Gå til innhold

Sengetøy oppbevaring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva foretrekker du?

Hyller eller skuffer? Hva er mest praktisk? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: 1c991...028
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva foretrekker du?

Sengetøy kan gjerne ha plass i hyller i øvre del av skapet, slik at skuffeplassen blir brukt til andre ting

Men har du trådkurvsystem, kan du ha trådkurver ganske høyt opp, og da er det greit at sengetøyet også får plass i noen trådhyller

Anonymous poster hash: cf6d8...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stor kommode med hyller som jeg oppbevarer sengetøy i. Synes det er greit, for da er det bare å nappe ut det jeg skal ha uten å måtte ommøblere i ei skuff for å finne det sengesettet jeg skal bruke. Blir mere oversiktelig.

Til de stretchlakene som er helt håpløs å legge skikkelig sammen har jeg ei litt stor bastkurv med lokk på som jeg putter de oppi.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sengetøy kan gjerne ha plass i hyller i øvre del av skapet, slik at skuffeplassen blir brukt til andre ting

Men har du trådkurvsystem, kan du ha trådkurver ganske høyt opp, og da er det greit at sengetøyet også får plass i noen trådhyller trådkurver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker hyller og bretter dynetrekket slik at det får plass inni putetrekket. Da ligger det pent og pyntelig i hylla og trenger ikke lete etter matchende dyne og putetrekk :)

Anonymous poster hash: 92107...2af
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker hyller og bretter dynetrekket slik at det får plass inni putetrekket. Da ligger det pent og pyntelig i hylla og trenger ikke lete etter matchende dyne og putetrekk :)

Anonymous poster hash: 92107...2af

Smart!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Annonse

Dytter denne opp igjen jeg, lurer på hvor dere med liten plass oppbevarer sengetøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På en hylle i skapet på soverommet. Vi er to personer, og har til sammen 7 sett pluss laken. Vurderer å kaste ut to av dem, siden jeg vanligvis vasker med én gang jeg skifter så det er på plass igjen i skapet i løpet av max 48 timer (tørker på snor/stativ så prosessen tar litt lengre tid om vinteren siden jeg må vente med å vaske sett2 til sett1 er tørt og snora ledig).

Anonymkode: 21ffe...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har sengetøy og håndklær i skuffer under senga vår. 160 seng med 4 store skuffer under.

Anonymkode: c3ddd...2fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har sengetøy og håndklær i skuffer under senga vår. 160 seng med 4 store skuffer under.

Anonymkode: c3ddd...2fd

Samme her, imho kanskje den mest ryddige løsningen. Viktig dog å ha en støvskiller under madrassen, for støv blir det.

Anonymkode: 0428d...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 12.6.2014 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Hva foretrekker du?

Har egne plastbokser til sengetøy og laken. Boksene settes inn i skapet. 

Anonymkode: e9586...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har sengetøyet i skuffer her. 
Kan egentlig ikke si hva jeg foretrekker mest, siden det ikke er noe valgmuligheter, hele skapet mitt er med skuffer. 

Anonymkode: 7c1d7...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sengetøyet i trådkurver på vaskerommet. Drømmer om lintøyskap med glassdører og tellekanter, men har ikke plass til det noe sted.

Anonymkode: 2aa8a...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skuff under sengen. Bretter som det beskrives over her med dynetrekket inn, så står de på høykant nedi skuffen, sånn som hun Kondodamen bretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I dype skuffer. legger putetrekket inni, bretter inn bredden 4 ganger, og ruller stramt. Setter på høykant. Da har jeg ca 10 sengetrekk per skuff, og ser alt jeg har. 

Anonymkode: ae767...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.6.2019 den 17.49, WhiteSwan skrev:

Dytter denne opp igjen jeg, lurer på hvor dere med liten plass oppbevarer sengetøy?

Da vi hadde liten plass hadde vi bare to sett sengetøy til senga, og det som ikke var i bruk fikk plass i en trådkurv i klesskapet sammen med kluter og håndduker. Vi hadde ikke egentlig så mye valg, det var skapet og boden som var oppbevaringsplassen vår, og vi bodde i fjerde uten heis.

Anonymkode: fd858...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngå fuktige steder. Ikke på badet. Og ikke på soverommet med mindre du har ganske god ventilasjon. Om natten kan soverommet blir ganske fuktige mens du/dere sover.

Anonymkode: 1a921...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
På 12.6.2014 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Hva foretrekker du?

Har to sett med sengetøy til dobbeltseng. Bretter det ene som ikke er i bruk slik at det passer inn i det ene putevaret. Putevaret plasserers i skuffen under sengen. Enkelt, ryddig og genialt om jeg skal si det selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...