og gå utenfor komfortsonen. Dvs. jobb, studier, vennskap, livserfaringer..men jeg er redd mange mislykkede datingopplevelser bare gjør vondt verre..jeg ser tross alt andre som er blitt bitre og ikke tror på noe.

Jeg har jobbet mye ift. jobb og utdannelse men forhold til menn virker vanskeligere og langt mer krevende, ironisk nok. Jeg vet jo at man ikke får resultater uten å prøve, men i når det gjelder dating virker det nesten som mange forsøk gjor en inhabil. Ikke vet jeg.

Anonymous poster hash: 61d0e...46c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan være lurt å ikke ta alt så seriøst. Det virker som om du er veldig redd for å gjøre feil, eller at noen skal mislike deg. Nettdating er harde greier, og folk har ikke behov for å avslutte på en hyggelig måte, si hva de mener, eller gi noen forklaring. Sånn er det bare. Skal du forsette må du bare hoppe i det og passe på at du er litt mer lett til sinns ( men ikke lett på tråden) og bare se hva som skjer.

PS: Å be noen om å slette et bilde man har sendt, bare fordi man ikke har fått svar, skaper et negativt inntrykk av deg. Menn kan lett tro at du ble snurt og da kan de putte deg i "krevende" båsen. At noen står som online på nettdatingsider betyr ikke at de er det.

Anonymous poster hash: 41421...8c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...