Gå til innhold

Hvor mye ødelegger en 200g melkesjokolade?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke rørt noen form for junk food eller godteri siden februar, og jeg har ikke søtsug i det hele tatt. Savnet etter sjokoladen er der selvsagt, men det er kun kosen ved det. Har i tillegg nådd vektmålet mitt, så i forgårs kjøpte jeg en 200g melkesjokolade som jeg vurderer å nyte. Jeg er av typen alt eller ingenting, så jeg nøyer meg ikke med en bit. Greier nok ikke trykke i meg hele plata, men mesteparten går nok med når jeg først setter igang, haha. Men hvor mye vil det påvirke vekta? Spiser ellers sunt og variert, så det blir nok noen måneder til neste sjokolade.

Anonymous poster hash: 54b97...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel. Jeg har hørt at du må gå en hel fotballbane for å forbrenne en non stop.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Anonymous poster hash: 59cf4...ea7
  • Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg slankere av å spise sjokolade. Kan anbefales.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

spis nå den sjokoladen.. Du blir ikke feit av å spise EN plate sjokolade.

Anonymous poster hash: 61733...dde
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har spiseproblemer.

Anonymous poster hash: f6b09...331
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Påvirker ingenting.

Anonymous poster hash: b1633...1e5
  • Liker 1
Skrevet

Høres ut som du har spiseproblemer.

Anonymous poster hash: f6b09...331

Man har ikke spiseproblemer av den grunn. Jeg sliter også med å få ned godteri fordi sukker er unødvendig og vi har virkelig ikke godt av det sukkeret som er i sjokolade. Man blir ikke feit av EN plate, men det er ikke bra.

Skrevet

Etter mine beregninger vil det bli 157 gram fett på kroppen din om resten av kostholdet og aktivitetsnivået ditt forblir uforandret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En 200 g sjokoladeplate inneholder ca 1200 kalorier. Så det vil ødelegge minimalt. For å gå opp 1 kg så må du trykke i deg 7000 ekstra kalorier.

Anonymous poster hash: 587db...667
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Etter mine beregninger vil det bli 157 gram fett på kroppen din om resten av kostholdet og aktivitetsnivået ditt forblir uforandret.

Takk for utregning :blomst:

Det er mulighet for at man spiser mindre annen mat den dagen man har spist 200 gram sjokolade, og dermed gir sjokoladen muligens litt mindre vektoppgang

Anonymous poster hash: f12d4...6b0

Skrevet (endret)

200 gram melkesjokolade inneholder like mange kalorier som en stor middag - så om du dropper middag den dagen går det jo greit...eller du kan gå ut og løpe i 2 timer.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg ville trent bort kaloriene i forkant. Hadde døltes mye bedre å spise sjokoladen da!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, spis nå bare sjokoladen! Du vil ikke legge på deg av én plate... Kos deg med god samvittighet :)

Anonymous poster hash: bbb9f...bce
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har spist både middag og frokost idag, bestående av 644 kalorier tilsammen, så har masse kalorier å boltre meg på idag:) går gjerne med en liter melk når jeg spiser sjokolade også, så blir ganske stort overskudd idag, så da nyter jeg den med god samvittighet:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*men* da nyter jeg den med god samvittighet, haha

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, spis nå bare sjokoladen! Du vil ikke legge på deg av én plate... Kos deg med god samvittighet :)

Anonymous poster hash: bbb9f...bce

Enig med deg :)

Men sånn egentlig burde helserådet/ mattilsynet merke den slags fymat med advarsler.

En gang i blandt med storkosing med kjempechokolad er okej, men inte varje dag :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade:

Skrevet

Men sånn egentlig burde helserådet/ mattilsynet merke den slags fymat med advarsler.

Etter hvilke kriterier skal dette bedømmes?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enig med deg :)

En gang i blandt med storkosing med kjempechokolad er okej, men inte varje dag :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade: :sjokolade:

Etter hvilke kriterier skal dette bedømmes?

Etter min mening er det bare 0% yoghurt, margarin, juice, lettbrus og saft, de eneste helt bortkastede "matvarene", som fortjener en slik merking :tongue:

Endret av Pringle
  • Liker 3
Skrevet

Du blir nok ikke smellfeit av denne sjokoladen, men siden du er på slankeren, så ville jeg nok heller kjøpt en mindre sjokolade neste gang siden du gjerne spiser hele. Jeg vet det med meg selv, at når jeg spiser snop, så sitter jeg igjen med den samme "kosefølelsen" etter litt sjokolade som etter mye sjokolade. Eneste forskjellen er samvittigheten og at jeg kanskje har blitt litt kvalm om jeg spiste mye :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...