Gå til innhold

Trenger raskt hjelp: Booking av hotell!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal booke et hotell og skal betale "upon arrival", men det står:

Guarantee and cancellation policy : All reservations should be guaranteed with a credit card. Hotel has a right to make pre-authorization. Free cancellation is possible 1 day before arrival until 12.a.m. Late cancellations will be charged for the amount of first night

Betyr det at de reserverer/forhåndstrekker kortet eller er det bare som en sikkerhet? Vi har ikke mulighet til at de trekker pengene før vi faktisk er der. Vi må også skrive inn kortopplysninger. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 12e0b...ae7
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare som sikkerhet, slik at de kan trekke pengene hvis dere mot formodning uteblir uten å avbestille. Det trekkes ikke penger allerede nå.

Anonymous poster hash: 54f5a...12e
Skrevet

De legger inn en reservasjon av det totale beløpet for hotelloppholdet på kortet ditt når du sjekker inn, men de kan også be om å få reservert beløpet før dere ankommer, ihvertfall er det det den teksten du har kopiert inn betyr.

Det er utelukkende en sikkerhet for at dere faktisk har tenkt å bo der og har råd til å betale regningen.
Bruk et kredittkort til dette om du ikke har det totale beløpet på et vanlig brukskort.

Skrevet

Noen hoteller reserverer penger for en natt i 3 dager med en gang du bestiller, andre gjør det ikke. Har også opplevd at et hptell reserverte 1 krone :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har nettopp bestilt et hotell gjennom booking.com, og pengene ble holdt av på kontoen min i noen dager. Så ut som de skulle bli trekt, men så ble de ikke det (jeg fulgte nøye med) :)

Anonymous poster hash: 4063c...d31
Skrevet

Jeg bestiller hotell gjennom booking.com med jevne mellomrom. Jeg må også registrere kortinformasjon, men slik jeg har oppfattet det er dette kun ment som sikkerhet. Jeg betaler alltid oppholdet når jeg er ankommet hotellet jeg bor på. Man har en siste frist for avbestilling før booking.com tar et gebyr om du avbestiller etter dette. Jeg tror også dette er noe av grunnen til at man må registrere kortnummer.

Derimot har jeg aldri opplevd at booking.com har reservert beløp på min kontor. Som sagt har jeg alltid betalt oppholdet når jeg er på hotellet.

AnonymBruker
Skrevet

Man garanterer rommet med et kreditt/debetkort, for å unngå at hotellet kansellerer bestillingen om dere ikke har sjekket inn til kl. 16 ankomstdagen.

Det er vanlig å autorisere et kort (trenger ikke være samme kortet, men det må være nok penger på ;))

ved innsjekk, og så trekkes det aktuelle beløpet ved utsjekk. På den måten kan man postere restaurant og bar regninger på rommet, samt at hotellet kan trekke for eventuelt uttak fra minibaren.

Sikkerhet begge veier, med andre ord.

Hilsen resepsjonisten

Anonymous poster hash: 774c0...010

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...