Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg er jente dersom dere skulle lure. Jeg opplever en veldig depressiv periode og har vært deprimert i 6 år nå. Har selvfølgelig også hatt gode stunder. Problemet er at jeg ofte ikke klarer å sette ord på hvorfor eller hva jeg er lei meg for, og han gidder ikke å bry seg når jeg er deprimert uten grunn. Han har sagt selv at han ikke bryr seg og at det bare er teit. Jeg begynner ofte å gråte foran han, og da setter han seg bare på telefonen eller stirrer i veggen. Begynner å bli ganske lei av dette, noen som vet hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: b4828...1ce
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg sammen.

Anonymous poster hash: 1a7fe...372
  • Liker 2
Skrevet

Ta deg sammen. Anonymous poster hash: 1a7fe...372

Flott AB! Det hjelper nok! Det er sikkert ikke noe ts har vurdert å gjøre før... -_-

Har du oppsøkt hjelp for depresjonen din? Alle har sine OPP- og nedturer til tider, men 6 år er ikke normalt... Har du også sjekket deg for vitaminmangel? Mangel på bla a vitamin B12 kan forårsake depresjoner :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flott AB! Det hjelper nok! Det er sikkert ikke noe ts har vurdert å gjøre før... -_-

Har du oppsøkt hjelp for depresjonen din? Alle har sine OPP- og nedturer til tider, men 6 år er ikke normalt... Har du også sjekket deg for vitaminmangel? Mangel på bla a vitamin B12 kan forårsake depresjoner :)

Ja, jeg får selvfølgelig hjelp for problemene og medisiner, men ikke alltid det hjelper. :) Har sjekka vitaminmangel

AnonymBruker
Skrevet

innlegget over var forresten TS

AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg er jente dersom dere skulle lure. Jeg opplever en veldig depressiv periode og har vært deprimert i 6 år nå. Har selvfølgelig også hatt gode stunder. Problemet er at jeg ofte ikke klarer å sette ord på hvorfor eller hva jeg er lei meg for, og han gidder ikke å bry seg når jeg er deprimert uten grunn. Han har sagt selv at han ikke bryr seg og at det bare er teit. Jeg begynner ofte å gråte foran han, og da setter han seg bare på telefonen eller stirrer i veggen. Begynner å bli ganske lei av dette, noen som vet hva jeg kan gjøre?

Jeg skjønner ikke at kjæresten din ikke er gått lei for lenge siden. Kom deg ut av din selvopptatte boble!

Anonymous poster hash: f33cc...56b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at kjæresten din ikke er gått lei for lenge siden. Kom deg ut av din selvopptatte boble!

Anonymous poster hash: f33cc...56b

Vel, jeg syns nærhet og støtte er viktig i et forhold

-TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg syns nærhet og støtte er viktig i et forhold

-TS

Du vet det er du som er deprimert og ikke han? Han har ingen forutsetning for å vite hvordan du føler det og er nok lei av den negative innstillingen din. Ta deg litt sammen rundt han om ikke så kommer du til å støte han vekk. Deprimerte mennesker har ofte en selvopptatt måte å se verden på pga.Depresjonen og det er himla slitsomt for en pårørende å forholde seg til over tid. Aner du i det hele tatt hva slags følelser han går rundt med eller hva som bekymrer han om dagen eller er du bare i din selvopptatte boble?

Anonymous poster hash: d7ddf...a4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vet det er du som er deprimert og ikke han? Han har ingen forutsetning for å vite hvordan du føler det og er nok lei av den negative innstillingen din. Ta deg litt sammen rundt han om ikke så kommer du til å støte han vekk. Deprimerte mennesker har ofte en selvopptatt måte å se verden på pga.Depresjonen og det er himla slitsomt for en pårørende å forholde seg til over tid. Aner du i det hele tatt hva slags følelser han går rundt med eller hva som bekymrer han om dagen eller er du bare i din selvopptatte boble?

Anonymous poster hash: d7ddf...a4d

tror du har misforstått litt her, for som sagt så har jeg mange gode perioder også, og han har lovt å støtte meg når jeg er lei meg.

AnonymBruker
Skrevet

Om Du har vært slikt ofte i seks år, og han har vært med deg mye av den tiden(?), så forstår jeg at han begynner å bli lei av å trøste deg for "ingenting" ... Synes det er litt selvopptatt å forvente at han skal bry seg hver gang du mister kontrollen om det skjer veldig ofte

Anonymous poster hash: 0efe5...ee3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om Du har vært slikt ofte i seks år, og han har vært med deg mye av den tiden(?), så forstår jeg at han begynner å bli lei av å trøste deg for "ingenting" ... Synes det er litt selvopptatt å forvente at han skal bry seg hver gang du mister kontrollen om det skjer veldig ofte

Det skjer ikke veldig ofte nei. Vi har bare vært sammen i ett år, og har kanskje mista kontrollen 3 ganger i løpet av den tiden

TS

Skrevet

Ta å noter ned de dagene som er vonde og de dagene som er gode.

Noe av mine "problemer" er pågrunn av hormonbalansen i kroppen ved mestrasjon, at jeg rett å slett går i kjelleren i de periodene.

Skrevet

Signerer. Har forøvrig slitt med depresjoner og vært sammen med en som var deprimert, så vet hvordan det er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som har vært kraftig deprimert i mange år. Ofte er det slitsomt å være pårørende for en sånn person, fordi hun bare drar meg ned og setter ikke pris på en dritt. Ikke bryr hun seg heller om meg og hva jeg tar meg til, så da skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal sette meg ned og bruke all energien min på henne når jeg heller kan bruke det på noen som drar meg opp og ikke ned. Om du har vært deprimert i 6 år så må du endre terapiform, begynn å trene osv osv.

Anonymous poster hash: d0de4...5c5

• Liker 1
Skrevet

Hva forventer du at han skal gjøre da? Han vet du har depresjon da ser jeg ikke poenget med å mase på fyren. For min del sa jeg til min ex at jeg hadde en downperiode, trengte ikke si noe mer om det. Jeg ville at han skulle behandle meg normalt.

At han er lei av maset er ikke rart.

Virker nesten som om du bruker depresjonen for å få oppmerksomhet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som har vært kraftig deprimert i mange år. Ofte er det slitsomt å være pårørende for en sånn person, fordi hun bare drar meg ned og setter ikke pris på en dritt. Ikke bryr hun seg heller om meg og hva jeg tar meg til, så da skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal sette meg ned og bruke all energien min på henne når jeg heller kan bruke det på noen som drar meg opp og ikke ned. Om du har vært deprimert i 6 år så må du endre terapiform, begynn å trene osv osv.

Anonymous poster hash: d0de4...5c5

Jeg har vokst opp på en måte jeg ikke syns er noe bra, men en ting jeg har lært meg er å sette pris på ting her i livet! Og det gjør jeg virkelig. Og jeg trener flere ganger i uken.

AnonymBruker
Skrevet

Du må forstå at en person som selv ikke har gått igjennom en depresjon, vil aldri kunne forstå deg, og det vi alltid være lettere å trekke seg unna, enn å faktisk prøvde å hjelpe deg. For som nevnt over, når mann er i en depresjon ser mann på verden på en veldig selv sentrert måte, og ting som faktisk er positivt blir vridd til noe negativt. Det er også vanskelig å forstå hvorfor du er deppa, når du blir lei deg for ingenting (som du selv beskrev) da går det faktisk ikke an å trøste deg eller komme med gode arumenter på hvordan du kan se situasjonen i et mer positivt lys.

Jeg synes faktisk at du bør trekke deg unna han de dagene du er deppa over ingenting, og heller bruke profesjonel hjelp i den perioden, så vil typen din ha mer energi overskud og en absolutt bedre forståelse for depresjonen din, den dagen du faktisk har noe å være lei deg for. og da vil han nok stille opp for deg.

Anonymous poster hash: e5a06...939
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...