Gå til innhold

Nytt klesplagg lukter fisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg var innom en nettbuttikk tidligere, hvor jeg fant et par plagg som jeg kjøpte. Etter å ha mottatt pakken og sjekket plaggene merket jeg at det ene plagget luktet fisk. Veldig mye fisk, og det var kun dette plagget.

Jeg kontaktet nettbutikken angående problemet, men de påsto at det kunne lukte slik på grunn av fargestoffet som ble brukt i klærne og var derfor ikke behjelpelig med bytte. Etter å ha mottatt e-posten så jeg at de var utsolgt av min størrelse. Jeg må ærlig innrømme at jeg har aldri hatt eller hørt om noen som har hatt dette problemet og finner lite om det på nettet også.. Noen som har hatt det samme problemet?

Er det sant slik de påstår, at fargestoff kan lukte fisk?

Anonymous poster hash: 88aa9...04f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å vaske plagget?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men lukten er der fortsatt.

Skrevet

Send den i retur og forlang pengene tilbake! :) Det har du krav på!

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er fortsatt innen angrefristen, men nå har jeg vasket plagget. Gjelder fortsatt muligheten for å angre da?

Jeg kunne gjerne ha tenkt meg plagget siden jeg liker det veldig godt, men ikke hvis det lukter fisk.

Er nettbutikkens påstand sann? Kan det lukte fisk av nytt og (forhåpentligvis) ubrukt klesplagg på grunn av fargenstoffet?

Skrevet

Joda, det er fortsatt innen angrefristen, men nå har jeg vasket plagget. Gjelder fortsatt muligheten for å angre da?

Jeg kunne gjerne ha tenkt meg plagget siden jeg liker det veldig godt, men ikke hvis det lukter fisk.

Er nettbutikkens påstand sann? Kan det lukte fisk av nytt og (forhåpentligvis) ubrukt klesplagg på grunn av fargenstoffet?

Njaaa, noe kan jo lukte litt rart, men fisk er vel ikke så vanlig. Hva er det laget av?

Og du sender den rett og slett bare tilbake å sier at den stinker og at du fikk beskjed om at det var normalt og at du prøvde å vaske den, men at den var like ille og at du aldri kommer til å gå med den når den lukter, så enten vil du ha samme kjolen, uten lukt eller penger.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg var innom en nettbuttikk tidligere, hvor jeg fant et par plagg som jeg kjøpte. Etter å ha mottatt pakken og sjekket plaggene merket jeg at det ene plagget luktet fisk. Veldig mye fisk, og det var kun dette plagget.

Jeg kontaktet nettbutikken angående problemet, men de påsto at det kunne lukte slik på grunn av fargestoffet som ble brukt i klærne og var derfor ikke behjelpelig med bytte. Etter å ha mottatt e-posten så jeg at de var utsolgt av min størrelse. Jeg må ærlig innrømme at jeg har aldri hatt eller hørt om noen som har hatt dette problemet og finner lite om det på nettet også.. Noen som har hatt det samme problemet?

Er det sant slik de påstår, at fargestoff kan lukte fisk?

Du har full reklamasjonsrett og bytterett når du kjøper på internett. Her skal butikken ta varen i retur.

Anonymous poster hash: b2bc5...1c0

AnonymBruker
Skrevet

Njaaa, noe kan jo lukte litt rart, men fisk er vel ikke så vanlig. Hva er det laget av?

Jakken/genseren er todelt, det ene stoffet er laget av polyuretan(45%) og polyester (55%) og det andre stoffet er laget av polyamide (30,5%), polyester (0,2%), viscose (11,8%) og bomull (57,5%)..

Det meste av dette er vel vanlig å finne i klær?

Takk for svar, jeg har meldt fra innen 14 dager, så om returen blir noen dager over, skal det nok gå greit.

Skrevet

Jakken/genseren er todelt, det ene stoffet er laget av polyuretan(45%) og polyester (55%) og det andre stoffet er laget av polyamide (30,5%), polyester (0,2%), viscose (11,8%) og bomull (57,5%)..

Det meste av dette er vel vanlig å finne i klær?

Takk for svar, jeg har meldt fra innen 14 dager, så om returen blir noen dager over, skal det nok gå greit.

Det hørtes ikke ut som det burde lukte rart når det er laget av det.

Det er nok et klesplagg som egentlig ikke skal lukte, så håper du får tak i en til for deg, så du får den i en luktfri variant :)

Kan jeg forresten spørre hvor du har bestil fra?

AnonymBruker
Skrevet

Det luktet "friskt" på hele badet etter første vask.. litt bedre når den ble tørr, men lukten henger igjen litt fortsatt.. Jeg får prøve å vaske den igjen, så får vi se. Synes fortsatt det er unødvendig at man må vaske et nytt plagg 2-3 ganger før man kan ta det i bruk..

Det er vel ingen intensjon å henge ut noen og ser ikke helt hvordan det kan gi nytte til denne tråden.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nå husker jeg ikke materialet (jeg er elendig på slik), men det finnes et garn som lukter fisk. Brukes ofte i litt finere merker. Alltid syntes det har vært både snodig og festlig at folk villig betaler langt over tusen kroner for gensere som lukter fisk.

Skrevet

Nå husker jeg ikke materialet (jeg er elendig på slik), men det finnes et garn som lukter fisk. Brukes ofte i litt finere merker. Alltid syntes det har vært både snodig og festlig at folk villig betaler langt over tusen kroner for gensere som lukter fisk.

Men kjære deg...

Vet du ikke at det som er dyrt, er bra?

Koster det en formue, må det være det beste!?

Det lærte jeg i frognerfitter klubben, og den koster flesk, og du har ikke råd til den, bare så det er sakt!

:fnise:

Men helt alvorlig; så ja, jeg skjønner det ikke heller, bare ser for meg at dette er svaret du hadde fått om du hadde spurt noen av de som lukter fisk ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ååå jeg har to pysjamasbukser som lukter, de lukter ikke fisk men har sånn merkelig lukt på tross av at de er vasket sikkert 100 ganger. De har luktet sånn siden de var nye. Var for mye styr å returnere, men du er altså ikke alene om å ha fått klær som lukter rart.

Dette er et ok merke også så burde egentlig ikke være sånn. Og jeg har en kjole fra Asos som lukter kjemisk på tross av flere vask. Mulig det er nesa mi som er overfølsom.

Anonymous poster hash: 1b7cf...b60
AnonymBruker
Skrevet

Fargestoff kan i alle fall lukte vondt. Spesielt noen typer dongeribukser. "Skinnprodukter" laget av plast kan også stinke voldsomt.

Anonymous poster hash: 33354...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...