Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått epost fra inkassoselskap med krav. Fikk opprinnelig en regning fra kreditor på litt over 6000. Jeg betalte i flere installasjoner, 1500, så 1500, deretter 3300,- (for å ha margin). Siste innbetaling var for litt over to uker siden.

Jeg fikk epost idag om at det er utestående nesten 3000,-. De la ved en oversikt som viste at jeg kun hadde innbetalt 3000,-

Jeg lette fram kvitteringer og vedla i en epost der jeg skrev at jeg hadde betalt inn over 6000,- totalt. Alt står som "betalt" i forfallsregistereret hos banken min.

Dersom de har lagt på ekstra inkassokostnader skal jeg vel ikke betale dette? Hva er reglene her? Siste betaling ble gjort rundt 21 mai.

Anonymous poster hash: ebf98...90b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke betale to ganger. Det er mulig de kan kreve inkassosalær og renter selv om hovedkravet er dekket. Det var sikkert bare en feil fra deres side, så det ordner seg nok! :-)

Anonymous poster hash: d1d6a...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Har fått epost fra inkassoselskap med krav. Fikk opprinnelig en regning fra kreditor på litt over 6000. Jeg betalte i flere installasjoner, 1500, så 1500, deretter 3300,- (for å ha margin). Siste innbetaling var for litt over to uker siden.

Jeg fikk epost idag om at det er utestående nesten 3000,-. De la ved en oversikt som viste at jeg kun hadde innbetalt 3000,-

Jeg lette fram kvitteringer og vedla i en epost der jeg skrev at jeg hadde betalt inn over 6000,- totalt. Alt står som "betalt" i forfallsregistereret hos banken min.

Dersom de har lagt på ekstra inkassokostnader skal jeg vel ikke betale dette? Hva er reglene her? Siste betaling ble gjort rundt 21 mai.

Anonymous poster hash: ebf98...90b

Neida, om du allerede har betalt (innen fristen + 14 dager) har de selvfølgelig ikke lov til å sende inkassokrav. :) Og du skal selvfølgelig ikke betale noen gebyrer.

Anonymous poster hash: 902ce...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...