Gå til innhold

Begynner å bli betatt av bestevenninne

Anbefalte innlegg

Gjest Freakingawesome
Skrevet

Så, dette er egentlig en litt kinkig situasjon for meg. En situasjon jeg håpte aldri ville dukke opp egentlig, men her sitter jeg da. Det har seg slik at jeg begynner å bli betatt av bestevenninna mi som jeg har kjent i litt over 3år. Hun har type og jeg vet jeg er så langt inne i vennemyra som jeg kan komme, synker jeg dypere nå så blir jeg vel adoptert av familien hennes. Så det er jo ikke noe håp.

Men burde jeg droppe vennskapet oss imellom? Skal innrømme at det har begynt å plage meg, disse irriterende følelsene, det at jeg begynner å like henne utrolig godt men at jeg ikke har noen mulighet til å gjøre noe med det. Men så er det jo slik at hun betyr utrolig mye for meg, det har hun gjort lenge. Hun er omtrent den nærmeste jeg har. (har ikke så mye til familie osv) Hun vet mye om meg å har hjulpet meg igjennom veldig mye vanskelig og jeg har vært der for henne. Opptil nå har alt vært problemfritt imellom oss, vi krangler sjeldent og når vi først gjør det så varer det i 10 min så er det over. Føler vi kommuniserer på en litt spesiell måte også, det er ofte at den ene vet hva den andre vil bare ved å se på hverandre. Det er vanskelig å forklare alt dette, men kanskje noen av dere forstår.

Æsj, vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre. Vil jo ikke miste henne men samtidig så er det så slitsomt å deale med disse uønskede følelsene.

F*en ta hodet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får gi henne klar beskjed. Noe ala "Jeg har fått følelser for deg så jeg trekker meg unna litt en tid for å ikke å ødelegge vennskapet vårt."

• Liker 2
Gjest Ung tøff mann
Skrevet

Du må overhodet ikke finne på å si noe til henne TS. Gjør alt du kan for å få følelsene til å forsvinne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tilhenger av å være ærlig, men rederlig.

Jeg ville fortalt henne at jeg hadde endel følelser, men at du samtidig ikke ønsker ødelegge vennskapet nettopp fordi hun betyr så mye for deg. Og at du derfor trenger å ha litt avstand fremover, så du kan komme over dette og samtidig ikke øke følelsene(og komplisere ting for henne).

Dette er også en måte å åpne for at hun kan gjengjelde dem dersom hun i all hemmelighet har følelser for deg også, og gi henne tid til å tenke seg om uten at du har stilt henne noe ultimatum eller krevd svar på hva hun føler.

Ikke spør henne overhodet, bare si at du respekterer både henne og kjæresten nok til at du tar denne avstanden og setter pris på om det kan bli mellom dere siden du ikke ønsker et dårlig forhold til kjæresten.

Når du så har denne pausen får hun tid til å savne deg, og kjenne etter om savnet er vennskapelig eller noe mer - uten at du presser(det kan ha motsatt effekt av hva du jo vil).

Når dere så får kontakt igjen vil enten dine følelser være borte og alt er OK, eller, hun har gjengjeldt dem - eventuelt du har fortsatt følelser og hun er ikke interessert heller etter en tenkepause(som hun vil ta selv om du aldri ber om det).

Har du da fortsatt følelser får du vurdere igjen om du klarer fortsette vennskapet.

Anonymous poster hash: 7a630...f06
Gjest Freakingawesome
Skrevet

Jeg er tilhenger av å være ærlig, men rederlig.

Jeg ville fortalt henne at jeg hadde endel følelser, men at du samtidig ikke ønsker ødelegge vennskapet nettopp fordi hun betyr så mye for deg. Og at du derfor trenger å ha litt avstand fremover, så du kan komme over dette og samtidig ikke øke følelsene(og komplisere ting for henne).

Dette er også en måte å åpne for at hun kan gjengjelde dem dersom hun i all hemmelighet har følelser for deg også, og gi henne tid til å tenke seg om uten at du har stilt henne noe ultimatum eller krevd svar på hva hun føler.

Ikke spør henne overhodet, bare si at du respekterer både henne og kjæresten nok til at du tar denne avstanden og setter pris på om det kan bli mellom dere siden du ikke ønsker et dårlig forhold til kjæresten.

Når du så har denne pausen får hun tid til å savne deg, og kjenne etter om savnet er vennskapelig eller noe mer - uten at du presser(det kan ha motsatt effekt av hva du jo vil).

Når dere så får kontakt igjen vil enten dine følelser være borte og alt er OK, eller, hun har gjengjeldt dem - eventuelt du har fortsatt følelser og hun er ikke interessert heller etter en tenkepause(som hun vil ta selv om du aldri ber om det).

Har du da fortsatt følelser får du vurdere igjen om du klarer fortsette vennskapet.

Anonymous poster hash: 7a630...f06

Dette blir vel det riktige å gjøre, kjipt at dette skulle skje. Får håpe at følelsene forsvinner med tiden. '

Takker for svar fra alle :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fortell henne!!

Anonymous poster hash: 0280e...5b1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvsagt ikke si noe om dette. Trust me.

Anonymous poster hash: 94826...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...