Gå til innhold

Bare jeg som har kontantkort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har følelsen at jeg er den siste i verden med kontantkort på mobilen. Med jevne mellomrom blir jeg forsøkt pushet over på abonnement. Det skjer i butikken hver gang jeg bytter mobil ("du skal vel ikke ha KONTANTkort??") eller hver gang jeg er i kontakt med mobilselskapet. ("Jamen du får SÅ mye mer data, og fri BRUK!"). Jamen, jeg klarer meg stort sett med wifi, og bruken er jo ikke FRI når jeg må ut med minimum 199 kroner i mnd. På kontantkortet havner jeg stort sett på 50-80 kr i mnd. En sjelden gang kanskje 100-150 kroner. Netcom tror nå de har vært SMARTE som vil ha selv kontantkortkundene til å kjøpe egne SMARTE kontantkort. Hvor man må betale på forhånd for ting man må betale dyrt for å bruke opp i løpet av en begrenset periode. Mens det jeg vil, er å betale KUN for det jeg bruker. Så, vil kontantkortene dø ut, er jeg den eneste gjenlevende i mitt slag? :)

Anonymous poster hash: 481b4...8ca
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler 99 i mnd med chess, men hadde ikke orket å ha kontatkort for plutselig når man må ta en viktig tlf så er man tom på kortet. Savner ikke at det skjer!

Anonymous poster hash: 4f645...ce5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler 99 i mnd med chess, men hadde ikke orket å ha kontatkort for plutselig når man må ta en viktig tlf så er man tom på kortet. Savner ikke at det skjer!

Er jo bare å fylle på i god tid før det går tomt. En annen ting jeg liker er at om man skulle få frastjålet telefonen så får de ikke tappet for mer enn det som står på kortet.

Skrevet

Er jo bare å fylle på i god tid før det går tomt. En annen ting jeg liker er at om man skulle få frastjålet telefonen så får de ikke tappet for mer enn det som står på kortet.

Om noen stjeler telefonen din skal du jo ikke betale for det de ringer i etterkant av tyveriet.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forhåndsbetalt hos Talkmore, det fungerer på samme måten som et kontantkort. Men jeg trenger ikke dra til butikken for å kjøpe et kort; jeg bare fyller på på internett.

Anonymous poster hash: bba39...d32
AnonymBruker
Skrevet

Om noen stjeler telefonen din skal du jo ikke betale for det de ringer i etterkant av tyveriet.....

Er ikke godt å bevise hvem som har brukt hva, da. Og ikke alltid gjort i en håndvending å sperre abonnementet når man ikke har telefon.

Skrevet

Jeg jobber i bensinstasjon og kan garantere deg at du ikke er den eneste.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i bensinstasjon og kan garantere deg at du ikke er den eneste.

Godt å høre :fnise:

Har ofte fylt på når det har vært tilbud, type fyll for 300 og få 400 kroner. Så prisene blir jo egentlig en del lavere enn prislistene tyder på. Kan surfe opp til 100 mb på en dag for 10 kroner, synes det er bra. Etter fem sånne dager har jeg brukt 50 kroner, og brukt opp hele kvoten de tilbyr i måneden på fastpris for 199 kroner. Nå ringer jeg veldig lite, kanskje en time i måneden. Ellers hadde jo regnestykket blitt annerledes.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kontantkort! Men nå har jeg en "gammeldags" telefon og ikke gått over til smarttelefon ennå...

Hvordan er det for dere som har smarttelefon og kontantkort? Nysgjerrig på om jeg skal fortsette med det når jeg bytter telefon.

Anonymous poster hash: 73b01...c67
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kontantkort! Men nå har jeg en "gammeldags" telefon og ikke gått over til smarttelefon ennå...

Hvordan er det for dere som har smarttelefon og kontantkort? Nysgjerrig på om jeg skal fortsette med det når jeg bytter telefon.

Anonymous poster hash: 73b01...c67

Jeg fikk beskjed av selgeren da jeg kjøpte min første smarttelefon at nå måtte jeg absolutt ha abonnement. Merker riktignok at smarttelefonen bruker litt mer data, men jeg klarer meg veldig fint med 100 mb på en dag de gangene jeg surfer uten wifi. Og skulle det mot formodning ikke holde så er det bare å bestille ny pakke til nye 10 kr. Blir annerledes for de som surfer masse hver dag uten wifi. Men jeg surfer kanskje maks på mobildata 2-5 dager i mnd, noen mnd ikke i det hele tatt uten wifi.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke bare bare å huske å fylle på når man er distre som meg og bor på bygda uten butikker over alt. Jeg glemmer å lade mobilen, så å fylle den ville jeg nok glemt ofte. Glemte det ofte før.

Gjest lillelarve
Skrevet

Du er ikke alene... Jeg vil gjerne ha abonnement, men... Nope. Hehe! Men er litt greit å bare kunne fylle på når jeg har behov for det. Ringer sjeldent og sender kun meldinger når jeg skal møte noen på cafe f.eks. eller når folk ikke svarer på skype/facebook.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke bare bare å huske å fylle på når man er distre som meg og bor på bygda uten butikker over alt. Jeg glemmer å lade mobilen, så å fylle den ville jeg nok glemt ofte. Glemte det ofte før.

Trenger ikke butikk, kan fylle på via nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...